Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012

Gestart door 10103 zaterdag 02 juni 2012, 19:41:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Dit weekend wordt in het DB Museum Koblenz de 100ste verjaardag van loc E69 03 gevierd. Ter ere van de kleine rode dame - ook wel Hermine genoemd -  zijn er allerlei festiviteiten gepland waarbij ook enkele gastlocs aanwezig zijn. Omdat ik alleen vandaag kon, was ik op tijd vertrokken om lekker een dagje E-locs te kunnen gaan kijken en te genieten van de locparade.

Ik zal in de loop van de avond wat foto's van vandaag toevoegen.


De jarige!





Voor het feestje waren niet alleen de vaste locs van het museum uitgenodigd, maar dus ook enkele speciale gasten. En wat is een verjaardagsfeest zonder je eigen familie? Over beide locs straks meer.



De prachtige 216 067. Ik had dit type nog nooit eerder gezien met die grijze band rond de ventilatieroosters, Erg fraai!



Zowel met de E69 03 als met de "Adler" konden korte ritjes worden gemaakt bij het museum.







Twee versies van de "Bügelfalte" die te zien waren in Koblenz: 113 311 en E10 348.


BR 360 303


139 133 met speciaal logo.




Groet, Marc
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Citaat van: 10103 op zaterdag 02 juni 2012, 19:41:29
Ter ere van de kleine rode dame - ook wel Hermine genoemd - 
Ik weet niet, maar volgens mij heet dit een Rode Briesser :D

grtn,
Herman
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Laat maar zien die foto's!
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Citaat van: frank-103 op zaterdag 02 juni 2012, 21:35:35
Laat maar zien die foto's!

:)


Een van de twee E50's die bewaard zijn gebleven: de fraaie E50 091.





Tussen al dat E-loc en dieselgeweld waren ook twee stomers te zien: de Luxemburgse 5519 en deze 52 4867 van de Historische Eisenbahn Frankfurt e.V.




Grappig om te zien was dat zo'n BR 52 ook maar nèt op de draaischijf past.   



De locs werden voor de start van de parade netjes achter elkaar opgesteld.


Geen idee wie het was, maar hij opende het défilé.


Daarna volgde de Adler nog een keer.


E40 128


E41 001


Een fonkelnieuwe(?) BR 185. Die rode vlek aan de onderkant lijkt een soort weerspiegeling, de loc zag er echt smetteloos uit.
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012

E44 02 en E44 046


Een 'Gravita' die toevallig langs kwam met BR 294 586.


E44 507 kon het niet meer alleen af en kreeg ondersteuning van de E50.


Ook E71 19 kreeg wat hulp om aan de parade te kunnen deelnemen.


E93 07 en E94 279.


BR 140 423.



En tenslotte de drie zusje achter elkaar; Hermine, Pauline en Adolphine. Ik vond het echt geweldig om deze locjes zo bij elkaar te zien!







Groet, Marc
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Gaaf! Thanks voor het delen :)

grtn,
Herman
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Hallo Marc.
Bijzonder leuk om dit fraaie E-loc feestje d.m.v. jouw foto's mee te mogen maken!
Natuurlijk waren de andere "genodigden" ook prachtig om te zien maar de drie zusjes stalen toch wel de show. (zoals bij vrouwen gebruikelijk is! :D)

Bedankt voor het maken en plaatsen van deze fraaie foto's.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Marc

Dank voor het delen

Je hebt de aanwezigen goed weten te vangen?

Gr

Erik
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Hoi Marc,

bedankt voor het plaatsen van de foto's. Gave plaatjes hoor.

Het was vast super daar.

groeten Martin
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Allemaal bedankt voor jullie reacties! :)

Gisteren heb ik inderdaad een hele leuke dag gehad. Toen ik twee jaar geleden voor het eerst in het museum was, kreeg ik de indruk dat ze daar met veel kunst- en vliegwerk de zaak draaiende proberen te houden. Er staat dan wel het logo van de DB AG op de muur, maar volgens mij werken er vooral vrijwilligers die met beperkte financiële middelen meer dan hun best doen om alles te onderhouden. Niet alle locs zijn namelijk in de staat die je zou wensen bij dit soort erfgoed en het liefst zou je er dan ook nog een overdekte hal bij zien om ze te beschermen tegen de weersinvloeden. Ik vind het dan ook ontzettend knap dat ze toch zo'n leuk programma in elkaar gestoken hebben. Vooral ook omdat ze met een schappelijke entreeprijs, gratis parkeermogelijkheid, kinderkorting en zeer redelijke consumptieprijzen niet de intentie hadden al je euro's uit je zak te kloppen. Voor niet al teveel geld kon een hele familie een geweldig leuk evenement meemaken.

Aanstekelijk vond ik ook het enthousiasme waarmee de vrijwilligers vertelden over de locs. Ik heb een heel tijdje met de machinist van de 169 005 uit Beieren staan te kletsen in de cabine van die loc. Het is dat hij met een zeer zwaar Beiers accent praatte, anders had ik er wellicht nog wat van opgestoken. :D 
Voor de liefhebbers plaats ik nog wat foto's van het interieur van deze loc. De sfeer die dit E-locje van binnen uitstraalt (maar dat geldt eigenlijk wel voor alle altbau E-locs) vind ik heel bijzonder: ouderwets, functioneel en sober, maar toch ook ergens gezellig met al dat hout. Doordat de meeste bedieningselementen op een soort kast midden in de cabine zijn geplaatst, krijg je bijna het idee in een huiskamer te staan met de tafel in het midden. Enfin, kijk zelf maar.











Groet, Marc 
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Bedankt :important:
Fraaie opnamen van mooi (en glimmend = niet verouderd) materieel. ;)
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Hoi Marc,

Mooie foto reportage, bedankt voor het plaatsen.
Toevallig staat zo'n E69 ook nog op m'n wensenlijstje.

Groeten,
Ton.
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Zeg, wat grappig, ik ben gisteren naar dezelfde LocParade wezen kijken.  :O
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Citaat van: nobody op zondag 03 juni 2012, 12:37:09
Bedankt :important:
Fraaie opnamen van mooi (en glimmend = niet verouderd) materieel. ;)

Bedankt! :)
Een aantal locs waren door de vrijwilligers daar inderdaad erg mooi opgepoetst en enkele hadden meen ik zelfs een nieuwe laklaag gekregen.

Citaat van: Yeoman op zondag 03 juni 2012, 14:43:33
Hoi Marc,

Mooie foto reportage, bedankt voor het plaatsen.
Toevallig staat zo'n E69 ook nog op m'n wensenlijstje.

Groeten,
Ton.

Ton, ik kan je de E69 van Märklin aanraden. Sinds een tijdje rijdt hier een 37475 rond en het is echt een prachtig locje. Het model is mechanisch niet helemaal stil en maakt een heel typisch geluidje. Gek genoeg lijkt het zo nog best op het geluid dat het origineel maakt! Zelf gehoord gisteren bij de lokparade. :D

Citaat van: staal op zondag 03 juni 2012, 15:38:38
Zeg, wat grappig, ik ben gisteren naar dezelfde LocParade wezen kijken.  :O

In het "Stoom in Dordt-draadje" las ik al dat jij ook naar Koblenz zou gaan. Als je foto's hebt, plaats ze dan gerust hierbij. Wat vond jij trouwens van het evenement?

Groet, Marc
   
Re: Het verjaardagsfeestje van 'Hermine' - Koblenz 2012
Hoi Marc,

Ik zal de foto's zsm in dit draadje plaatsen.

Ik vond het erg leuk, vooral omdat men het verhaal van de loc erbij vertelde, daarnaast liet men nieuwe locs voorbij komen (Gravita)
En de presentator zat zeker niet te slapen, want hij had door dat er op de andere baan een stuurstandrijtuig voorbijkwam met een e-loc ervoor, en erachter.  >:-D

Ik had wel leuk gevonden als de E18 ook had meegedaan, net als de 103.

Verders ben ik een heerlijke Schnitzel wezen eten in de Altstadt.

Vincent