Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Baan van Harald & Alex Göschenen Bietschtalbrug.

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Bietschtalbrug.
Totaal iets anders. Je ziet regelmatig van die grasmatten voorbijkomen en dat leek me wel handig alleen als we daar een baan mee moeten vullen dat wordt duur. Dus zelf een s geprobeerd en het valt me niet tegen. Dat groene spul uit elkaar trekken tot een dun vlies en dan bruin spuiten. Daarna met spuitlijm inspuiten en dan kunnen er verschillende grassoorten op en wat je verder nog hebt. In een paar lagen tussendoor met wat spuitlijm tot je een goed resultaat hebt.

H&A
Nog een kort filmpje van onze Bietschtalbrucke waar je de boog mooi kan zien.

H&A
Op zoek naar een begroeid dak van een lawinegalerij deze foto tegen gekomen.

Dat zou op die van ons ook wel kunnen met een paar zelf gemaakte grasmatten.

H&A
De lawinegalerij heeft zijn groene dak gekregen. Er moet nog wel wat aan gebeuren. Er moeten nog wat rotsblokken op en wat bosjes e.d. maar het begin is er. Het staat beter dan het grauwe beton?

H&A
Persoonlijk zou ik een beetje beton zichtbaar houden. Dan is het niet helemaal groen, als je dan de rotsen & misschien ook een omgevallen boom of stukken boomstammen?

Het is wel beter dan het volledige dak enkel beton!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat staat zeker beter :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

if we don't try we will never know

Ja, duidelijk beter maar Kenny heeft gelijk. Het beton van een Lawinegalerij zal nooit egaal begroeid zijn. Maar jullie zijn goed op weg. Als je het idee van Kenny volgt en kiest voor boomstammen dan zullen er op de berg en/of tegen de bergwand op z'n minst een paar bomen moeten staan. Maar da's logisch he.

groet, Wim
We willen er niet meer in gaan snijden om er een stukje beton tevoorschijn laten komen. We denken ook dat de balans tussen kaal beton en voor de rest begroeid lastig te vinden is. We hebben het dus verder groen laten worden. We willen inderdaad op de helling bomen planten en op het dak nog wat rotsblokken.

Verder de verkanting en de sporen op verschillende hoogtes op de bietschtalbrug getest.

H&A

Dat geeft meteen een heel ander beeld met struiken en bomen! Persoonlijk veel beter dan enkel het groen!
Verder ook alweer een leuk filmpje waar je duidelijk de verkanting ziet! Dit geeft echt een mooi effect
Doe zo verder met zo leuke update's

BLIJ dat ik analoog RIJ

Absoluut zonder de bedoeling ook maar iets van jullie mooie werk af te kraken, toch wat <opbouwende> kritiek.
Ik zou toch echt willekeurig wat stukken groen weghalen zodat er nog wat beton zichtbaar wordt.
En een omgevallen boom is wat anders dan keurig gezaagde boomstammen. Er kan er tijdens de werkzaamheden misschien eentje naar beneden vallen, maar niet een stuk of 10 toch(?).

zonder fantasie ook geen creativiteit

@citaat Mij lijken dit geen omgevallen bomen maar omgekapte bomen die wachten om te worden opgehaald om te worden verzaagd.
Die boomstammen liggen er los op en kunnen zo veranderd worden. Het enige waar we ons zelf aan storen is dat het wel heel kleurrijk is? In de werkelijkheid lijkt het dan weer harmonieuzer dan op de foto.

Dit blijft wel lastig. Is ook een kwestie van smaak.

H&A

BLIJ dat ik analoog RIJ

De kleuren worden vanzelf minder fel tgv verkleuring van de materialen en wag stof doet ook wat ;) .
Wat we nog kunnen proberen is wat Hekiflor op de kleurrijkste bossen doen. Geen idee of dat wat lijkt.

H&A
Kun je de kleurrijkste plukjes niet nog wat uit elkaar trekken ?

Persoonlijk vind ik de groene bolletjes meer storen. Misschien zijn die ook nog wat te "vormen " zodat ze minder massief ogen en wat beter uitvloeien over dat dak.

Als je van Andermatt afdaald naar Goschenen loop je over de daken van de lawine gallerijen van weg en spoor.
Dat is gewoon een Alpenweide. Kniehoog gras met vrolijke bloemetjes. Dus aan kleur geen gebrek.

Mvg Robin
Robin.

Die kleurrijke bossen zijn van MBR en dat kan je eigenlijk niet veel meer uit elkaar trekken. Ik heb er net wat extra Hekiflor los op gedaan en het oogt rustiger.

Zoals gezegd ieder zijn smaak. Ik denk dat bomen ook wel een groot verschil gaan maken.

H&A
Die losse bomen lijken inderdaad omgezaagd voor de houtindustrie of zo. Wat ik in dat geval mis zijn de stobben, de stompen waar ze oorspronkelijk gestaan hebben.
Bedankt voor de reacties. De bomen en stronken komen nog. Eerst de verdere ruwbouw. Vandaag met tempex de bergwand langs de beek gemaakt en ook de twee tunnels met een tempex dak.

Verder wat rotsblokken op het dak van de galerij gelegd.

Uiteraard nog niet klaar. Wordt vervolgd.

H&A
Een poging om een oplossing te maken voor de twee tunnelpoorten. Alles staat los en er moeten nog wat gaten en kieren gevuld worden.

De kleuren van Noch muren en portalen komt niet overeen. Wat vinden we ervan? Of iemand die dit al eens gehad heeft en een mooie oplossing heeft? Drybrushen met grijs of liever het rode proberen na te bootsen?

H&A
Jullie gaan lekker vooruit, das een hele verandering op korte termijn. Zeer leuk gedaan & eenmaal als de verfborstel en afwerking komt gaat dit een leuk zicht opleveren!

Geen optie mogelijk of 1van de 2 portalen nieuw te kopen zodat beide zelfde zijn?
Anders denk ik andere forum leden wel met een oplossing of voorstellen gaan afkomen, hier zijn er genoeg met ervaring erin

Ben benieuwd naar meer