@Wilco: bedankt voor de link; zijn inderdaad dezelfde plaatjes als die van Tilly

@Anne: Je bent nog heel gemotiveerd en bedankt daarvoor

, maar ik stop met onderzoeken. Gisteren heb ik overdag de resterende wissels voorzien van een nieuwe aandrijving 74491 en decoder 74462. Alleen de uitgaande wissels -niet zo erg als die een keer niet schakelen- zijn nog van het oude type (74490/74460) en als er daarvan één een keer niet goed werkt heb ik zat voorraad

Gisteravond de hele avond de schaduwstations direct aangesloten gehad op de MS2 aansluitbox. Met iTrain in de mode automatisch vele treinen met licht en geluidsfuncties laten rijden. En ik ben geen enkel probleem tegen gekomen

Met een glas whisky in de hand was het een genot om die treinen te zien rijden

Mijn conclusie is dat de AJ Booster 'rommelt' met het signaal en rijden onbetrouwbaar maakt: treinen rijden overigens wel aangestuurd via de booster, maar met wissels gaat het zeker mis. En dat blijkt ook uit het feit dat een wisseldecoder die wordt aangestuurd vanuit de AJ Booster met een externe voeding niet werkt (maar via de MS2 aansluitbox wel). Het ontbreekt helaas aan een principeschema en meer inzicht in de werking van die booster...
Wat ik ook concludeer is dat een booster minder snel noodzakelijk is dan ik dacht: mijn MS2 aansluitbox is gisteren niet boven de 1A gekomen...
Ik ga een LDT DB-4 booster aanschaffen en volgens mij is die prima in te zetten in een common ground layout (zie afbeelding hieronder).
@Erik: Dank voor je bijdragen; ook die hebben mij geholpen om tot deze eindconclusie te kunnen komen
Vraag: De LDT DB-4 werkt met een DC-voeding die kan worden ingesteld op diverse spanningen (15, 16, 18, 19, 20, 22 and 24 Volt.). Als ik kijk naar de huidige trafo's van Märklin dan hebben ze een 100VA model (specifiek bedoeld voor Spoor 1, maar wel geschikt voor de CS3) met een uitgang 19 V/100 W gelijkspanning. En de gangbare trafo voor H0 is een 50/60 VA model met een uitgang van 19 V/60 W AC of 15 V/50 W DC

Wat is de ideale (voorgeschreven?) baanspanning voor Märklin H0 Digitaal?
Hartelijke groeten,
Rob.