Ik vind het fijn dat mensen op dit forum blijven nadenken over goede oplossingen. Ooit vinden we een nieuwe oplossing.
G. Boss dacht er ook over na, en zijn email adres (op
gmx.de) werkt al heel lang niet meer (die provider is uitgekocht, zoals zovele).
Hij verzon een oplossing met een derde bladveer. En maakte via ebay daarvan zijn living.
Als ik het goed begreep, dan kwam hij niet meer toe aan zijn hobby, zo groot was de vraag.
Hij was "Feinmechaniker" van beroep. Dat zal hebben uitgemaakt. Hij had ook het gereedschap daarvoor.
Ik zou er nooit op gekomen zijn. En heb het gereedschap niet.
Mijn wereldbeeld beperkte zich tot bolletjes piepschuim.
Het bleek, na enig prutsen, ik was toen 10 of zo, dat als je zo'n bolletje klemde onder zo'n bladveer, dat een 5146 het daarna gewoon bleek doen, 100% betrouwbaar. Gratis! Want bolletjes piepschuim kwamen uit afval. Het zakgeld was ook niet echt hoog, dus fijn dat het werkt, denk je dan.
Het was nog best lastig om uit te leggen op dit forum hoe dat werkte, want ik repareerde ze intuïtief, gewoon op basis van trial en error.
Jaren later begreep ik de oorzaak, het gevolg, en de manier waarop je moet voorkomen dat de situatie zich kan herhalen met dezelfde of met een andere 5146.
Het is op zich wel leuk als je manieren kent (goedkoop of duurkoop) om een situatie te herstellen, maar nog beter is het om te weten hoe je kunt voorkomen dat het kan gebeuren. Ik heb een en ander op dit forum vermeld, met foto's van de oplossingen. Afijn. Daarvoor is het zoekmenu.