Bedankt voor de reacties!
Ben net terug van een avondje geweldig modeltreinen bij een ander forumlid, ik zal daar morgen met foto's verslag van doen.
Citaat van: Kroko14253 op woensdag 28 oktober 2009, 18:41:03
Hoi Michel,
Nou, ik heb je draadje eens lekker door zitten spitten en ik mag wel zeggen:
HEEL ERG MOOI GEWORDEN
De inrichting maakt het echt af. Heb je al een mooi platsje voor het gebouw gereserveerd??
Verlichting op de foto zetten is heel lastig, laat staan in de juiste kleur.
Groetjes
Harry
Hoi Harry. Ik heb het station op een prominente plaats in gedachten, met de perron zijde naar de zichtbare kant zogezegd. Ja, die verlichting er goed op krijgen is een vak apart. Met een spiegelreflex en lange sluitertijd was het me nog wel gelukt denk ik, maar met het digitale cameraatje is dat toch net even anders. Moet toch wel kunnen denk ik, handmatig instellen, statiefje, maar dat zou ik even goed moeten uitzoeken.
Citaat van: WAJ Janse op woensdag 28 oktober 2009, 19:27:14
Michiel,
het is doodzonde dat je straks niet zo veel meer ziet van al het moois binnenshuis, dat je
gemaakt hebt.
Ik hou heel erg van dit soort detailleringen. Prachtig zoals je veel dingen vanuit de rommeldoos
gemaakt hebt.
Ik hoop dat je nog eens een foto plaatst als het station straks definitief zijn plekje heeft; ook
met de buitenomgeving.
Proficiat!!
M vr gr,
Wim
Hoi Wim, het valt me uiteindelijk toch niet tegen, natuurlijk zie je niet zo veel meer van het interieur terug zoals op de foto's in dit draadje, maar toch, net een kijkdoos van vroeger
Citaat van: M - rail op woensdag 28 oktober 2009, 19:42:20
Hallo Michel,
wat is dat mooi geworden zeg
wat heb je daar veel tijd in gestopt
is het niet een idee om hem doormidden te zagen en dan glas ervoor te zetten ( geintje hoor )
want er zit zoveel werk in aan de binnenkant
Helaas zie je dat dus niet
maar echt een schitterend resultaat
en erg mooi verlicht
Gr Frans
Hoi Frans, doormidden zagen ... hahaha, heb je op eurospoor dat doormidden gezaagde huisje gezien? heeft toch wel wat. Ik heb al weer een ander idee: een akkertje met een gat in de grond en ondergronds een gewelfde kelder van een kasteel dat bovengronds niet meer bestaat. Het geheel dient volledig onzichtbaar (wat heb ik daar toch mee?
) te zijn boven tafel, maar als je onder tafel kijkt zie je de Preiser archeologen aan het werk. De bouwsteentjes heb ik al in huis (menta modellbau) en het akkertje ook. Mijn vriendin verklaart me voor gek maar hee, daar trek ik me helaas niet veel van aan.
Citaat van: degeluidsman op woensdag 28 oktober 2009, 20:16:10
Ik kan me alleen nog maar aansluiten bij de bovenstaande sprekers
Complimenten, wat een details heb je erin zitten.
De verlichting komt mooi tot zijn recht, ik heb wel het idee dat de twee lantaarns bij de deur niet even sterk branden.
Peter / degeluidsman.
Hoi Peter, ja dat klopt, na een tikkie met de vinger deed ie het toch normaal, los contactje denk ik. De verlichting is in het echt veel mooier en subtieler als op de foto. Bovendien zie je gewoon veel duidelijker dat er van alles loos is daarbinnen.
Citaat van: Tom op woensdag 28 oktober 2009, 20:25:19
Beste Michel,
Ook ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Niks meer aan toe te voegen.
Heel mooi gedaan.
Ter verduidelijking? Ik had ook graag dit station willen bouwen (Daar is al een draadje over), maar ik heb het niet aangedurfd.
Opgaaf van reden: Ik had al moeite met de Artitec viskar en het Artitec bloemenhuisje.
Met vriendelijke groet,
Tom
Hey Tom, poeh die viskar en bloemenstand heb ik hier nog op de plank, is niet het gemakkelijkste om mee te beginnen.. een hoop fijn schuurwerk. Het is een mooi station, misschien vind je de moed er toch aan te beginnen op een dag. Het is niet een gebouw dat je snel af moet willen hebben, maar het is toch best goed te doen. Ik zal dat draadje eens zoeken, ben wel benieuwd.
Citaat van: baureihe 103 op woensdag 28 oktober 2009, 20:28:53
Hoi Michel,
Eigenlijk niets meer aan toe te voegen wat er allemaal al is geschreven.
Even wachten jawel ik weet wat "zonde dat er een dak op zit"
Groetjes Bert
Hee Bert! Ja ik heb met de gedachte gespeeld het dak afneembaar te laten, maar ik kwam in de knel met de lichtdichtheid en ook de verlichting voor de vertrekjes. Eerst dacht ik het volledige binnenwerk los te laten van de wanden. Nou, het was gewoon niet te doen, toen ik zag wat de verlichting toch nog tentoonstelde aan binnenwerk vond ik het wel prima om alles vast te zetten. Als er eens een lampje stuk gaat oid, dan kan ik het vloertje los halen, dat zit op 2 punten vast.
Citaat van: Big-Roy op woensdag 28 oktober 2009, 20:32:51
Geweldig mooi, wat je hier gebouwd hebt. Wat een hoop aandacht en energie heb je erin gestopt.
Ik heb een goede kwaliteit printer staan,en ook heb ik fotopapier liggen. Daarnaast heb ik ook decalpapier. PB me maar, als je interesse hebt.
Roy
Hoi Roy, dank voor je compliment
Ben benieuwd hoe je je Tilly station gaat worden, ik ken het bouwwerk wel (heb het zelf niet) en het is ook een mooi station. Jou kennende gaat dat ook erg netjes worden gezien je eerdere Tilly verslagje (slagerij als ik me het goed herinner). Tof dat je aanbiedt een stationsbord te maken, ik stuur je een PB
Groetjes Michel