Hoi,
Ik heb deze week een draaischijf 7286 op ebay gescoord, "in der Bucht gekauft", zoals de Duitsers daar een grappige uitdrukking voor hebben.
De draaischijf was volgens de beschrijving in nieuwstaat, alleen ontbrak het kastje om de schijf te besturen.
Dit vond ik niet erg, omdat deze toch digitaal moet worden en ?113,- vond ik geen slecht prijs.
Nu is de schijf gisteren aangekomen en deze ziet er idd nieuw uit, alleen zat de brug nogal losjes in de "kuil".
Na demontage van de brug bleek dat alle acht loopwielen met asjes ontbraken....

Dit stond echter niet in de advertentie vermeld.
Ik heb gisteren de verkoper gecontacteerd en een geschil geopend.
Ik heb tevens een email aan Keuterman gestuurd en die antwoordde mij dat de loopwielen en assen, af fabriek niet meer leverbaar zijn en ook niet (meer) voorradig zijn bij Keuterman.
Als laatste optie heb ik nog een bericht bij Märklin Service achtergelaten, dus daar is het nog even op wachten.
Nu heb ik twee mogelijkheden, als Marklin deze niet kan (wil) leveren:
1) De schijf terugsturen naar de verkoper.
2) Zelf asjes en wieltjes maken, want de schijf was toch echt een koopje.
Voor de eerste optie weet ik wat ik moet doen, maar voor de tweede kom ik toch even hier informeren.
Kan iemand mij de maten van de asjes en wielen geven en of er bij zelfbouw nog ergens rekening mee gehouden dient te worden.
Zitten de wieltjes gewoon los op de asjes?
Misschien dat iemand een paar gedetailleerde foto's van deze asjes met loopwieltjes kan plaatsen.
Tot dan wacht ik nog even op antwoord van de verkoper.
Alvast bedankt.