Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Zelfbouw GrassMaster

Gestart door w67 donderdag 24 januari 2013, 21:34:04

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Zelfbouw GrassMaster
zendesigner
gast

Re: Zelfbouw GrassMaster
Hoy,

Ik heb net deze in elkaar gestoken.  Zoel op negative ION generator op ebay.  Zo goedkoop is het onderdeel dat je moet hebben.
Bijna iedereen zal die kunnen bouwen

Groetjes
Bart

Re: Zelfbouw GrassMaster
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Zelfbouw GrassMaster
Ik zal tot de paar uitzonderingen behoren die het niet kunnen. Daar zal ik mee moeten leven.
Na een korte zoektocht kwam ik uit op een ding wat (niet instelbaar) 20000V oplevert. Maar ja, dan begint bij mij het denkproces pas. Er mag wel wat olie in het brein.

Misschien naweeen van de jaarswisseling toen ik Quarter Cask heb uitgetest op gerookte aal.
Re: Zelfbouw GrassMaster
zendesigner
gast

Re: Zelfbouw GrassMaster
Hoy,

Ik had het gevonden op youtube met een zeer duidelijke handleiding. Zal straks de link opzoeken.

Maar het is helemaal niet moeilijk. Je pakt een verwarming buis, keukenzeef en een pot. Steekt die in elkaar.
Lijmt de zeef op het deksel van de pot Je koopt die 20000v ion generator op ebay. Dat ding zet gewoon 12volt om naar 20000volt.
De twee voedings draden van de generator hang je via een schakelaar op een 12 volt batterij of voeding
De twee overige draden zijn die van 20000 volt hang je 1 kant met een klemmetje aan de buitenkant van je buis. En de anderekant soldeer je vast op je zeef. 

Hey presto een grassmaster even sterk als die van Noch.

Mijn kosten
Ion generator 15? verzending in
Buis en koppelstukjes 5?
Schakelaar + led en weerstand. 5?
Zeef 1.30 ?.
Pot soep van de lidll 2.50? lekker :-)
Lipo batterij zal ooit een 50? gekost hebben maar had die nog liggen. Maar de goedkoopste optie is een 12volt transfo 10? ?

Dus met nog wat lijm voor iets meer dan 40? zou dit moeten lukken.

Heb nog geen grassprietjes hier anders zou ik een demo filmpje opnemen. :-)
Op mijn draadje staan wat extra foto's tijdens de bouw.

Bart

Re: Zelfbouw GrassMaster
zendesigner
gast

Re: Zelfbouw GrassMaster
Hoy jan , dat is hem. Die generator heb ik ook.
Re: Zelfbouw GrassMaster
zendesigner
gast

Re: Zelfbouw GrassMaster
hierbij de link naar de video, er is daarna ook nog een tweede deel.

https://www.youtube.com/watch?v=8gYmeRaaaL8