Ik blijf problemen hebben met de redbox. Ben al dagen bezig mijn mfx loks om te zetten naar dcc, een ware ramp. Eerst moeten die van mfx af, naar DCC, dat is nog te doen: Eerst op programmeerspoor gezet, ms2 erop aangesloten (met gleisbox). Dan als protokol DCc ingesteld op ms2. Check gemaakt en geprobeerd adres te wijzigen: alles ok.
MS2 van programmeerspoor gehaald en redbox programmeerspooraansluiting aan programmeerspoor aangesloten. Als controller gebruik ik een multimaus. Redbox heeft een aangesloten booster. En is ook ingesteld als rijbooster, verzorgd derhalve de wisseldecoders maar stuurt een rijopdracht naar de treindecoders gelijk 0 uit. De treindecoders krijgen signaal via de aangesloten booster.
CV Navi opgestart. Naar tab voor cv/lokprogramming. Adres ingevuld, program track geselecteerd, lijst uitgelezen, cv s aangepast (Adres) en teruggeschreven. Terug naar systemtab, waarden naar redbox geschreven en dan begint de ellende:
Lok luistert niet naar bevelen in CV Navi. Op hoofdspoor gezet en warempel de lok rijdt. Tweede lok: zelfde procedure. Op hoofdspoor rijdt de lok. Maar als ik met mijn multimaus terugswitch naar de eerder gewijzigde lok, dan rijdt deze nog met met lage snelheid. Wel regelbaar naar nog lager en ook is de richting te wisselen. Terug naar de laatste lok: hetzelfde euvel, rijdt met zeer lage snelheid. Alles uitgeschakeld en opnieuw opgestart (pc en redbox). Lok rijdt normaal. Switch naar andere lok, ook ok. Switch terug naar vorige lok: langzaam rijden. Snelheid kan weer niet verder omhoog. Switch naar volgende lok: ook langzaam. Switch naar andere mm2 loks, die rijden normaal.
Het euvel schijnt zich voor te doen bij DCC loks. Snap er geen hout van wat ik daar verkeerd doe. Iemand een idee?