Hallo Willy, Henk en Martin,
Bij heel veel onderdelen op de Exploded view tekening staan netjes nummers. Deze nummers corresponderen met bestelnummers bij Märklin. Voor de lichtunit en de printplaat voor de frontverlichting en rookgenerator staan geen nummers, dus er zijn ook geen bestelnummers van bekend. Het opsturen naar Märklin om deze onderdelen te laten monteren behoort wel tot de mogelijkheden. Mijn treinendealer wil best de loc naar Märklin opsturen, maar kan mij geen indicatie geven van de kosten. Dit is te vaag voor mij. Stel dat ik een nieuwe motor laat plaatsen, de lichtunit en de lichtgeleider voor de frontverlichting en ik plaats zelf een decoder. Dan kan het zomaar zijn dat er €180,- in rekening gebracht wordt. En dat is mij wel erg veel. Maar goed. Er is onverwachts goed nieuws bij Ebay gekomen. Dezelfde persoon bij wie ik de loc gekocht heeft, heeft opnieuw hetzelfde nummer erop gezet. Deze keer is de loc ook niet rijvaardig en mist ook weer een aantal onderdelen. Bijvoorbeeld de tenderopbouw en de decoder ontbreken. Goed nieuws is dat de lichtunit van de frontverlichting er aanzit, niet duidelijk is te zien of de printplaat aanwezig is in de ketel waar ook de rookgenerator op rust. Hierover heb ik contact opgenomen met de verkoper. Deze verkoper heeft mij sumiere info gegeven en gezegd dat het een gok is welke onderdelen wel en niet missen. Het is een beetje hetzelfde als dat je bij schiphol bij een kofferveiling een koffer koopt waarvan je de inhoud niet kent. Zo werkt het nu dus ook bij deze verkoper. Ik hoop toch stilletjes deze loc ook te scoren zodat ik van 2 kapotte locs 1 werkend compleets exemplaar kan maken. Wel moet ik gaan bekijken of alles niet de nieuwprijs cq de prijs voor een mooie 2de hands 37928. Maar dan zit ik altijd nog met een loc die erg mooi is maar nu (nog) niet rijdt.
Groet, Jasper