Hallo,
Het is een beetje stil geweest met schrijven, maar het bouwen heeft niet stil gelegen.
Op de foto zie je het zichtbare station vanuit de kruising. Aan de linkerzijde zie je 2 dozen staan. Dat is de plek en lengte van de overkapping boven spoor 2 en 3(van links gezien).
Dit is de uitgang/ingang aan de andere kant van het station. Het geheel loopt in een boog. Aan de binnenzijde komt uiteindelijk de draaischijf met lokloods.
Hier zie je de testwerkpaarden in het rechter schaduwstation op nivo -2. Ik ben al volop bezig om koploper te installeren. Op dit moment kan er al automatisch in 1 richting gereden geworden. Wel moeten de loks nog wat meer leren remmen, want ze rijden soms nog wat te ver door in het schaduwstatation, wat weer de nodige probleempjes oplevert voor een andere loc die eigenlijk verder mag rijden.
De V200 doet zijn naam als sterke loc eer aan. Hij is de enige die zonder haperen en slippen de zware lastwagon naar boven sleurt. Boven de sterker jongen, staan nog twee krachtpatsers. De twee 6 amp. boosters die straks de baan van de nodige power zullen voorzien. Op dit moment is er nog maar 1 echt aangesloten. De IB zorgt alleen maar voor het schakelen van de wissels.
De V200 mag het station verlaten en de BR 103(vakkundig omgebouwd door Harry Sipkes naar digitaal hoogvermogen met een ESU decoder) wacht nog op toestemming om te vertrekken.
Eindelijk mag de 103 verder tuffen en is het wachtbeurtje overgegeven aan de BR 185. Aan de linkerzijde loopt de E 40 binnen met een sleepje goederenwagons. Eigenlijk mag hij niet op spoor 1 terechtkomen, maar dat is pas een probleempje om in de verre toekomst op te lossen.
Eindelijk mag de E 40 ook verder rijden. Had hij af en toe moeite met de zware lastwagon, de sleep goederewagons zijn geen probleem voor hem. Mooie loc. Heb er nog twee meer van in de wacht staan.
Nu het echte rails leggen nagenoeg gebeurt is, ben ik volop bezig met koploper en het aansluiten van de nodige bezetmelders en wisseldecoders. Automatisch bedrijf is op dit moment nog maar in 1 richting mogelijk. Het ander schaduwstation is nog niet aangesloten(slechts 1 spoor gereed, moet dus nodig aan gewerkt worden) en de keerlus duurt ook nog een tijdje.
Een aantal wisselaandrijvingen staan nog op het wensenlijstje en waarschijnlijk ook nog 1 of 2 bezetmeldunits. Dan kan er in twee richtingen gereden worden.
Waar ik ook al mee loop te piekeren is het aanbrengen van verkanting. Eens puzzelen hoe dat het makkelijkste te realiseren is(stukjes karton?). Een ander iets is een filmpje. Binnenkort wat experimenteren met de webcam.
Groetjes
willie