Hallo allemaal,
Net nu iedereen misschien denkt, "waar blijft Tjoekedoris", post ik zomaar weer wat om te overdenken

.
De maanden in het voorjaar en de zomer zijn voor mij dagen dat de trein helemaal op zijn gat ligt.
Maar nadat we de vakanties eenmaal achter de rug hebben begint het toch weer te kriebelen en veelal komt er tijdens die periode weer wat inspiratie.
En het is ook niet zo dat ik er nooit aan denk, want ik probeer wel steeds de vele topics van het forum te lezen en te volgen.
Zo kan het gebeuren dat ik bij de "buren" een paar prachtige "compacte" ontwerpen omtrent een "Bahnbetriebswerk" in aanbouw als modulebaan ben tegengekomen .
Nu vind ik zoiets fantastisch, dus ben ik, om toch een beetje bezig te zijn, aan het kijken of zoiets ook in mijn ruimte te realiseren is, voor nu of voor later.
Zoals gezegd ga ik voor de zichtbare delen Peco100 rails met slanke wissels (geen kruiswissels) toepassen en als uitgangspunt wil ik de onderbouw met schaduwstations en paradebaan behouden.
Nu heb ik een 2-tal ontwerpen voor het zichtbare deel ontworpen, waarvan de ene als station (aangepast t.o.v. het laatst getoonde), met loc-verzorging en de ander als BW.
Het kan ook zijn dat ik een BW in een later stadium ga maken en daarom kies ik voor dezelfde aansluiting naar ondergelegen lagen.
Bij de versie van de BW kunnen treinen gewoon hun rondjes blijven rijden en komen natuurlijk alleen kortere treintjes of locomotieven naar boven.
De versie van het station voorziet ook in korte personen- of goederentreinen.
Ik laat jullie even 2 mogelijkheden zien, zoals gezegd....om te overdenken.