Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Delta Controle 4F kortsluiting

Gestart door David ÖBB donderdag 10 augustus 2023, 08:55:04

Delta Controle 4F kortsluiting
Hallo allemaal,

Gisteren even snel iets willen testen, maar haast en spoed.....  met een kortsluiting tot gevolg...
Ik hoorde een klik.  Na een 10-tal seconden hoorde ik opnieuw een klik.
Dus ik hoopte dat het gewoon de beveiliging was.

Nu geeft die nog wel stroom door want de lichten van de loc branden, maar de commando's van de rijregelaar worden niet meer doorgegeven.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?

Groetjes,
David

Re: Delta 4F kortsluiting

Re: Delta 4F kortsluiting
Geen idee wat er aan de hand is maar ik wou weten wat Delta 4F is.
Wat heb je precies getest?
En welke locomotief of locomotieven heb je getest?

Willy
Re: Delta Controle 4F kortsluiting
De delta control 4f (66045) stuur- en regelapparaat.

Ik had even een loc getest, maar met te snel te willen zijn de Delta Control 4F niet op stop gezet en met de draden af het spoor te koppelen was er een kortsluiting.

Heb nadien 3 locomotieven getest. Enkel hun lampjes branden (maar ook niet meer in- en uit te schakelen), maar ze rijden niet meer.
Met de gewone analoge transfo (die ook dient als voeding van de Delta Control 4F) rijden ze wel.

graag een glaasje wijn

normaal is die beveiligd tegen kortsluiting.De spanning eraf halen en een tijdje wachten zou het moeten oplossen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Als ik het zo lees dan is hij inderdaad beveiligd en heeft die beveiliging de spanning voor 10 seconde afgeschakeld en daarna weer aan.
Dat er weer spanning is blijkt wel omdat de lampjes branden. Ik vrees echter dat de beveiliging trager aansprak dan goed was voor de digitale aanstuur-elektronica of dat er tijdens de kortsluiting een stroompiekje is geweest waardoor die elektronica is overleden :-( .
Goede middag allen,

https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_Delta_Control,
geeft een duidelijke uitleg wat deze unit allemaal kan. De beperking is het gering aantal adressen waarin de regeling werkt. Ik weet niet of de locomotieven die gebruikt zijn op 1 van deze adressen staat. Denk dat je wel digitale spanning hebt omdat de lampjes in de locomotieven branden.
Veel succes,

Hans
Citaat van: Hanzi op donderdag 10 augustus 2023, 14:21:04Als ik het zo lees dan is hij inderdaad beveiligd en heeft die beveiliging de spanning voor 10 seconde afgeschakeld en daarna weer aan.
Dat er weer spanning is blijkt wel omdat de lampjes branden. Ik vrees echter dat de beveiliging trager aansprak dan goed was voor de digitale aanstuur-elektronica of dat er tijdens de kortsluiting een stroompiekje is geweest waardoor die elektronica is overleden :-( .

Ik vrees het ook... Zonet even opengemaakt, maar zag niets vreemd.

Jammer, ik vond het een leuk toestel om tegelijk 2 treinen te bedienen. (met de extra delta pilot).

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.