Er ontbrak wat aan de kant van de opstelsporen. Van alles bedacht, maar een laadperonnetje ......dat was het !
Even passen en meten, en vervolgens van 10mm MDF de basis uitgezaagd.
Vervolgens de zijkanten met balsa strips afgewerkt.
De bovenkant van het MDF smeer ik in met (witte) houtlijm en daar strooi ik zand op (vogelkooi vulling).
Als deze laag droog is werk ik het af met een gipsmengseltje met daarin een beetje zaagsel en fijn zand.
In de nog natte gipslaag kras ik alvast de contouren . Als alles uitgehard is schuur ik het, door het zand in het gips ontstaat een ruw opppervlak tijdens het schuren. Dan wordt het nog een keer definitief ingekrast om het op betonnen platen te laten lijken.Dan nog een paar keer schuren, waardoor langs de krasnaden een afgebrokkelde rand ontstaat, dit doe ik om het oud te laten lijken.
De enige bewerking die ik tot nu toe gedaan heb is het hout langs de randen van een beetje verweerd houtkleurtje voorzien en het beton (gips) met verdunde waterverf wassen (bruin + zwart).
Zo ontstaat een verweerde look, als het baantje definitief vorm heeft blaas ik alles nog een keertje over met de airbrush.Dit om alle afzonderlijke details tot een geheel te vormen.
Willem-Jan