Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Volg de huidige corona-regels van de overheid voor wat mogelijk is.
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking Märklin H0 Modellen
| | |-+  Onze Klassiekertjes
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20   Omlaag

Auteur Topic: Onze Klassiekertjes  (gelezen 196276 keer)

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #150 Gepost op: woensdag 03 april 2013, 21:21:41 »

Bij deze wil ik ook een duit in het zakje doen,want deze klassieker kwam ik tijdens de opruiming tegen:
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #151 Gepost op: donderdag 04 april 2013, 07:58:04 »


Leuk Hans de ons alle bekende E03.Hij ontbrak nog in onze verzameling inderdaad.

Dat het hele TEE-gebeuren altijd weer tot de verbeelding spreekt hè.Dank je wel.

mvg Harry.
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Jajekra

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #152 Gepost op: donderdag 04 april 2013, 17:11:30 »

Ik zie dat je ook last hebt van roestvorming bij de buffers en koppelhaken.

Gelogd
Met vriendelijke groet, Jaap

marklin150jaar!

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Station Brummen 1925
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #153 Gepost op: donderdag 04 april 2013, 17:17:56 »

De 3053 heb ik ook. Mijne heeft last van afbladdering van de lak 8o :-(
Tja niets aan te doen, wel mooi in doos met boekje.

Groeten,
Maarten
Gelogd

Jajekra

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #154 Gepost op: donderdag 04 april 2013, 17:31:06 »

Is een bekend probleem.
Märklin heeft wat moeite gehad om de verf op plastic behuizingen te laten hechten.
Later kregen ze dat beter onder controle.

Gelogd
Met vriendelijke groet, Jaap

marklin150jaar!

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Station Brummen 1925
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #155 Gepost op: donderdag 04 april 2013, 17:37:28 »

Klopt de oude daken van de 3065 en 3064 hebben er ook last van.
Achja niets aan te doen de 3053 is één van mijn favoriete model.
Gelogd

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #156 Gepost op: donderdag 04 april 2013, 22:52:49 »

Ik zie dat je ook last hebt van roestvorming bij de buffers en koppelhaken.



Leuk Hans de ons alle bekende E03.Hij ontbrak nog in onze verzameling inderdaad.

Dat het hele TEE-gebeuren altijd weer tot de verbeelding spreekt hè.Dank je wel.

mvg Harry.
Hoi Jajekra,

Ja die heeft roestvorming op de buffers,en dat komt door de tand des tijds ;)

@ Harry,

Tja dat TEE gebeuren spreekt menigeen welaan inclusief mijzelf.

Heb ook veel gereisd in Duitsland,en dan werd de trein vaak door een BR 103 getrokken,voor de E 03 ben ik iets te jong :D

Kan buiten de V200,haast niet zonder een exemplaar van deze lok :favorite:

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #157 Gepost op: zondag 28 april 2013, 11:26:37 »


De elektrische rangeerlocs CE-800/3001 enCEB-800/3002, waar de Duitse E63 model voor heeft gestaan,zijn ook veel voorkomende locs bij Märklinliefhebbers van de wat oudere stempel.Het model is door Märklin in een behoorlijk aantal verschillende varianten gemaakt. Hoewel de eerste exemplaren groen (CE-800)en bruin (CEB 800)waren,volgde in latere uitgaven een aantal verschillende rood-variaties.(3001)De eerste exemplaren hadden een dubbele stroomafnemer. Latere jaargangen een enkele stroomafnemer.

Het model had nog wel eens last van spontaan los latende lak. Vanaf 1963 hadden ze een kunststof kap die helemaal rood was doorgekleurd. Géén barstende lak dus meer. Wel werden de dakjes nogal eens lelijk,omdat daar de verf wel van los liet.

Behalve een aantal zeldzame exemplaren met verkeerde nummers er op (bijv 3000 ipv 3001)heeft de loc geen bijzonder hoge verzamelwaarde. De 3002 heeft op het moment ivm het geringere aanbod een iets hogere waarde maar echt spectaculair is het allemaal niet. Voor de groene CE-800 en de rode 3001, zie ik zelf een sterk dalende tendens (anno april 2013).

Toch verdient dit locje het dubbel en dwars om te worden opgenomen in de galerij der klassiekertjes ook al is alleen maar omdat hij in het verleden zoveel kinderhartjes sneller heeft laten bonzen toen rondom de Sinterklaastijd werd gekeken naar en gesnuffeld aan,de etalages van speelgoedwinkels

Op bijgevoegde fotootjes een afbeelding van een groene CE-800 met dubbele stroomafnemer en een rode 3001 met een doorgekleurde(dus niet gelakte)kap.

Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

d1bbes

  • Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #158 Gepost op: zondag 28 april 2013, 11:59:09 »

2 Super mooie loks
Gelogd

Baanloos

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #159 Gepost op: zondag 28 april 2013, 13:30:39 »

@ Har,

Mooie gedetailleerde bijdrage over de elektrische rangeerlocs E63.
Maar geldt voor NL niet een beetje: onbekend maakt onbemind, enigszins onderkend locje hier te lande?
Op Nederlandse banen naar duits voorbeeld zag/zie je meestal de E03, E10, E41 en de duitse krokodil en slechs zelden
de E63 (zeg maar beetje weggemoffeld in een hoekje....)
Gelogd

Jajekra

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #160 Gepost op: zondag 28 april 2013, 19:01:51 »

De groene uitvoering met dubbele stroomafnemer is de start van mijn Märklin virus.
Ongeveer 54 jaar geleden.
Mijn vader was van mening dat je in een "modern" tijdperk niet met stomers voor je kind kon aankomen.
Aangezien destijds alle startset waren voorzien van stomers heeft hij zelf een startsetje samengesteld met dus bovengenoemde lok, De gebruikelijke kiepwagen en personenwagen en nog wat bouwpakket goederenwagens. Inmiddels is de verzameling wat uitgebreider geworden na wisselende perioden van verzameldrift.
 
Gelogd
Met vriendelijke groet, Jaap

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #161 Gepost op: zondag 28 april 2013, 22:47:50 »


Ja Jaap, dat is nou precies waarom het leuk is om over en weer een beetje over die klassiekertjes te babbelen.Het maakt (gedeelde) sentimenten los.

De CE-800 was ook mijn eerste Märklinlocje namelijk.Alleen is de mijne in,laten we zeggen,speelse en woeste jeugdjaren verloren gegaan en heb ik op latere leeftijd,uit jeugdsentiment, een andere gekocht. 

mvg Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

voodoo077

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #162 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013, 14:11:50 »

Hallo,

mooie topic weer deze.
Mogelijk hoort men reactie hier niet direct thuis maar goed dan wordt ze wel verplaatst ;-)

Ik wil ook een klassieker en een topper hebben.
Dus zijn er treinen die je absoluut moet bezitten van die klassiekers? En waarom?
Zijn er hiernaast modellen die zo goed zijn dat elke "fan" ze zou moeten hebben?
Alvast bedankt!

Kris.
Gelogd

Baanloos

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #163 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013, 22:23:39 »

Hoi Kris,

Moeten doe je natuurlijk niets, da,s heel persoonlijk maar dat is niet wat je bedoelt.
Je hebt wel de pure verzamelaars die niets anders doen dan zeldzame waardevolle modellen opkopen en dit zien als stukje belegging. Als je het hele topic doorleest dan scharen we - wat dit topic betreft dus - alles onder klassiekertjes wat geen decoder heeft.
Zo zijn er in het topic een aantal modellen gepasseerd die heel beroemd zijn maar dat betekent niet altijd dat het heel gecompliceerde modellen hoeven te zijn of dat ze heel waardevol moeten zijn.
Voorbeeld zijn de vrij simpele stoomlocjes 3000 en 3029. Van de eersten zijn er velen gemaakt en je komt ze op iedere beurs in alllerlei toestanden tegen, van zeer sleetse tot zeer gave exemplaren. De waarde van eerstgenoemde start bij ca. 15-20 Euro.
Zeg maar wat de kever was voor Volkswagen en de 2CV, lelijke eend voor Citroën is de 3000 voor Märklin.
Het andere uiterste zijn bv. spoor 0 locs die op veilingen van eigenaar wisselen voor de prijs van een nieuwe middenklas-auto en alles wat daar tussenin zit natuurlijk
Wat jij MOET hebben: dat bepaal je helemaal zelf; want wat vind je mooi, wat spreekt je aan en wat is het je waard?

     Leon


 
« Laatst bewerkt op: zaterdag 04 mei 2013, 09:48:27 door Baanloos »
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #164 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013, 22:32:26 »

Hé Kris,

Niks moet Kris. Laat ik daar eens mee beginnen. Verder raad ik je aan bij de beoordeling of iets mooi is, te varen op je eigen kompas. Dus voordat ik verder van wal steek krijg je van mij een tegenvraag:

Welke klassiekertjes vindt jij mooi? 

mvg Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #165 Gepost op: zaterdag 04 mei 2013, 08:16:44 »


Ik zie nu pas de bijdrage van mijn collega-klassieker-liefhebber Baanloos hierboven.
Ik heb daar niet zoveel aan toe te voegen eigenlijk.

Behalve dan misschien nog een paar vragen

Wil je er mee gaan rijden? Of zie je  het als een belegging en zet je het misschien in een vitrine?

mvg Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

voodoo077

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #166 Gepost op: zaterdag 04 mei 2013, 08:44:52 »

Hallo Harry & Leon.
Die topper zou ik wel laten rijden. De andere zou ik enkel tentoonstellen op een stroomloos stukje baan. Is een hobby en niet mijn bedoeling er geld mee te verdienen en ze dus in een doosje te laten.
Dacht naar Houten te gaan en daar wat op de kop te tikken maar ons baby'tje is wat ziekjes en dan verkies ik bij haar te blijven. Houten zal voor eind augustus zijn en dat geeft me heel wat tijd om verder op te zoeken.
Ik vind zoveel mooi en zal dus keuzes dienen te maken maar ondertussen blijf ik dit draadje met veel interesse volgen en wie weet voeg ik ooit eens iets toe!

Kris
Gelogd

Baanloos

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #167 Gepost op: zaterdag 04 mei 2013, 09:51:54 »

Hoi Kris,

Beterschap voor baby'tje! altijd vervelend als zo'n kleintje ziek is, weet ik nog uit eigen ervaring al zijn mijn babietjes inmiddels al jong-volwassen en puberend. ;)
Deel t.z.t je keuze en evt. aankopen hier met ons!

Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #168 Gepost op: dinsdag 07 mei 2013, 11:11:38 »

In vervlogen dagen was de E44 bij de DRG en later DB een vrij algemeen voorkomende elektro-loc. Ook bij modelspoorders van alle merken komen we deze loc regelmatig tegen. Ieder zichzelf respecterend modelspoormerk had deze loc in de collectie opgenomen. Ook bij Märklin is deze loc uiteraard op het toneel verschenen. Beginnend in 1952 met de SE-800.Later iets gemodificeerd als SET-800,in de zestiger jaren omgedoopt tot 3011.

De hieronder afgebeelde SE-800 is een behoorlijke zeldzaamheid, zeker in deze toestand. Kenmerkend voor de SE-800:

Twee "blinde"frontseinen.
Twee Ski-slepers. Die eigenlijk vrágen om de oude metalenrails met doorlopende middengeleider. Tegen puco's wordt té regelmatig aangekleund.
Twee stroomafnemers met koperen sleepstuk.(schuitjes in vaktaal)Deze stroomafnemers kosten maar 60 euro per stel.

Deze loc uit 1952 is goed geconcerveerd. Rijdt als een trein en remt als een tiet. :P




....ow ja...en hij weegt een TON.



         
« Laatst bewerkt op: dinsdag 07 mei 2013, 11:24:15 door Har »
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

marklin150jaar!

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Station Brummen 1925
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #169 Gepost op: dinsdag 07 mei 2013, 11:19:25 »

Prachtig Harry! Als ik zo'n model zie wordt ik helemaal vrolijk.


Groet,
Maarten
Gelogd

Baanloos

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #170 Gepost op: dinsdag 07 mei 2013, 11:55:59 »

Har,

Is een Klassieker met een grote K!
Vind hem best goed gedetailleerd als je kijkt naar het bouwjaar.
1 brok robuustheid spreekt eruit.
En net als Maarten vrolijkt het mij ook op.. / een soort "Klassiekervitaminestoot" zeg maar. :)
Gelogd

nobody

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #171 Gepost op: dinsdag 07 mei 2013, 16:44:33 »

Da's een mooie "gouwe ouwe", Harry !
Een plaatje van m'n 3011 ===> klik
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #172 Gepost op: dinsdag 07 mei 2013, 16:57:43 »

Deze loc uit 1952 is goed geconcerveerd. Rijdt als een trein en remt als een tiet. :P

....ow ja...en hij weegt een TON.
Har, dat is een mooi verzamel model.
Inzetten op de baan zou ik niet meer doen, daar ze in principe al met pensioen is.
Hoeveel weegt de lok eigenlijk?
De opvolger uit deze eeuw (37440) weegt ook aardig wat, ben benieuwd welke zwaarder is. ;)
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #173 Gepost op: dinsdag 07 mei 2013, 19:19:35 »


vlgs. de keukenweegschaal 670 gram Ad.Géén ton..maareh zo voelt het wel aan B)
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #174 Gepost op: dinsdag 07 mei 2013, 19:41:17 »

Har, de SE800 wint, maar de 37440 brengt nog altijd 540 gram op de keukenweegschaal.  :-)
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

blauweengel

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #175 Gepost op: zondag 26 mei 2013, 09:03:49 »

Hoi Har

Als ik zo n lok zie dan word ik helemaal blij. :D :D :P ;) :) :-) :-) :-) :-) :-)
Als je hem beet pakt dan heb je ook echt wat in de hand.
Dat mis ik bij de tegenwoordige loks van marklin,het word steeds fragiler en teerder.
Echt een super model ondanks dat het allemaal wat grover is.

mvg Tony
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #176 Gepost op: zondag 26 mei 2013, 10:39:38 »

Ja Tony, ik heb een aardig aantal van die oude locs uit de 50er en 60er jaren. Géén van die locs heeft ondanks hun leeftijd ooit maar één probleem gehad.(op het verkeerd afgesteld staan van een rijrichting-relais na dan).Dat zijn dus loc's die 50 á 60 jaar oud zijn.

Wanneer ik op dit forum de problemen lees die voorkomen bij het duur betaalde nieuwe spul dan rijzen mij de haren te berge.
Bijvoorbeeld al die problemen met een (toch lelijk dure)br. 94. Ieder ander merk met een willekeurig product in dezelfde prijscategorie (bijvoorbeeld camera's, laptops,mobieltjes,teevees etc..etc..)zou zich dood schamen voor zulke slechte nazorg bij problemen na een dure aankoop. Märklin haalt gewoon zijn schouders op.     


mvg Harry
« Laatst bewerkt op: zondag 26 mei 2013, 10:42:41 door Har »
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

blauweengel

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #177 Gepost op: zondag 26 mei 2013, 13:29:07 »

Ja Harry
Praat me er niet van,koop de laatste 3a4 jaar alleen nog maar oudere modellen.
Omdat ik gewoon schrik had om een nieuw model te kopen,na 3 a 4 slechte ervaringen achter elkaar.
Met die loks moest ik telkens weer terug nadat ze soms een paar uurtjes goed hadden gereden.
Dat zijn dan loks van 3 a 400 euro soms.
Maar had me begin dit jaar toch laten verlijden een 94 er te kopen omdat ik deze lok altijd al wilde hebben.
En wat denk je weer problemen na een tijdje,dan weer repareren dan weer een tijdje goed rijden,dan weer repareren enz.
Nee ben er nu toch echt klaar mee met het nieuwe spul.
Voor mij nog alleen maar klassiekertjes,ondanks vaak het oude koffiemolen geluid.
Daar heb ik toch veel meer plezier van en geen ergernis.

mvg Tony
Gelogd

B100

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #178 Gepost op: zondag 07 juli 2013, 19:23:55 »

hoi luitjes

Ik heb hier nog een leuk klassiekertje op de kop getikt incl originele doos en in uitstekende conditie ,panto is praktisch nieuw, zo blinkt het allemaal nog .De biels zat er niet bij  :-)

Let op het pijsstickertje : en van de Bijenkorf en in guldens

De Bijenkorf verkoopt al  honderdjaar geen treinen meer en de gulden bestaat ook al reeds lange tijd niet meer.

 Maar ik ben er heel blij mee.

gr koos wijmans
Gelogd

B100

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #179 Gepost op: zondag 07 juli 2013, 19:29:56 »

LS

Ik heb daarbij nog een heel nieuwe 3143  Nohab op de kop getikt ,compleet in doos en gewoon hardstikke nieuw. De olie was wat uitgehard maar dat was snel gefixt en rijdt nu als een Nohab.
 ik vind alleen de afkorting NSB op de lok wat minder fraai .
Maar goed daar kunnen die Noren ook niets aan doen .
 Kom er maar eens om en valt die nog wel onder een klassieker?  :-)
Is in 1983 beperkt uitgebracht maar waar ik de 3143 heb gekocht lagen er nog 4 hagelnieuw op de plank
  >:-D
« Laatst bewerkt op: zondag 07 juli 2013, 19:32:22 door B100 »
Gelogd

blauweengel

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #180 Gepost op: zondag 07 juli 2013, 19:34:28 »

Prachtige lok. :P

Tony
Gelogd

Bahnhof Kloten

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #181 Gepost op: zondag 07 juli 2013, 19:38:18 »

Ik vind alleen de afkorting NSB op de lok wat minder fraai .
Maar goed daar kunnen die Noren ook niets aan doen .
Is in 1983 beperkt uitgebracht maar waar ik de 3143 heb gekocht lagen er nog 4 hagelnieuw op de plank
Ik vindt de afkorting NS niet zo leuk, maar daar kunnen jullie Hollanders niets aan doen.
Waar is dat? wat moettie kosten?
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #182 Gepost op: zondag 24 november 2013, 11:44:09 »


Mijn CE 800tje heeft kort geleden een zusje gekregen in de vorm van een CEB 800tje.
Het locje is technisch en optisch in puike staat en heeft nog het oude relais (twee keer schakelen)

Het machientje komt uit Amerika en is daar ooit voor $14.95 verkocht.Geinig toch?

Ik kan je zeggen, broertje en zusje zijn erg gelukkig met elkaar.

mvg Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Baanloos

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #183 Gepost op: zondag 24 november 2013, 12:30:59 »

Hoi Harry,

Als je er over nadenkt: wat voor reis maakt zo'n modelletje in al jaren van zijn bestaan.
Made in Germany, verkocht in USA, wie weet op wat voor modelba(a)nen ooit gereden... enz. en nu onder jouw hoede.
Leuke details:  de sticker van de verkopende firma op het doosje, de enigszins flauwe letter B in het modelnr. (gestempeld??)
Mag ik nog vragen hoe je er aankomt en nog meer weet over de voorgaande jaren van je aanwinst?
Geniet van deze, niet één-eiege tweeling! :)


groeten,

Leon
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #184 Gepost op: zondag 24 november 2013, 12:50:10 »


Op de beurs in Houten staat links achterin de kleine zaal, steevast een clubje verzamelveelweters van vriendelijke aard met een bescheiden tafeltje met daarop over het algemeen 50-jaren Märklinnetjes.

Het zijn pure Hobbyisten en eigenlijk helemaal geen handelaren. Uit een gesprekje met de verkoper bleek dat dit locje via een Duits veilinghuis (Seltner,Seltzer,Selter..?.help me eens op weg) in zijn bezit was gekomen. Er hing een prijsje aan van 100 euro.
En dat is voor een object in deze staat al heel schappelijk. Maar uiteindelijk bood de verkoper hem aan voor 65 euro. En dat erg is netjes.

Dus wanneer je ooit eens iets zoekt van Märklin wat bejaard is en toch netjes voor een mooie prijs...deze gasten dus!

mvg Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Lange trein

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #185 Gepost op: maandag 25 november 2013, 08:47:10 »

Goede morgen,
Het veilingshuis dat je bedoelt is waarschijnlijk Auctionhaus Selzer, (http://www.selzer-toy-auction.com/).
Die heeft 2 X per jaar een grote veiling met zeer veel Märklin materiaal. Eind Oktober of begin November was de laatste veiling (voor dit jaar).
Met vriendelijke groeten,
Denis
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #186 Gepost op: maandag 25 november 2013, 08:55:33 »


Dank je wel Denis voor je aanwijzing.

Inmiddels had ik het ook gevonden.Toch bedankt!

Harry

Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Bart

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #187 Gepost op: maandag 25 november 2013, 15:05:54 »


Op de beurs in Houten staat links achterin de kleine zaal, steevast een clubje verzamelveelweters van vriendelijke aard met een bescheiden tafeltje met daarop over het algemeen 50-jaren Märklinnetjes.


Hoi

Inderdaad heel vriendelijke gasten  :D
Ik restaureer wel eens wat van hun voor privé.  Ik heb nu nog een RES die ik nog af moet maken.

Ook van mij een plaatje van "ouwe meuk".



bart

Gelogd

B100

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #188 Gepost op: maandag 25 november 2013, 22:48:25 »


Mijn CE 800tje heeft kort geleden een zusje gekregen in de vorm van een CEB 800tje.
Het locje is technisch en optisch in puike staat en heeft nog het oude relais (twee keer schakelen)

Het machientje komt uit Amerika en is daar ooit voor $14.95 verkocht.Geinig toch?

Ik kan je zeggen, broertje en zusje zijn erg gelukkig met elkaar.

mvg Harry

Wat ben je toch weer een mazzelpik met je nieuwe aanwinst ;)


gr Koos
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #189 Gepost op: maandag 25 november 2013, 23:12:38 »


Spannend Machien Bart die SK800. Dank je wel voor het plaatsen. Topicverrijking.

Is het een SK 800.8 ?

mvg. Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #190 Gepost op: maandag 25 november 2013, 23:15:40 »


Jij mag ook niet klagen met je spullen hierboven, Koos.

Ik vraag me af is die 3143 inmiddels nou zeldzamer dan de oorspronkelijke 3068 ?Heb jij daar kijk op?

mvg Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

B100

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #191 Gepost op: maandag 25 november 2013, 23:54:16 »

hoi Har,

interessante vraag die je stelt, maar ik zou het niet weten.

Ik heb wel de prijsontwikkeling opgezocht

zie linkje
http://sammler.blue-parrot.de/showitrend_en.php?artid=1018

niet echt uptodate ,maar wel een aardige prijsontwikkeling van de Nohabs 

gr Koos
Gelogd

Bart

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #192 Gepost op: dinsdag 26 november 2013, 11:11:37 »


Spannend Machien Bart die SK800. Dank je wel voor het plaatsen. Topicverrijking.

Is het een SK 800.8 ?

mvg. Harry

Hoi

Geen idee. Ik hou me nooit zo met die 'punt-zoveel' nummertjes bezig. ;)

Een gebruneerde uit 1946 is voor mij genoeg informatie.

Nog een paar  :)











(allemaal fake!)

Bart
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 november 2013, 11:16:31 door Bart »
Gelogd

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #193 Gepost op: dinsdag 26 november 2013, 12:18:15 »

 8o 8o 8o

Mooi spul man.

twee keer SK 800 uit 1939!

En die TP 800 is ook een zeldzaamheidje!

Laten we ook die mooie frisse 3037 niet vergeten. Lijkt mij iets betaalbaarder. 

Die eerste uit zesenveertig zou dan SK800.9 moeten zijn. Die is wel origineel toch?

Over dat fake hoef je verder niet uit te weiden...misschien een PBtje?

Mvg Harry
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 november 2013, 12:23:54 door Har »
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Bart

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #194 Gepost op: dinsdag 26 november 2013, 15:00:05 »

Hoi

Iedereen mag dit rustig weten hoor.

Fake in zoverre dat ze allemaal niet meer de originele lak hebben. De rode SK heeft natuurlijk nooit bestaan (ook al willen sommigen geloven van wel) en de groene waren vroeger ook ooit zwart.  >:-D
Ze zijn allemaal door mij gerestaureerd.
Zelfs de 3037, omdat dit een versie is waar het dak verkeerd om op zit.

De gebruneerde SK is echt. Maar wel opnieuw opgebouwd uit verschillende SK's.
De tender is van een .10? Er zijn exemplaren waar onder de zwarte lak gewoon een gebruneerde versie zit.
Leuk om door zinkpest "opgeloste" gebruneerde tenders mee te vervangen.



Deze is wel echt, maar zo zeldzaam dat hij nog niet eens in de KOLL staat.



Het betreft hier de waarschijnlijk eerste door märklin gemaakte reclamewagen. Bauwjaar ongeveer 1958.
Hij zit oorspronkelijk in een blauwe ruitkarton (heb ik er niet bij).
Ik heb hem in totaal nu zo'n 4 keer voorbij zien komen.
Deze heb ik ooit op ebay Ierland gekocht voor een paar euro omdat ik hem wel leuk vond.
Toen ik hem ontvangen had dacht ik, 'dit kon wel eens echt märklin zijn'.

Ik heb toen kontakt opgenomen met Bigio en nog enkele fanatieke verzamelaars. Zij hadden deze wagen ook nog nooit gezien, maar warempel. Enkele weken later dook er nog zo'n wagen op.
Na nog wat verdere research bleek het inderdaad om een originele wagen te gaan.
Koll wil hem echter niet in de katalogus opnemen omdat hij de wagen zelf niet heeft. Een vermelding in de koll kost je namelijk zo'n objekt. :thumbdown:



bart
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 november 2013, 15:22:10 door Bart »
Gelogd

Bart

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #195 Gepost op: dinsdag 26 november 2013, 15:30:48 »

Hoi

Nog meer ouwe meuk van mij van vroeger.
Het meeste heb ik weer verkocht.

Origineel  :D Alleen de pannto's zijn vervangen door replica's (TTN-shop) en het dak is opnieuw in de lak gezet. Dit was erbarmelijk.


Vroege HR800N, nog met blikken tender.


bart
Gelogd

Frotter

  • Gast
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #196 Gepost op: dinsdag 26 november 2013, 19:39:31 »

Fraai Bart.

Pas maar op dit "ouwe meuk" te noemen. Je zit zo in de allergie zone van wat forumleden...... :D  ;)

Gr, Ben.
Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #197 Gepost op: dinsdag 26 november 2013, 22:58:47 »

Nou Ben, doe mij dan maar wat van die "ouwe meuk" voor in de vitrine. ;)
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #198 Gepost op: woensdag 27 november 2013, 00:49:22 »


....Net thuis van t werk. Krijg er inderdaad jeuk van Bart. Maar dan ergens anders. B)

Morgen hoor je meer. Bedankt Hè  `

Harry
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Har

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Onze Klassiekertjes
« Reactie #199 Gepost op: woensdag 27 november 2013, 10:08:28 »

Hieronder een fotootje van een bananendoos vol Märklin karretjes.

De foto betreft een kavel Märklin die onlangs bij Live Auctioneers is geveild. Je ziet daar twee Detigon-wagentjes in liggen.

De hele doos heeft 170 pond opgebracht.

edit: Niet onlangs maar december 2008
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 november 2013, 11:10:25 door Har »
Gelogd
Met vriendelijke groet Harry

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.196 seconden met 52 queries.