Brigitte:
Geinig dat je ook al in het complot zat!!!!! Johan is me er wel een hoor....... Ik heb hem toen ik mijn Muis bij hem bracht verteld van de frontseinen, maar er ook bij gezegd dat ik me niet druk maak of het nu een wit pitje of een gele wordt. Toen Johan de Muisverlichting ingebouwd heeft, heeft ie mij verzocht niet meteen te reageren op dit forum, maar een dag geduld te hebben. Dit om jou dus de gelegenheid te geven om te reageren en om deze discussie los te weken.... Hahahahahahaha, Johan je bent een garaffineerd mannetje, dat kunnen we nu wel concluderen
Maar leuk is het wel!
Maar Brigitte, nu moeten we helaas ook concluderen dat het model van jouw Marklin 1215 dus NIET correct is.........
Dat wordt ombouwen dus, want ja, die 1200 moet nu ook een wit ledje boven hebben natuurlijk.......
Goed dan nu weer even serieus:
Ik wil ook al is het in dit draadje off topic, toch nog even ingaag op de TEE front- sluitseinen en op frontseinen in het algemeen.
Rolf merkte op dat de twee onderste frontseinen anders qua afmeting zijn dan de bovenste. Dat klopt. Dat zag je vroegen namelijk heel veel. Toen de 1100, 1200 en 1300 bijvoorbeeld ook hun A-frontsein kregen, was dat ook maar een klein lichtpuntje t.o.v. de onderste twee seinen. Dat is later gelijk getrokken toen deze locs hun grote revisiebeurt kregen (bij de 1100 kwam dit toen deze loc's een voorzetneus kregen).
Bij de TEE ben ik er nog steeds niet uit of je op het filmpje nu de sluitseinen ziet of de frontseinen. Feit is wel, dat beide seinen gebruik maakten van dezefde lamphouder zeg maar. Ik weet nu alleen niet of deze seinen altijd geel branden en men om sluitseinen te verkrijgen er een rood glaasje voor plaatste, of dat er achter het glkaasje twee lampen zaten, een gele en een rode. Iemand die dat weet?
Dan nog even over de Muizekop, wie is het met me eens dat na dit leuke ombouwdraadje Johan nu eigenlijk gedwongen moet worden om zijn mooie station Blausee Mitholz als decor te gebruiken voor een prachtige foto van de mat'46 met een fraaie BLS loc uit die tijd ernaast?