Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Update ms2 ?

Gestart door ErwinLamens zondag 03 september 2017, 18:51:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Update ms2 ?
Lid sinds: 2013

offline
Update ms2 ?
Hoi,

zet mijn ms2 aan en 15 locs weg uit lijst 23 erg vreemd nog 8 machines geladen rest loco lijst leeg

op scherm staat versie 2.7 weet iemand wat actuele versie ms2 is en waar je die kan vinden ?
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Update ms2 ?
Versie 2.7 is de actuele versie.
Updaten doe je via een CS2/3 of geupdate ms2/3.

Groeten,
Ton.
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2013

offline
Re: Update ms2 ?
dank je wel Ton,

nou zie ik dat ie wel versie 2.7 heeft, zaterdag nog gereden normaal, één dag later zet ik MS2 terug aan en display 8 andere locs uit loclijst en in mijn loclijst staan maar 8 machines meer van eerder 25 geladen ....

bizar bizar ...

zit niets anders op dan locs terug beginnen te laden één voor één via programmeerspoor los van de baan

Erwin
Re: Update ms2 ?
Stijn Laceur
gast

Re: Update ms2 ?
De ms2 is vrij onstabiel, gekend probleem van de ms2, ik heb het ook voorgehad.
En als je hier rondstruint ga je nog ettelijke voorbeelden krijgen.
't Is 1 van de redenen dat ik overgeschakeld ben op een CS3+ en de ms2 gebruik ik als extra controller, verloren is ie niet.
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update ms2 ?
Hoi Erwin,
Waarom koop je, bij Ali, voor weinig geen lokkaarten?
Zelf rijd ik al een paar jaar zonder problemen met 2 MSen waar in de loklijst 38 loks staan.
Wel staan ze allemaal op een lokkaart zodat ik bij storing (waar ik eigenlijk bijna nooit last van heb) binnen enkele minuten ze weer geladen heb.
digibert
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2013

offline
Re: Update ms2 ?
hallo,

dank voor jouw tip van die lockaarten, zelf overweg ik om misschien een CS2 of 3 te kopen volgend jaar :)

Erwin
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Update ms2 ?
Hallo wat is het bezwaar als je de MS2 NIET een opdate geeft? Bij mij werkt alles goedmet versie 2.5 en lokkaarten bedankt voor de tip Ruud
Re: Update ms2 ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Update ms2 ?
Geen bezwaar, maar op een gegeven moment ben je het vergeten en als je dan een van de nieuwste locomotieven aanschaft dan kan het voorkomen dat je nieuwe loc ( MFX) niet wil aanmelden, omdat de decoder dan nieuwere software bevat dan de MS2 of 3. En het ligt dan altijd aan de loc ;-) Vandaar dat ik updaten al is het maar 1 x per jaar wel aan raad.
Re: Update ms2 ?
Stijn Laceur
gast

Re: Update ms2 ?
Daarnaast had mijn ms2 die problemen al van in het begin, versie 2.4
Re: Update ms2 ?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Update ms2 ?
Om de bezoekers van de gastendag in de gelegenheid te stellen zijn/haar MS2 te updaten, was ik van plan mijn MS2 met update 2.7 (of nieuwer indien geleverd) mee te nemen.

Op verzoek kan het ook:
- het weekend van 6-7 oktober bij de SSN;
- het weekend van 16-17 december bij de Modelspoorbeurs Zutphen;
- op verzoek bij mij thuis in Gouda.

John
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Update ms2 ?
 @citaat John, zou fijn zijn, kan ik die van mij ook even updaten  :thumbup:
Re: Update ms2 ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Update ms2 ?
Bij het zoeken naar de actuele verzie van de MS 2 kwam ik bij dit topic uit. Is versie 2.7 nog steeds de actuele versie of is er al een hogere?

mvg
Jurrien
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2015

offline
Re: Update ms2 ?
Als je even bij Märklin op de site had gekeken, dan had je gezien dat versie 4.1 de laatste is.
Re: Update ms2 ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Update ms2 ?
Je moet niet zo snel zijn met conclusies mijn zoon. Daar heb ik al eerste gekeken, maar ben niets tegen gekomen. OK? Bedankt verder voor het antwoord.
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2020

offline
Re: Update ms2 ?
Je moet bij de release notes van de laatste CS3 update kijken.
Daar staat 3.148 volgens mij als laatse MS update.

Bart
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2015

offline
Re: Update ms2 ?
Re: Update ms2 ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Update ms2 ?
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2015

offline
Re: Update ms2 ?
Citaat van: Jurrien op vrijdag 11 augustus 2023, 12:41:05Je moet niet zo snel zijn met conclusies mijn zoon. Daar heb ik al eerste gekeken, maar ben niets tegen gekomen. OK? Bedankt verder voor het antwoord.
Toch beter zoeken, zowel daar als op het forum hier.
Re: Update ms2 ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Update ms2 ?
Verwerk je ideeën in een nieuwe forumregel voor vragenstellers. Of laat anders gewoon een reactie achterwege.
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2015

offline
Re: Update ms2 ?
Je had ook kunnen zeggen, bedankt voor de informatie.
Re: Update ms2 ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Update ms2 ?
Citaat van: Jurrien op vrijdag 11 augustus 2023, 12:41:05Je moet niet zo snel zijn met conclusies mijn zoon. Daar heb ik al eerste gekeken, maar ben niets tegen gekomen. OK? Bedankt verder voor het antwoord.
Je probleem is blijkbaar dat je niet alleen te snel conclusies trekt, maar ook dat je niet kunt lezen.
Re: Update ms2 ?
Lid sinds: 2015

offline
Re: Update ms2 ?
Citaat van: Jurrien op vrijdag 11 augustus 2023, 12:24:02Bij het zoeken naar de actuele verzie van de MS 2 kwam ik bij dit topic uit. Is versie 2.7 nog steeds de actuele versie of is er al een hogere?

mvg
Jurrien
Dit is het eerste wat je schreef, daar reageerde ik op met dat je bij Märklin had moeten kijken.

Dan kom je met een lullig antwoord, ik ben trouwens je zoon niet, gelukkig maar, en dat je daar al had gekeken, dat had je nergens vermeld. Lezen kan ik wel, jij waarschijnlijk niet.