Modelspoor plan "Falkenstein Extended"
Een aantal jaren geleden heb ik op dit forum een topic geplaatst onder de naam Brima Plan 341. Maar door mijn eerder gekregen herseninfarcten en de in 2014 vastgestelde neuropathie heb ik besloten deze baan niet verder af te bouwen en te gaan verkopen. De baan is verkocht aan een medeforumlid en staat nu bij mij hier (in delen) te wachten in de garage totdat de koper een nieuw huis heeft gevonden.
Hoe nu verder ?
Ik volg al meer dan een jaar de YouTube filmpjes van Guido Meissner van MMC. De meeste van jullie zullen hem wel kunnen neem ik aan. Hij heeft al geruime tijd terug een nieuw plan ontwikkeld genaamd Falkenstein. Een baan van 320 x 140 cm, uitgevoerd in C rail. Maar ik heb alle K-rails hier nog liggen van mijn vorige baan. (De koper had zelf nog veel K op voorraad).
Ik wou de documentatie bij MMC aanschaffen. Maar kwam heel toevallig een compleet uitgewerkt plan hiervan tegen op een andere forumsite. Compleet met artikelnummers. Wel in C-rail. Ik heb in WinTrack dit plan nagetekend en als onderlegger gebruikt voor hetzelfde plan in K-rail. Toen dat klaar was de onderlegger onzichtbaar gemaakt. Bij het oorspronkelijke plan van MMC is de langste bij het station op te stellen trein 150 cm. En ik wou daar graag een wat langere personentrein kunnen neer zetten. En dus het plan opgedeeld, verschoven en gedraaid. En heb nu de mogelijkheid voor treinen tot maximaal 200 cm. En ook is het schaduwstation uitgebreid qua sporen en lengte's. Het nieuwe ontwerp meet nu 380 x 170 cm.
Via "Der Radi" op YT in het bezit gekomen van een baanplan in iTrain. Deze ben ik nu aan het aanpassen in iTrain.
Vier weken geleden heb ik een nieuwe heup gekregen en ben nu druk met revalidatie. Maar weer genoeg tijd om weer met de treintjes te gaan spelen. Achter de PC dat wel...
Ik zal deze week nog het sporenplan van de baan zoals ik voor ogen heb hier posten.
Tot zover,
Guus