Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Probleem met vervangen locpilot V5

Gestart door mattie woensdag 31 augustus 2022, 21:31:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met vervangen locpilot V5
Hallo

Ik heb in een Brawa Gravita de bestaande (defecte) locpilot V4 decoder vervangen door een locpilot V5 basic MTC21.
Daarbij heb ik het volgende probleem.
Ongeacht of F0 is in of uit geschakeld, blijft aan een zijde de frontverlichting en andere zijde de sluitverlichting branden. Deze wisselt niet met de rijrichting.
Als ik F0 inschakel, gaat aan de zijde waar de sluitverlichting brand, ook de frontverlichting branden. Dit wisselt dan weer wel met de rijrichting. (Alles gaat dan een beetje door elkaar branden)

Ik ben al een beetje aan het stoeien met functiemapping, maar krijg het nog niet voor elkaar.
Kan het ook zijn dat er iets anders aan de hand is? of moet ik het echt met functiemapping oplossen.

Misschien iemand tips?

groeten,
Mart

Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Bij Esu moet je de programmer er even bij pakken of je Ecos, want die decoders zijn helemaal in te stellen wat ze dus niet zijn.

Behalve het adres wat standaard op 3 staat, dat kun je gewoon aanspreken, de rest van de functies moet jezelf inrichten of laten doen.

Daarbij draait het niet om functiemapping maar om wat je welke functie mee gaat geven.
Rijrichting moet je voor de functies ook aangeven en dan ook aangeven welke verlichting er nog meer moet branden (sluitseinen).

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
kan je de oude nog uitlezen Anders wordt het at zoeken met mapping instellingen.FF gekeken bij esu en daar staan een paar files voor de br 261 onder factory equipped.
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Dank voor de reactie.

Ik kan de oude decoder helaas niet uitlezen.
De files van de BR 261, is dat niet alleen voor de locsound?

Ik heb ook geen locprogrammer, alleen de software.

Wat ik niet begrijp, is dat de front en sluitverlichting meteen gaat branden ongeacht of ik de decoder naar fabrieksinstelling zet.
Als mij iemand daar een tip in kan geven?

Verder zal ik mij er eens meer in gaan verdiepen :eek:

groet,
Mart
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
is gewoon een mapping probleem.De files kan je gewoon omzetten naar een locpilot.Als je geen programmer hebt zal het wel een heel werkje zijn.Probeer iemand te inden die er wel eentje heeft.
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Citaat van: mattie op donderdag 01 september 2022, 21:20:52
Ik heb ook geen locprogrammer, alleen de software.
Wat ik niet begrijp, is dat de front en sluitverlichting meteen gaat branden ongeacht of ik de decoder naar fabrieksinstelling zet.
Als mij iemand daar een tip in kan geven?
Hoi Mart,

Die decoder komt bijna leeg van de fabriek dus resetten heeft niet veel zin.
Wat wel zin heeft iemand zoeken met een programmer, die er tijd voor heeft om de decoder meer naar je hand te zetten.
Dan wel die files erin te zetten, maar ook dan kunnen nog enkele files moeten worden aangepast.
Heb het zelf ook met een Piko lok, die heeft een plux 22 connector en een Esu decoder erin, en alleen met het files van die lok kwam ik er ook niet.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Hoi Mart,

Ben je met de Duitse taal bekend?

Dan is dit filmpje een klein voorbeeld hoe je zoiets doet.



Ene Olli doet wat uitleg over dit onderwerp van programmeren.

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Hallo

Bedankt voor de uitleg. het filmpje is wel te volgen.
Ik zal eens kijken wat voor mij het handigst is :thumbup:

groet,
Mart
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Probleem met vervangen locpilot V5
 @citaat

Hi Mart,

Zoals al geopperd iemand met een ESU-Lokprogrammer (bij jou in de buurt) zoeken of naar een stamtafel gaan.
Ik weet niet waar je woont maar, na afspraak, is er bij Stamtafel Utrecht iemand aanwezig met een programmer.
Klik hier

groet
Harald