Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

GWR 2884 klasse

Gestart door Steem zaterdag 10 februari 2018, 21:16:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
GWR 2884 klasse
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
GWR 2884 klasse
Mijn vrouw is een enorme Queen fan, en ons zoontje van 2 staat de afgelopen tijd te springen bij de clip "Breakthru". In die clip speelt een GWR 2884 klasse de hoofdrol met als naam "The Miracle Express". Ik zou heel graag een model versie van die trein willen realiseren voor haar, maar volgens de wikipedia pagina zijn er slechts 2 modellen van beschikbaar: Een schaal OO versie van Hornby en een schaal N versie van Dapol. Beide versies zijn echter boven de 120 pond en dat gaat mij wat ver voor een "showmodel" die ik daarna ook nog eens stevig onder handen moet nemen. Het model hoeft ook absoluut niet functioneel te zijn.

Heeft iemand enig idee of er een (nagenoeg) soortgelijke versie bestaat? Als het even kan een oud analoog Märklin model.
Re: GWR 2884 klasse
Lid sinds: 2016

offline
Re: GWR 2884 klasse
De kans dat er een (betaalbaar) Mӓrklin model is van een op en top Engelse 0-6-0 loc, is klein.  Heel vroeger maakte tante M nog wel eens een door de Britten geïnspireerd model, maar die zijn echt onbetaalbaar. En de laatste Engelse stomert had iets met tovenaars te maken en lijkt meer op een Castle-class.
Dus ik vrees dat het een lastige klus wordt...

Groet,

Peter
Re: GWR 2884 klasse
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: GWR 2884 klasse
die is er toch in OO scale : 1/76  voor 60 pond  :  http://www.hattons.co.uk/stocklist/DCCFittingProdList.aspx?ProID=615
Re: GWR 2884 klasse
Lid sinds: 2016

offline
Re: GWR 2884 klasse
Oeps, geen 0-6-0 maar een 2-8-0 As-indeling. Zat ik even verkeerd, maar dan nog... Een Mӓrklinmodelletje wat erop lijkt, zal erg zoeken worden... Hornby is dan de uitkomst. Ombouw naar 3 rail schijnt ingewikkeld omdat de Engelse modellen weinig ruimte voor een sleper zouden hebben. Maar dat heb ik alleen van horen zeggen.
Re: GWR 2884 klasse
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: GWR 2884 klasse
Ah bedankt voor de info. Die tweedehands hornby is misschien wel een optie.