Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Ecos update 4.3.1

Gestart door ruud krikke vrijdag 11 juli 2025, 14:51:23

Ecos update 4.3.1

Ecos update 4.3.1
Is het jullie opgevallen dat er na de update in de ecos command station 50200, dat er ineens 6A staat in het hoofdmenu instellingen 3.

En je kan bij instellingen 1 het amperage wijzigen van 4 naar 6A.

Volgens mij is de 50200 daar niet geschikt voor
Re: Ecos update 4.3.1

Geen idee, zou de vraag eens neerleggen bij ESU.
Onno van Ess
gast

Niets wetende van deze materie, maar even google geraadpleegd, dan lijkt het mij een algemene update. Het nummer van dit ding met 50220 kan wel 6A. Kun je op dit van jou de 4A ook veranderen naar 6A? Want google zegt inderdaad, dat jouw nummer maximaal 4 mag hebben. Als het te veranderen is, zeker even navragen of de update niet te optimistisch is.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ik denk dat Onno gelijk heeft dat het een algemene update is, de voeding die bij de 50200 geleverd wordt kan 4A leveren.
Dus ook al zet je hem op 6A dan komt er echt niet meer dan 4A uit, er zit wel een geval in, als je hem op 6A zet zal hij ook later afschakelen bij een kortsluiting.
Ik zou hem niet hoger instellen dan 4A  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

graag een glaasje wijn

op de switching power unit die ik hier heb bij de 50200 staat 5 Amp op

Klopt 4A uitgang en 1A voor de centrale zelf.
Ik ga hem zo i zo op 4A laten staan, maar ik vindt het raar dat je hem kan veranderen,

graag een glaasje wijn

denk niet dat ze aparte updates voor de kleurencentrales gaan uitbrengen.Zou wel eens het verschil in uitgangstransistoren willen zien tussen de oude en de nieuwe versie

Effe foto als bijlage, in instellingen 1 staat ie op 4A
Lapjeskat
gast

Citaat van: bellejt op zaterdag 12 juli 2025, 17:17:32Zou wel eens het verschil in uitgangstransistoren willen zien tussen de oude en de nieuwe versie
Als er al verschil is...
't Doet mij denken aan de CS1, die was van Märklin begrensd op 2,8A maar na een software update van ESU om er een CS1R van te maken stond de begrenzing op 4A. Ze leverden er dan ook een krachtiger 5A voeding bij om te gebruiken in plaats van de Märklin voeding.

Bericht van TSD

U schrijft: "...mijn centrale ineens 6 ampere aangeeft."
Dit is een instelling, geen meting, dus zet U deze terug naar 4 A of minder aub. (*) De centrale kan niet hoger gaan dan de voeding.

Maar mogelijks werd bij U een andere mainboard ingebouwd? Wij hebben de update uitgevoerd op een ECoS 50200 en bij ons is dit niet het geval.

(*) Set-up, Tablad 1, 1ste scherm: daar kan U de instelling aanpassen.

Mijn vraag:

Wie heeft er een Ecos 2 (50200) om te kijken wat er bij jullie staat na de update.

graag een glaasje wijn

zojuist update gedaan en enkel keuze van 4000 mA als maximum interne booster

Geachte heer Krikke,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Heb ESU erover gemaild.

Dit komt van ESU Duitsland

We hebben de situatie gecontroleerd en kunnen bevestigen dat deze overeenkomt met de beschrijving in de e-mail van 15 juli 2025. Het 6A-display wordt ook weergegeven voor de 4A-variant, ook al is 6A niet beschikbaar.

Ik een mail teruggestuurd, met de vraag,maar ik kan hem in tabblad 1 ook op 6 ampere zetten, dus dalijk blaas ik hem op.

Moest wat gegevens geven aan esu, en die gingen het nakijken.
Dit kwam eruit.
ik heb in de 50200 nieuwe hardware.

Dank für Ihre E-Mail.

Sie besitzen eine ECoS 50210 (Hardware 2.1), welche ab Werk 6 Amper zur Verfügung stellt.
Somit ist die Anzeige in Ihrer ECoS korrekt, da Sie auch 6 Ampere abrufen können.

Die ECoS 50200 (Hardware 2.0) verfügt nur über 4 Ampere!

Dus mazzel, alleen een nieuwe voeding kopen.