Hallo allemaal,
Het is weer eens tijd voor een kleine update.
Helaas heb ik daags niet zoveel tijd, maar toch gebeurt er soms wat en als je maar lang genoeg wacht is er na een tijdje weer wat te melden.
Alle trace's zijn gereed en ook bekleed met kurkrubber.
Alleen de zichtbare paradesporen ga ik waarschijnlijk met stroken kurk bekleden, omdat dit het licht gebogen verloop van de sporen goed kan volgen
en er dan direct een perfecte naad in het midden ontstaat, waarin ik de puko's kan plaatsen.
Rubberkurk is vrij donker en het is lastig om daar aantekeningen op te maken of de rails op af te tekenen.
De donkere ondergrond absorbeert veel licht en de zwarte kunststof rails is lastig te zien, om bijvoorbeeld te kijken of deze goed aan elkaar sluiten.
Daarom heb ik dit met zéér verdunde witte grondverf op waterbasis bestreken.
Ik had nog een halve bus over en kon dit dus goed gebruiken.
Daarmee onstaat er een lichter oppervlak, waarop je perfect met een stift kunt kliederen.
Het fijne van een witte ondergrond is dat het licht terugkaatst, zodat is straks een goed resutaat heb na het plaatsen van de verlichting.
Vanavond zal ik het stationsvlak ook behandelen en dan is dat ook weer klaar.
Ook heb ik de linkerhoek dicht gemaakt, zodat ik daar de boosters (ik ga er 2 gebruiken) en de centrale op kwijt kan.
Deze apparaten zijn dan straks vanaf de binnenkant en een afneembare zijkant te benaderen.
Ik moet nog wel goed kijken hoe ik alle stroomvoorzieningen laat lopen, maar daar komt vanzelf wel een oplossing voor.
Een stukje infrastructuur in de vorm van de kabelgoten voor de ringleiding etc. heb ik ook al geplaatst.
Het mooie is dat ik net genoeg heb overgehouden van mijn vorige baan, zodat ik niets hoefde te kopen.
Als laatste heb ik een boven de kast een 2-tal platen van 5 mm dikte gemonteerd om de zaak dicht te maken en er straks zaken op vast te kunnen zetten.
We komen wel ergens...