Hallo Herman,
Allereerst bedankt voor je compliment wb.mijn baan.
Citaat van: de iris op donderdag 28 januari 2010, 23:04:08
Maar nu mijn vraag; op een van je filmpjes komt de "rollende landstrasse"voorbij, daar heb je een personenwagon als eerste na de lok, wat voor merk en evt. cat.nr. heeft deze wagon, hij is van BLS.
Er rijden er 3 op mijn baan. en heb zojuist even gekeken naar merk etc. De eerste op de foto is de modernere wagon en is van Liliput,
alleen van de 2 andere weet ik helaas het merk niet. Als ik het model van de onderkant goed bekijk dan staat er alleen een kleine
afbeelding in de vorm van een rondje en daarin staat een kroontje afgebeeld. Vreemd genoeg geen merk of nummer. Het zegt mij niet zoveel, alleen het is geen topkwaliteit.
Het lijkt heel erg veel op een Rivarossi/Lima fabrikaat, hoewel de draaistellen van de wielen van deze merken weer geheel anders zijn.
Ik heb ze beide gekocht in een winkel in Interlaken.
Overigens zijn ze allemaal van de SBB en niet van de BLS. Ik heb nog even "gegoogled" naar allerlei modeltreinfabrikanten, zoals Lima,
Rivarossi, Jouef (in zoverre ze nog bestaan), Piko, Brawa, Liliput, maar niets gevonden over deze modellen.
Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik er eens een openmaken, misschien dat er aan de binnenkant wat meer info staat.
Misschien zie jij op de onderstaande foto's wel iets bekends van een of ander merk.
De moderne versie van Liliput

De 2 "onbekende merken"