Hallo iedereen,
Ik ben aan het testen gegaan met mijn nieuwe ECOS 2.
De situatie is als volgt:
Ik heb een ovaal gemaakt met 1 aansluitrail en deze gekoppeld aan de ECOS. De trein wordt gedecteert en rijdt perfect.
Vervolgens heb ik een stuk rail geïsoleerd van de rest dmv 2 plastieke railschoentjes van Fleischmann. Op dit geïsoleerde stuk heb ik een contactpunt aangebracht (marklin 7500) en deze aan poort 1 van de S88n module gekoppeld. De S88N hangt op zijn beurt via een UTP kabel aan de ECOS. Vanaf de GND poort gaat er een kabel naar de O aansluiting op de ECOS (waarin ook de massa van de rails al inzit).
In de ECOS lich het blokje van poort 1 wit op, de andere 15 blijven grijs staan. Het maakt niet uit of er een trein op staat op deze sectie, het is constant wit. Dit lijkt me al niet normaal?
Als ik een trein op het niet geïsoleerde stuk zet en ermee begin te rijden lukt dit, maar van zodra de trein het punt overschrijdt van een railschoentje, en dus de geïsoleerde sectie wilt binnenrijden, blokkeert de ECOS en gaat deze in STOP modus...
Ik heb het laatste uur google al volledig doorgenomen maar niets wijst naar een oplossing...

Iemand die me op de goede weg kan zetten of al meteen het probleem ziet?
Alvast bedankt

Bart