Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

3D brandslangkast open met inhoud of dicht

Gestart door Wheels donderdag 16 juni 2022, 10:31:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Hoi,

Een brandslangkast, open met opgerolde slang en een dichte, getekend en vervolgens afgedrukt met de Ender 3 v2.
Leuke gedetailleerde toevoeging voor de H0 baan.

Gr Matje
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Leuk gedaan. Maar ga je er verder nog wat mee doen? Bijvoorbeeld schilderen? Dan komen dit soort details meer tot leven.
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Hoi Ronald,
Zal zeker diverse 3D ontwerpen voor mijn eigen baan verder verfraaien, schilderen en/of voorzien van decals.
Ik sta toch elke keer weer versteld van de gedetailleerde mogelijkheden van de printer. Kost soms wel wat improvisatie met het tekenen / ontwerpen.

Binnenkort een airco buitenunit gereed.

Gr Matje
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Citaat van: Wheels op donderdag 16 juni 2022, 10:44:06
Zal zeker diverse 3D ontwerpen voor mijn eigen baan verder verfraaien, schilderen en/of voorzien van decals.

Je maakt dus hier gewoon ordinair reclame/  >:-D Of ben je nog van plan hier nog verdere foto's en uitleg over te geven?
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
hoi Ronald,

Reclame, tja tis maar net hoe je het bekijkt. Ik zie het meer om collega modelbouwers enthousiast te maken om de drempel over te stappen om 3D ontwerpen te maken en te printen.

Ik ben zelf enthousiast gemaakt door een collega modelbouwer die gedetailleerde N ontwerpen liet zien. Jaren geleden waren dergelijke printers onbetaalbaar.

Als 3rail leden vragen hebben over het ontwerpen, tekenen of printen etc. dan zal ik ze uiteraard beantwoorden.

Gr Matje
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Citaat van: Wheels op donderdag 16 juni 2022, 11:34:15
Als 3rail leden vragen hebben over het ontwerpen, tekenen of printen etc. dan zal ik ze uiteraard beantwoorden.

Daarom geef ik ook aan: Doe je nog wat meer dan alleen het geprinte product te laten zien? Dus hoe schilder je die dingen? Waarmee doe je dat? Wat is je stappenplan daarvoor? Doe je wat met andere zaken zoals decals e.d. Dan laat je zien wat je met het spul kan en hoe je het kan gebruiken.
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
mss een ideetje om je bestanden te delen op de site hier.Zal nog meer aanzetten tot kopen van een 3D printer.
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Hoi Ronald,

Ik probeer tot nu toe een basiskleur van het 3D filament te kiezen dat er niet een bewerking zoals schilderen direct noodzakelijk is. Of ik print onderwerpen in 2 delen, 2 kleuren, zoals een rode brievenbus en een grijze staander.

Mocht ik zaken verfraaien met stickers, decals etc dan zal ik dat laten zien op het forum. Net zoals het gebruik van een afdruk van een zonnepaneel bij een ander 3D onderwerp; detectielus.

Onderwerpen airbrushen kan ook alleen zijn ze wel erg klein en zou ik de voorkeur hebben een klein penseeltje en verf te gebruiken.

Gr Matje


Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
ik weet niet hoe het qua tijdperk zit, maar tegenwoordig staat er een witgeschilderde F op zo'n kast.
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: 3D brandslangkast open met inhoud of dicht
Hoi Wim,
Zou dan een 2e versie van de brandslangkast kunnen worden zonder de meegeprinte letter B en dan een witte decal met de letter F plaatsen.
Gr Matje