Citaat van: Jan22
Die berichten heb ik gezien, ja. Die leggen de oplossing bij inbouw in elke loc die te hard rijdt. Mijn aanpak betrof een aparte weerstand op de middenrail van bepaalde trajecten..
Als je de topics doorleest, inclusief diegene waarnaar verwezen wordt,
kun je lezen dat b.v. Hajo (AnalogDriver) de diodeschakeling tussen
trafo en rails heeft getest, met zeer bevredigend resultaat: naar het
schijnt zijn de optrek- en afremeigenschappen een stuk beter!
Citaat van: Jan22
Tegenwoordig doe ik het zelfde met een aparte trafo voor aparte trajecten.
Dat is mijn insteek ook, eventueel een grote trafo voor meerdere aparte
trajecten. Per traject kun je dan bekijken hoeveel dioden er nodig zijn
voor de bijpassende snelheid.
Voor de omschakelpuls van 24V ben ik van plan een aparte voeding te
gebruiken, en wel een DC voeding voor minder brom- en huppeleffect.
Zie hiervoor
dit topic.
Groeten,
Erik