Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Kammereck tunnel
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Kammereck tunnel  (gelezen 10066 keer)

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
  • Old Skool Märklin & Scratch Built scenery
Re: Je rijk rekenen
« Reactie #100 Gepost op: zondag 18 april 2021, 21:35:24 »

Dag Henk.

Ik vind het geweldig wat je hier laat zien :thumbup:
Hier kan ik echt van genieten en doet mij denken aan mijn tienertijd.
Ik heb er toen ook enkele in elkaar gezet, waren ietwat lomper, maar hebben toen zeker een basis gelegd voor het zelf bastelen van dergelijke zaken!

En ... iedere Euro die je hiermee bespaart, kun je weer aanwenden voor rollend materieel :wink:

Groeten,

Erik.

Topic index  → met foto's       Märklin  -  M-rail  -  Modelbaan

BlikkenTinus

• Stamgast
« Reactie #101 Gepost op: zondag 18 april 2021, 21:42:36 »

En steeds ben ik weer onder de indruk.Henk, je gaat in een razend tempo, maakt dingen die er nogal eenvoudig uitzien en tijdens het maakproces denk ik: komt dat wel goed?
Maar dat komt het! Eenmaal op de baan, ziet het er heel geloofwaardig uit.

Mooi dus!

Groet,

Peter

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #102 Gepost op: maandag 19 april 2021, 08:34:30 »

Hey naamgenoot, dat ziet er patent uit. Heel eerlijk, toen je het pre-model voorstelde dacht ik dat wordt niks. Maar nu 100% de andere kant op gedraaid. Puik werk.
Vriendelijke groet, Henk

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #103 Gepost op: maandag 19 april 2021, 10:59:17 »

Mooie en realistisch lijkende prestatie, Henk  :thumbup:

Van het bespaarde geld kun je een week langer tegenover de Loreley kamperen én uit eten gaan  :P

Grtz Tony
65-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

Buzz_4stroke

• Speciale Gast
  • Trans Europ Express
« Reactie #104 Gepost op: maandag 19 april 2021, 11:32:57 »

Henk,

Heel netjes gedaan, mocht je er nog een stel willen maken is een dun plaatje aluminium of styreen niet een beter alternatief voor de plaat van de seinen?
De bouwmarkt heeft ook van die kunststof strips van 20mm breed en 2mm dik, je brengt mensen zeker op ideeën!!!
groet Chris

Baanbouw: Friedingen
Linkje naar de Friese Modelbaan Club

Jongslog

• Stamgast
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
« Reactie #105 Gepost op: maandag 19 april 2021, 20:17:09 »

@Chris: Goed idee van die kunststof strips of alu. Mijn Zwitserse seinen had ik gemaakt van plastic (restplaat van bouwpakketten) maar dat bleek toch ook een hele uitdaging om de gaatjes precies op de juiste plek te boren en het plaatje op maat te maken. Er komt vast nog wel een volgende keer :).

Jongslog

• Stamgast
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
Kammerecktunnel
« Reactie #106 Gepost op: maandag 26 april 2021, 17:57:11 »

De zelfbouwseinen zijn inmiddels aangesloten. Ik had er twee voorzien van andere type LED's waar de draadjes al prefab aan gesoldeerd waren door Ali. Maar de LED's van Ali schijnen hard groen, terwijl de LED's van Mecktronics een warme tint hebben. Het was mij bij het bouwen en testen niet opgevallen. Ik laat het nu maar even zo. Het totale resultaat vind ik prima.

En aan de slag geweest met een tunnelportaal. Een fraaie tunnelpoort die te vinden is bij Oberwesel. Op mijn Pinterest board wat foto's verzameld van de echte situatie.

Het nabouwen viel nog niet mee. Het eerste exemplaar van karton en klei-steentjes (de witte randen) viel veel te grof uit.

Daarom toch maar een nieuwe poging. Deze is geheel van karton.

Geschilderd met latex en daarin de steentjes gekrast.

En na het schilderwerk ziet het er dan zo uit op de baan. Het lijkt allemaal toch wat slordig op de foto terwijl ik toch juist veel tijd en energie heb gestoken in strak knutselwerk.

narwal

• Vaste Gast
  • **
Re: Kammereck tunnel
« Reactie #107 Gepost op: maandag 26 april 2021, 18:05:29 »

Hallo Henk,

Het gaat weer als vanouds! Mooie resultaten die geen bal kosten, wel een geweldig landschap en inrichting en bovenal in een reusachtig tempo!

Petje af hoor! Dat gaat bij mij allemaal veeeeeel langzamer....... B)

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

Einte

• Stamgast
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
« Reactie #108 Gepost op: maandag 26 april 2021, 18:18:12 »

Hallo Henk,

Vind die seinen er wel mooi uit zien zo, lekker groen.

Gr Einte

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #109 Gepost op: maandag 26 april 2021, 19:01:59 »

Ik vind m weer hardstikke geinig, Henk!  :thumbup:
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

DaStig

• Beginnende Gast
« Reactie #110 Gepost op: maandag 26 april 2021, 19:57:52 »

Eey,

Heel mooie baan, en idd 15m rijleingte in totaal is wel mooi. Dan zijn je treinen lekker lang onderweg.

De bedrading is heel proper en overzichtelijk, daar is duidelijk over nagedacht. Ik kan veel inspiratie opdoen hier voor de baan die ik momenteel aan t uitdenken ben. Hopelijk kunnen we snel gaan bouwen.

Grts

Dennis
Opnieuw plannen om te gaan bouwen ... deze keer op zolder ... check it out >> https://forum.3rail.nl/index.php?topic=84938.0

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #111 Gepost op: maandag 26 april 2021, 22:22:49 »

Hoi Henk,

Toch een knappe prestatie hoor  :thumbup:
Ik denk, dat je met wat donkerbruine verf het geheel best nog wel strakker kunt krijgen.
En ja, op foto's ziet het er vaak "erger" uit dan in het echie.

Grtz Tony
( die steeds meer verlangen naar wat Ferien am Mittelrhein krijgt........ :P....)
65-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

ramdani

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #112 Gepost op: dinsdag 27 april 2021, 16:31:56 »

mooie zelfbouwdingen die je daar uit je vingers tovert  :favorite: , om nog maar te zwijgen van het tempo waarin je dat allemaal doet :thumbup:

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
« Reactie #113 Gepost op: woensdag 28 april 2021, 07:38:11 »

En na het schilderwerk ziet het er dan zo uit op de baan. Het lijkt allemaal toch wat slordig op de foto terwijl ik toch juist veel tijd en energie heb gestoken in strak knutselwerk.

[img ]http://www.jongslog.nl/wp-content/uploads/20210426_154254-rotated.jpg[/img]
Je bijbehorende foto zie ik niet, de andere allemaal wel.
Wellicht foutje in de URL?

( die steeds meer verlangen naar wat Ferien am Mittelrhein krijgt........ :P....)
Begrijpelijk.
Moet zeggen dat ik er ook wel weer een keer aan toe ben vanuit Mittelrhein naar Nederland te reizen ;).

Filmpjes op YouTube     

Jongslog

• Stamgast
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
« Reactie #114 Gepost op: woensdag 28 april 2021, 11:46:49 »

@Eric-Paul: Dank voor je reactie. Als ik de URL direct in de adresregel van de browser plak komt de foto ook tevoorschijn. Ik weet niet wat er fout gaat. Overigens doet deze URL het ook:  http://www.jongslog.nl/wp-content/uploads/20210426_154254.jpg
Je bent blijkbaar goed bekend met de regio Mittelrhein? Leuk, want er zullen hier nog de nodige bouwwerkjes uit die omgeving gaan verschijnen.

@Tony: ik zie er ook naar uit om weer op reis te gaan en de bespaarde euro's te besteden aan de Loreleyblick en een goeie Duitse Schnitzel.

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
« Reactie #115 Gepost op: woensdag 28 april 2021, 12:57:22 »

@citaat
Inderdaad, direct in de browser werkt het.
Heel merkwaardig, maar nu werkt het in je berichtje ook.
Zal dus wel een hick-up aan mijn kant geweest zijn ... heb voorlopig nogal traag internet.

Citaat
Je bent blijkbaar goed bekend met de regio Mittelrhein? Leuk, want er zullen hier nog de nodige bouwwerkjes uit die omgeving gaan verschijnen.
Ja, ik woon in Bingen am Rhein en ben zeker benieuwd naar meer bouwwerkjes van jouw kant :thumbup:.

Filmpjes op YouTube     
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog