Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Keuze ondervloer

Gestart door Robert zondag 10 december 2017, 21:02:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Keuze ondervloer
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Keuze ondervloer
Beste medeforumleden,

ik heb in het schaduwstation van mijn baan (Waldbrunn baan) laminaatondervleor gebruikt als isolatiemateriaal. Inmiddels sta ik op het punt met het zichtbare deel van de baan te beginnen en twijfeel of ik daar hetzelfde materiaal ga gebruiken. Wat is de twijfel / afweging?

het materiaal is niet geheel glad en dat kan lastig zijn bij de landschapsbouw; ballasten zal wel goed gaan, maar zodra er bv. een weg aangelegd moet worden (nb. met verf) of trottoirs in een stadsdeel, dan verwacht ik dat de textuur van d eondergrond zich zal laten gelden.

alternatief is kurk, dit is eenvoudig te koop bij de bouwmarkt (2mm dik), kan je later makkelijk wegsnijden an geeft zelfs mogelijkheden om makkelijk kleine hoogteverschillen te realiseren (bv. trottoirs).

graag jullie mening(en), ervaring(en) en welgemeende adviezen!

groeten
Robert

Re: Keuze ondervloer
Ik zou alleen ondervloer leggen onder de sporen
Re: Keuze ondervloer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Keuze ondervloer
En ik ga Neopreen-band gebruiken.
Klik hier

groet
Harald
Re: Keuze ondervloer
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Keuze ondervloer
Ter aanvulling: ik gebruik C rails. Ik ga na/tussen de C-rails ballasten  in de kleur van de C-rail bedding.

Groeten
Robert
Re: Keuze ondervloer
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Keuze ondervloer
Citaat van: Haradigi op zondag 10 december 2017, 22:29:20
En ik ga Neopreen-band gebruiken.
Klik hier

groet
Harald

Dit heb ik n.a.v. de gelinkte post ook gedaan op mijn module. Tot nu toe is het echt fluisterstil in mijn bakkie. Nu moet de ballast er nog op, maar ik heb goede hoop.

Wel zou ik op rechte stukken 1 brede strook gebruiken en in bochten de smallere stroken van een cm of 2.

Het is wel een wat duurdere oplossing.
Re: Keuze ondervloer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Keuze ondervloer
Citaat van: PaT op zondag 10 december 2017, 23:03:27
Citaat van: Haradigi op zondag 10 december 2017, 22:29:20
En ik ga Neopreen-band gebruiken.
Klik hier

groet
Harald

Dit heb ik n.a.v. de gelinkte post ook gedaan op mijn module. Tot nu toe is het echt fluisterstil in mijn bakkie. Nu moet de ballast er nog op, maar ik heb goede hoop.

Wel zou ik op rechte stukken 1 brede strook gebruiken en in bochten de smallere stroken van een cm of 2.

Het is wel een wat duurdere oplossing.

Hi Patrick

Op rechte stukken een brede strook is natuurlijk prima maar ooit heb ik rollen gekocht en bij meer meters afname was 2 strookjes een stuk goedkoper.

groet
Harald
Re: Keuze ondervloer
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Keuze ondervloer
Ligt los , dus geen geluiddoorslag , eenvoudig te verwerken, geluidproductie rijdende treinen is nog slechts het tikken van de assen , nooit anders meer.
Alles wat je onder je rails lijmt en met ballast bewerkt is eigenlijk zinloos daar het geluid lekker een weg zoekt , de enige ballast die volgens mij goed werkt is op de Stadsbahn van dolphin,(Arie) , ook makkelijk te verwijderen, staat er ook in.

Suc6 maar weer,

Gr. Jan
Re: Keuze ondervloer
Ben den Hollander
gast

Re: Keuze ondervloer
 @citaat Ligt hier ook, puur toeval natuurlijk..... :D

Re: Keuze ondervloer
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Keuze ondervloer
 8o :D
Re: Keuze ondervloer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Keuze ondervloer
Hi Jan,

:thumbup:
Ook mooi voor in het schaduwstation/station en uiteraard voor de rest ook.
Overigens gebruikte ik het neopreen band om ook een profiel te krijgen.
Snijden jullie dit dan ook (dus alleen onder de sporen) ?

groet
Harald