Omdat de sporen van het schaduwstation op sommige plaatsen slecht bereikbaar waren, of, bij de gele lus, enigszins in de weg lagen, heb ik er nog een keer naar gekeken. Met een iets andere opzet zijn bijna alle sporen redelijk tot goed bereikbaar te maken.
Wat is er allemaal gewijzigd? Wel, aan het begin zijn de twee slechtst bereikbare wissels weggelaten (om de overige twee te bereiken, is nog wel enige lenigheid vereist). Dat is niet alleen beter voor de bereikbaarheid, maar doordat er nog maar 4 parallelsporen liggen, wordt ook het werken in het mangat binnen de gele lus wat makkelijker.
Ten tweede zijn er, ter compensatie van de verdwenen opstelsporen, langs de muur van 320 twee sporen extra gekomen.
Ten derde, en het meest ingrijpend, zijn de wijzigingen van de sporen onder het hoofdstation. Met 8 parallelsporen op een hoek van 21,4° ten opzichte van de muur, hetzelfde als de stationssporen, wordt de ruimte optimaal benut. Alleen de sporen rechts in de hoek liggen nog wat ver van rand of mangat, voor de rest lijkt het me allemaal goed te doen, temeer daar alle wissels nu dicht bij de rand van de baan liggen.
Tenslotte nog een opmerking over het omloopspoor: op een bepaald punt lijkt dat misschien te dicht bij een bocht 24530 te liggen, maar dat is maar schijn. De parallelafstand is daar ±58 mm en bij zo'n ruime bocht is dat ruim voldoende.