Hello ik heb een vraagje over de Märklin aansluitrail 2290. Ben momenteel bezig mijn schaduwstation reviseren, en dus ook de diverse aansluitpunten voor de stroom opnieuw onder de loupe te nemen. Mijn baan functioneert via iTrain in combinatie met een Ecos2 en twee Ecos boosters. De gehele baan is straks weer in diverse blokken ingedeeld, zodat er weer meerdere treinen tegelijkertijd kunnen rijden. De (kruis)wissels worden apart van stroom voorzien. Nu heb ik nog een aantal K-aansluirail type 2290 voorradig, en vroeg mij af. Zijn deze wel of niet te gebruiken (bijvoorbeeld in het schaduwstation), zonder dat de werking van het blokssyteem versus de algehele stroomvoering in gedrang komt. Óf ben ik toch 'verplicht' om alle massadraden en stroomdraden aan de rail te gaan solderen. (In het schaduwstation, welke veelal onzichtbaar is, maakt mij het gebruik van deze 2290 niet uit! De vraag is alleen gaat dit werken of is bij deze 2290 rail de massa van twee spoorstaven onderling al verbonden? Tot zover. Bij voorbaat dank voor het juiste antwoord.
Grt, Paul