Ik kijk eventjes mee, in de 3-rail wiki:
Van meest relevant naar minst relevant
Motor typeType 3051 locsNs-1200 locomotieven MärklinHet type motor (LFCM), en daarmee het type veldspoel, komt/kwam voor in een hele range van locs, o.a. in 3050 en 3051. En bijna iedereen die ze heeft gedigitaliseerd heeft wel enkele van zulke veldspoelen liggen. Zoals mijn voorganger al aangaf: je moet even weten welke. En anders het experiment durven aangaan. Ik heb dit jaar net van hem een paar soortgelijke veldspoelen over genomen, als onderdeel van een totaalset.
Citaat van: herms op dinsdag 24 september 2024, 21:49:20Overigens van het motordraaistel is een nokje afgebroken waarmee het in het frame opgesloten zit. Iemand een idee hoe je dat kunt repareren?
Oei, dat is naar. Ik hoop dat iemand het weet.
De (
3042 DB ) heeft ook zulke nokjes van metaal, en er is kracht voor nodig om zo'n nokje te verspelen. Het nokje voorkomt dat het motordraaistel door het frame heen zakt.
Als ik het goed begrijp dan wil je een oplossing zonder nieuw draaistel te hoeven kopen, dus lassen, componentlijmen , schroeven of solderen van een nieuw stripje of beugeltje op die plek. Ik volg je draadje nog even in de hoop dat iemand met een goed idee aan komt zetten.