Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Gisteren heb ik inderdaad een hele leuke dag gehad. Toen ik twee jaar geleden voor het eerst in het museum was, kreeg ik de indruk dat ze daar met veel kunst- en vliegwerk de zaak draaiende proberen te houden. Er staat dan wel het logo van de
DB AG op de muur, maar volgens mij werken er vooral vrijwilligers die met beperkte financiële middelen meer dan hun best doen om alles te onderhouden. Niet alle locs zijn namelijk in de staat die je zou wensen bij dit soort erfgoed en het liefst zou je er dan ook nog een overdekte hal bij zien om ze te beschermen tegen de weersinvloeden. Ik vind het dan ook ontzettend knap dat ze toch zo'n leuk programma in elkaar gestoken hebben. Vooral ook omdat ze met een schappelijke entreeprijs, gratis parkeermogelijkheid, kinderkorting en zeer redelijke consumptieprijzen niet de intentie hadden al je euro's uit je zak te kloppen. Voor niet al teveel geld kon een hele familie een geweldig leuk evenement meemaken.
Aanstekelijk vond ik ook het enthousiasme waarmee de vrijwilligers vertelden over de locs. Ik heb een heel tijdje met de machinist van de 169 005 uit Beieren staan te kletsen in de cabine van die loc. Het is dat hij met een zeer zwaar Beiers accent praatte, anders had ik er wellicht nog wat van opgestoken.
Voor de liefhebbers plaats ik nog wat foto's van het interieur van deze loc. De sfeer die dit E-locje van binnen uitstraalt (maar dat geldt eigenlijk wel voor alle
altbau E-locs) vind ik heel bijzonder: ouderwets, functioneel en sober, maar toch ook ergens gezellig met al dat hout. Doordat de meeste bedieningselementen op een soort kast midden in de cabine zijn geplaatst, krijg je bijna het idee in een huiskamer te staan met de tafel in het midden. Enfin, kijk zelf maar.

Groet, Marc