Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

"De Marage" Modelspoorbaan

Gestart door marcel01 woensdag 22 augustus 2012, 02:29:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
 B) Man, man, het is net of het zo uit de fabriek komt.
Ik sluit me aan bij Jorg, het ziet er heel strak uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Inderdaad, Marcel, alsof je een bouwpakket in elkaar gezet hebt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Bedankt voor de leuke reacties.

Is een modelspoorbaan, min of meer niet als een bouwpakket.  Je fabriceert zelf de onderdelen, om een geheel te krijgen.

Inmiddels de bocht al om aan de westzijde van het station. Het laatste gedeelte nog, boven het spiraal.

Groetjes

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Ziet er mooi uit, en is ook een behoorlijke rijlengte, zo te zien  :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Ernst

Dank je en wat de rijlengte betreft zal de langste stam de ~1500 mm niet overschrijden. Ik vind dat persoonlijk een mooie lengte.

Groeten

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo iedereen

Update 21-09-2015

Er zijn inmiddels alweer aardig wat uurtjes besteed aan de bouw van de baan. Om zaken toch wat naar tevredenheid te krijgen gaat er nu eenmaal wat tijd in zitten.

Op foto01 is de eerste afwerking al te zien van de schaduwstations. Ik heb er voor gekozen om over deze lengte vensters er in te verwerken. De gaten lijken wat grof, maar er komen nog uitneembare raampjes in door gebruik te maken van plexiglas welke in een hout framepje worden gelijmd. Dat verbeterd de aanblik en is ook nog praktisch.

Op foto02 zijn de achtergrond platen te zien langs de wand. De muur is niet recht en zo moest er gebruik gemaakt worden van hulp plaatjes om het toch recht te krijgen. Voordeel is dat er tussen de muur en achtergrondplaten ruimte zit om in de toekomst voedingsdraden te verwerken voor de toe te passen verlichting.

Foto03 is de voorbereiding op de achtergrondplaat langs de kortste wand. Tevens is al lichtelijk te zien dat er na wordt gedacht over het dichtmaken van de open gedeelten en te gebruiken ruimte voor mangaten.
De paradebaan en schaduwstation III / keerlus zijn voorzien van kurk. Op een paar ondersteuningen na, zijn de keerlus en schaduwstation III ook al vast gemonteerd.

Foto04 en 05 geven dit weer. Dit gaf overigens wel wat hersenbrekers omdat ik van te voren het niet goed in het hoofd had hoe te monteren. Door het stap voor stap en stuk voor stuk te monteren kwam de oplossing gaande weg. Ik ben hier wel tevreden over.

Volgende stappen zijn het verwerken van kurk op het stationsgedeelten/rangeer etc. en de achtergrond platen aan de langste wand. Dan kan ik verder met rails liggen met aansluitingen voor de terugmelders en voedingen. De paradebaan richting schaduwstation III/Station zal opgedeeld worden. Dit houdt in dat het traject ook gebruikt gaat worden voor ijking en programmeren. Maar hier kom ik later op terug.

Tot zover de update.

Groeten,

Marcel


Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel

Prachtige strakke afwerking, Die inspectie gaten op je schaduwstation is een goede oplossing om problemen te ontdekken, ga dit ook toepassen op mijn baan, eens de bovenkant volledig toe is met landschap, kan je er nog altijd bij of visuele controle,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Jørg

Bedankt voor je positieve reactie.

Zeker handig om op zulke plekken inspectiegaten te hebben. En anders is het gewoon leuk om de treinen toch nog te kunnen zien, ook al rijden ze in het schaduwstation. Het plan is om ze ook bij het klimspiraal toe te passen.

Succes met het inbouwen op jou baan.

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Schitterend Marcel heb weer met plezier naar je update zitten kijken. :thumbup:
De kijk gaten is een leuk idee zo kan je inderdaad genieten als de treinen door je schaduwstation rijden. :) :)
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Michel

Bedankt voor je reactie.

Dat is inderdaad zoals je zegt......genieten!!!!

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Prachtig, kan niet anders zeggen  :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
 B) B) B)
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan


Ziet er ook weer goed en strak uit, Marcel  :thumbup:

Wordt eigenlijk steeds benieuwder naar hoe je met de scenery werkt straks. ( En vooral hoe dat eruit ziet  :P )

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Gino, Dirk jan en Tony

Bedankt mannen voor de reacties. (Al ben ik niet zo goed in die emoticonen, of zoiets!!!!)

Wat de scenery betreft, is dat wel de grootste uitdaging die voor de deur staat. Plannetjes zat en ook wel in het hoofd, maar ja dan is er nog niets.
wat er zeker in komt is een tank opslag, goederenloods, perron voor museumlijn met het nodig (waarschijnlijk ook een eigen station erbij????) en dan moet de PTT ook nog een plakje krijgen. Tussen de paradebaan en het station is nog een in te vullen gedeelte waar ik wat voor bedacht heb maar dat nog niet uitgewerkt heb....Genoeg dus, soms is het niet erg dat het herfst is en de winter er aan komt!!!!!!!

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo

Update 03-10-2015

Afgelopen dagen de volgende werkzaamheden uitgevoerd.

Klimspiraal beplating/kijkgaten afgewerkt en geplaatst. Tevens ondersteuning voor een gedeelte van de paradebaan. Foto1 en 2

Schakelbord/afwerking schaduwstations afgewerkt en geplaatst. Het schakelen zal gebeuren tussen bedrijfstoestand, in werking stellen van het ijk spoor en programmeer rail. Ik wilde het deze keer allemaal in de baan integreren. Nu hoef ik de treinen niet van de baan af te halen. Op het programmeer spoor past met gemak de langste trein en met 1 terugmeld rail vormt het de lengte van het ijk spoor. Tevens wat schakelaartjes voor de verlichting. Foto3

Inmiddels ook begonnen met het dichtmaken van de ruimte in de keerlus. Daarin verwerkt het mangat welke nodig is voor de bereikbaarheid en om de thermostaat te bedienen die aan de muur hangt. Zal niet vaak nodig zijn maar moet wel bereikbaar zijn. Foto4. Hier is ook te zien dat het verder dichtmaken en de tweede mangat in wording is.

Alle rails in de schaduwstations zijn inmiddels ook gefixeerd. Hier is kurk gebruikt welke met een nietje zijn bevestigd. Zo kan er geen horizontale beweging plaatsvinden, maar is het wel (als het nodig is) makkelijk te verwijderen. Dan kan na de tijd het stukje kurk snel weer vastgeniet worden. (Nietjes zat). Foto5

Zover deze update.

Volgende keer  verder  met dichtmaken/mangaten. Ook wordt de achtergrond verder afgewerkt/geschilderd. Het schakelbord moet ook nog bedraad worden enz enz enz.

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Je bent behoorlijk in de weer geweest :important:
Bedankt voor 't tonen van de vorderingen. :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Goed bezig Marcel je vorderingen zijn prachtig mooi. :thumbup: :thumbup:
De laatste foto is wonderschoon en daar wordt ik heel blij van en ik neig er naar toe om ook zoiets te maken op zolder bedankt voor de inspiratie. :) :) :) :) :)
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
-Marcel:
Weer een bezige bij geweest de laatst tijd, mooie vorderingen, begint al serieus te vorderen, knap werk,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Wat een baan zeg, daar ga je echt veel plezier van hebben
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Wim

Inderdaad veel tijd ingestoken. Sommige zaken vergen veel tijd, vooral de constructie voor het dichtmaken met een mangat.

Michel

De poging om de lang gestrekte sporen te fotograferen is aardig gelukt. Soms lijkt het ook wel de "Road to nowhere"

Jørg

Ja, soms zoem ik er over bij bepaalde resultaten. Maar er is zeker af en toe wat gegrom. Het wordt meer en meer een geheel.

Gino

Dat denk ik ook. Zie ze in gedachte al rijden en dan schrik ik even wakker.......

Allen bedankt voor de reacties

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
inderdaad een kanjer van een baan, heel mooi
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Bedankt Ruud

Ondanks het vele werk wat gedaan is en nog moet, is een grote baan wel mooi ja.

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo

Weer eens tijd voor een update.

Foto01:

Dit gedeelte van de klimspiraal moest nog afgedekt worden. Omdat de opbouw (draadeind gedeelte) uitstak van het frame, is er een gat gecreëerd. Of ik het zo laat weet ik niet en misschien komt er nog een opbouw overheen.

Foto02/03

De laatste hand is gelegd aan de achtergrond aan dit gedeelte. Door het hoogte verschil is het laatste plaatje aansluitend gemaakt in de vorm van een overgang. Op foto03 is ook het tweede mangat te zien die nu zover klaar is. Alle beplating ligt nog los omdat er nog werkzaamheden zijn aan de achtergronden en schaduwstation 3.

Foto04

Ondertussen ook gestart met het kastje waar de terugmeld decoders in komen. Ik had bij de vorige baan de decoders individueel in een kastje gemonteerd. Dit wilde ik nu anders en worden ze op een plaat geschroefd. Als bescherming tussen decoder en hout is kurk geplakt. Het kastje heeft een deurtje en zo hoop ik troep en stof buiten te houden.

Foto05

Net als de terugmeld decoders, worden de wissel- en seindecoders in een kastje gemonteerd. Onderin zijn de printjes te zien waar de weerstanden en beschermdioden zijn geplaatst. Dit wilde ik niet onder de baan op de locaties waar de seinen komen. Nu kunnen er 3 aderig kabels naar iedere sein getrokken worden. Storing zoeken hoop ik hiermee te versimpelen.

Zover deze update. Komende tijd ga ik mij bezig houden met het schilderen van de achtergronden en de kastjes voor de decoders. Ook zullen de trafo?s en booster een plaatsje krijgen. Daarna kan ik eens ga nadenken over draden trekken voor terugmelding.

De lering betreffende de TEC is ook nog gaande en wat wel en niet kan icm MFX.

Nu is niet alles succesvol gegaan. Het solderen van de draden aan de schakelaars voor het schakelen naar het ijk- en programmeerspoor is uitgelopen op een volledige mislukking. Te heet gesoldeerd en te haastig zorgde ervoor dat de pootjes loskwamen van de behuizing. Zo zijn ze defect of onbetrouwbaar geraakt. Ze zijn dus in de afvalbak belandt. Dit moet dus opnieuw en beter oppassen dus.



Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
-Marcel:
Dank voor de uitgebreide toelichting van de prachtige foto's, je updates zijn altijd een bron van inspiratie,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Jørg en Michel

Bedankt voor motiverende reacties. Fijn om te lezen dat, naast al de vele en mooie aanwezige updates van de forumleden toch nog enige inspiratie uit de topic te halen is. Ik hoop er verder wat moois van te maken, ook al zal het nog moeten blijken natuurlijk.

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo

Een kleine update van de laatste werkzaamheden.

Foto_1/_2

De achtergrondplaten zijn inmiddels blauw geschilderd. Na twee keer dekte het volledig en had het in mijn ogen wel de gewenste kleur gekregen.

Foto_3

De voedingen hebben hun plekje gekregen. 5 trafo?s rechts voor de boosters. Of er ook 5 boosters komen weet ik nog niet, maar heb voor de zekerheid het wel meegenomen. Schaduwstation 1 en 2 krijgen hun eigen booster, de klimspiraal en paradebaan een booster en hoe het komt met het station/rangeer/schaduwstation 3 zal de praktijk uitwijzen. Hangt ook een beetje af van hoeveel treinen ik tegelijkertijd laat rijden. En hoeveel er tegelijkertijd kunnen rijden. Mocht een 5de nodig zijn, dan kan dat.

Links 2 trafo?s voor de voeding van de wisseldecoders en seindecoders. Deze hebben ieder een eigen trafo om invloeden van schakelen te onderdrukken. De trafo voor de seinen zou ik eventueel ook kunnen gebruiken voor LED verlichting.

En nog 2 trafo?s voor de algemene verlichting.

Foto_4/_5

Het kastje voor de terugmelder decoders/wisseldecoders/seindecoders heb ik ook maar een kleurtje gegeven. Staat wel netjes. De wisseldecoders en seindecoders zijn al onderling doorverbonden wat betreft de digitale spanning en externe spanning. Voeding er op en gaan.

Er zijn al een aantal draden getrokken voor de terugmelders en voorzien van een aansluitbusje. Eerst schaduwstation 1, dan 2 en dan verder met rails liggen op de paradebaan/schaduwstation 3 en station/rangeer.

Nieuwe schakelaartjes zijn onderweg voor het schakelpaneel en worden meegenomen tijdens het aanleggen van de paradebaan.

Dus we zijn nog wel even zoet.

Groetjes,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel,

Dat is heel mooi maar dan ook heel mooi gemaakt, ziet er allemaal heel strak uit. ga je alleen veel plezier uit halen, wens je verder veel plezier met het bouwen rijden van je locs.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Mooie update weer Marcel. :thumbup:
En wat ziet het er allemaal goed verzorgd uit kan ik nog veel van leren. :thumbup:
Netjes al die trafo's met hun functies zo leer ik ook weer wat hoe het bij mijn volgende baan ook moet. :)
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
-Marcel:
Ziet er weer allemaal netjes geordend uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Peter, Michel en Jørg

Bedankt voor jullie bemoedigende reacties.............

Lag wel wat rommel op de baan. Boekbinders en terugmelddraden. Was wat uitzoekwerk van de vorige baan.
Doe wel aan recycle, natuurlijk.

Hier zal ik zeker plezier uit halen.....Denk dat het nog 1-1,5 maand duurt alvorens de eerste trein zal rijden.

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel,

Die rommel kennen we allemaal wel, bij mij onder de baan is het zeker niet beter hoor. maandag ook eens deftig kuisen, want ga weekje niets kunnen doen vrees ik.  :?
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Peter,

Daar heb je helemaal gelijk in. Je ontkomt er nooit helemaal aan. Je zou eens moeten weten hoe vaak ik spullen heb moeten verplaatsen om op het plekje bezig te zijn waar dan altijd weer spullen liggen. Maar ja, het verschuiven is dan een tijdelijke oplossing want waar ze heen gebracht zijn, zal ook weer moeten zijn. Dus, weer terug enz enz.......

Dus succes met het opruimen en weet waar je iets heen verplaatst.............

Een weekje niets doen ken ik...elke 5 van de tien dagen ben ik weg voor het werk. Maar ook weer 5 dagen thuis dan he....

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Ha die Marcel.
Dat is weer een mooi stukje werk! :thumbup:
Dus de bouw van jouw modelbaan kent 5 dagen op en 5 dagen af!? :D
Dat is toch wel een prachtig werkschema! O:-D

Veel plezier en succes met werk en baanbouw.

Vrioendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hey AlbertJan

Dank je en ja...het is een prachtig schema. Ik heb ook nog 2 weken weg/2 weken thuis en 2 weken weg / 3 weken thuis gekend. Nu niet te lang weg en ook niet te lang thuis maar wel aardig in balans. Moet natuurlijk ook even bijkomen van de werkzaamheden thuis.

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Een paar flinke stappen weer gezet, Marcel  :thumbup:
En die maanden vliegen ook weer voorbij  :P

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Tony

Dank voor je reactie.

De stappen zullen nu wat kleiner worden. Draden trekken voor de terugmelding vergt even wat tijd. Heb op twee blokken na, schaduwstation 1 gereed. Dan schaduwstation 2 erachteraan. Dan kunnen er weer wat rails gelegd worden. Dan weer s88. Totaal zo een 125 stuks.

De tijd vliegt om ja. Toen ik nog offshore werkte was een jaar echt niks. Na een periode werken en thuis, zo weer 5 weken verder. Nu is dat 10 dagen en gewoon aan de wal. Gaat ook hard hoor.

Groeten

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
UPDATE November

De afgelopen maand is er weer wat gedaan in de Marage. Hieronder een opsomming:

1   De onderbouw (inclusief kurk) is inmiddels gereed. (Foto01-03)
2   Alle rails zijn nu schoongemaakt en gelegd. De baan is dus wat dit betreft af.
3   Alle wisselaandrijvingen zijn verbouwd (eindschakelaartjes buiten werking gesteld) en geplaatst.
4   De terugmelders zijn aangesloten op de modules. (Foto04)
5   Alle voedingen naar de secties/blokken zijn aangesloten.
6   De wissels zijn aangesloten op de modules. (Foto05)
7   De boosters hebben hun plek gekregen en zijn aangesloten. (Foto06)
8   Het schakelpaneel tbv ijken en programmeren is ook gereed en getest.

Nadat de voedingen waren aangesloten kon ik gaan rijden om de baan te testen. In eerste instantie om de wat zwakkere plekken te lokaliseren en in de tweede plaats de spiraal. Dit verliep voorspoedig. De IRM (5 delig), ging heel mooi de spiraal op en daalde ook fraai. (Wist niet van te voren of dit goed zou verlopen door eerdere ervaringen met de koppelingen). Dit op een rustige snelheid. Uiteindelijk had ik 5 treinen achter elkaar rijden en dit ging mooi. Na een dag gereden te hebben was ik wel tevreden en is deze functionaliteit geslaagd.

Foto07 en 08 zijn wat plaatjes van Ma BR186 NS met 6 rijtuigen. Mooi beeld zo.

De volgende stappen zijn het fatsoeneren van de draden naar de wissels. Dan kunnen de wissels en terugmelders getest worden middels koploper. Als dit gereed is kan ik rustig gaan denken aan automatisch rijden. De database voor de baan is inmiddels gereed om in ieder geval automatisch te rijden. Wanneer dit goed gaat, worden alle treinen opnieuw geijkt op 28 stappen, die al op de baan kunnen gaan rijden. Ik moet nog een paar ombouwen, ook wat binnen verlichting betreft.

De polaroid Cube is ook onderweg en tzt zal ik na het inlezen en oefenen een filmpje maken. Maar dat kan nog ff duren.

Tot zover de update en we gaan vrolijk verder.

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Vervolg
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Prachtige update Marcel. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Hoi Marcel !

Als eenvoudige trafo- en MS1-rijder, denk ik altijd; wat een gedoe, om wat treinen te besturen  8o
Vol ontzag zie ik dan allerlei digitronica en vind het knap gemaakt en bedacht allemaal en hoop ik dat het allemaal goed werkt.

Wat ik aan baan zie, vind ik erg spannend en maakt me reuze benieuwd hoe dat dat er straks uit komt te zien  :P
Succes met het verder knutsen en  :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor wat er nu staat ( en hangt) !

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel,

Ik dacht dat ik wel een draadje had lopen van mijn wissel naar schakel kastje. 8o maar ook mooi gedaan met de bekende boekbinders, en je update knap gedaan strak  :P  :thumbup: :thumbup:


Groeten

Peter
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Michel, bedankt voor de positieve reactie

Tony, Bedankt voor je reactie. Ik hoop ook dat het gaat werken. Vermoeden zijn positief gestemd. Alles is in principe van te voren getest of komt uit een werkende situatie. Er komt wat elektronica bij kijken en ik denk maar zo dat deze werkzaamheden eenmalig zijn. Eenmaal goed, hoef je er eigenlijk niet meer naar om te kijken. Hoe het er uit komt te zien is voor mijzelf ook nog een opgave. Kleine ideetjes zijn er natuurlijk wel.

Peter, Ik heb het niet bijgehouden maar totaal is het grofstoffelijk zo een 450-500 meter draad. Terugmelding, wisseldraden en stroomvoorziening. De draden voor de seinen moeten dan nog. Ik heb de haspel al liggen met 100 mtr 3 aderige kabel. En oh ja, de verlichting in de schaduwstations/spiraal moeten ook nog aangesloten worden en hier en daar groepen voor de rest van de verlichting........Zijn heel wat meters......

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel,

Wel ik kan me echt mee leven met de meters draad, ik had 100 meter liggen heb nog 20 meter over. enkel de wissels nog maar, later heb je alleen maar plezier van al die draden en werk.  ;)


Groeten

Peter
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Peter

Precies. Het is even zwoegen, maar dan heb je ook wat.

mvg

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo

Het was even stil, maar het een en ander is doorgegaan. Ik vond dat het beste weer te geven met een filmpje.

Even wat opmerkingen over het filmpje. Het is niet de beste kwaliteit, want mijn camara heeft eigenlijk zijn beste tijd gehad..Maargoed, alvorens ik een nieuwe koop heb ik nog andere wensen.

De TEE RAm rijdt ook rond, echter nog als test. De binnenverlichting in 1 rijtuig werkt en nu is het testen hoe de stroomvoerende koppeling zich zal gedragen. Als dit goed bevonden wordt, gaan we weer een stapje verder.

Hopelijk veel plezier en de muziek, ja die smaken verschillen weer eens.............

groeten,

Marcel
https://youtu.be/GJ9r_Oo-1zw
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Mooi om te zien en horen, Marcel  :thumbup:

Fijn dat het allemaal goed werkt en spoort !

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Tony

Bedankt voor je reactie en leuk om te lezen dat je het kan waarderen.

Groeten

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Zojuist even 10 minuutjes van je film bekeken helaas moet ik zo werken maar vanmiddag als ik thuis kom ga ik heerlijk de hele film bekijken. :thumbup: :thumbup:
Mooi gezicht om op de vele etages treinen te zien rijden. :) :)
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Marcel.
Geweldige mooi film van al jouw baanbouw vorderingen en dan ook nog voorzien van geweldige goede muziek! :thumbup:
Het rijdt allemaal uitstekend en het materieel ziet er prima uit.

Zometeen nog even wat (hobby) werk verrichten maar jouw film gebruik ik dan als achtergrond muziek!

Veel succes en plezier met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.