Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten ( foto's ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje en foto's van het Piko materiaal.
Citaat van: degeluidsman op maandag 16 juni 2014, 17:13:32
Hallo allemaal,

Citaat van: Seinwezen op zondag 15 juni 2014, 20:11:56
Ziet er inderdaad goed uit.
Ben erg benieuwd naar de Taurus.
Als ik er weer ben, zal ik hem eens goed bewonderen >:-D.

Mijn Piko GTW heeft nog niet gereden.
Morgen lekker alleen thuis, dus hoop ik hem te kunnen uittesten.

Groeten Sander


Hoi Sander,

Je zult de GTW ondertussen wel getest hebben, ik ben benieuwd.
Vanavond mogen ze weer hun rondjes doen, ze waren al geijkt maar daarna niet al te veel tijd meer gehad.
Kom hem maar eens gauw bekijken  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman.

Nog steeds niet getest >:-D.
Hoop morgen :D.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje en foto's van het Piko materiaal.
Peter , ik heb de Brawa Silencio sleper 2225 gekocht en hij past net , is eigenlijk korter dan de orginale , maar als hij in veert op het wissel kant 't net.
Alleen zo Silencio is het niet , je hort geen getik van de piko's , maar een behoorlijk irritante sissend geluid .
Morgen een lange fluister sleper van Roco proberen (de korte is te kort , en tilt de loc op bij de wissels).
Ga morgen kijken of de Roco fluister sleper hier op past.
Heb ook de Marklin 7185 sleper geprobeerd , maar die loopt waar vast bij de sneeuwschuiver.
Morgen verder......
Enne klopt helemaal , ook in dit model leds , alleen zit er een lichtgeleider waarvan zij volgens mij daar onder vergeten zijn het zwart te maken.
Rond de cabine aan de binnen zijde is het wel zwart gemaakt.
Techniek ziet er verder prima uit.
Bedrading mooi strak weggewerkt.
Alleen bedrading is rechtstreeks op sleper gesoldeerd.
Valt het draadje naar binnen (zoals ik dus weer had) , moet je de kap er afhalen , en het een en het draadje meer ruimte geven.......
Maar zet een goede bril op.......

Mvg: Alex

Re: De baan van een geluidsman- Filmpje en foto's van het Piko materiaal.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje en foto's van het Piko materiaal.
Hallo Alex en alle anderen,

Door tijdgebrek ben ik nog niet verder gegaan met de Taurus, maar ik ga nog eens goed kijken of het binnenwerk van mijn loc wel zwart gemaakt is.

Ik zag net in jou draadje een filmpje, de loc rijd keurig netjes zonder het ratelende geluid van de sleper  :thumbup:


Mvg,

Peter degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje en foto's van het Piko materiaal.
Inmiddels mijn Taurus en GTW ook binnen en gisteren wat proef rondjes gedraaid.
Beide lekker stil ( niet meer herrie dan de andere :-)  )
Alleen Taurus heeft 1 zwak wit ledje voor , maar dat mag de pret niet drukken ...
Als het wk voorbij is maar eens kijken of er verlichting in de GWT kan/komt
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje en foto's van het Piko materiaal.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje en foto's van het Piko materiaal.
Je hebt zeker een 2 rail versie  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Helaas afgelopen week geen tijd gehad voor de hobby, door allerlei oorzaken hebben de treinen niet eens gereden  :-(

Ik hoop de komende tijd weer verder te kunnen met de hobby, op de planning staat het openmaken van de Piko Taurus om te zien of de lichtgeleiders zwart geschilderd zijn.

Ook liggen er nog een aantal loc,s te wachten op een schoonmaak beurt dus op zich genoeg te doen  :)

Fijn weekend.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Tweede Fyra loc van Piko is binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Tweede Fyra loc van Piko is binnen.
Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien nog wel weten heb ik een ACME fyra loc gekocht die nogal waggelt en waarbij de sneeuwruimers tegen de puko,s aan kwamen.

Nu heeft tijdens de Hobby In Praktijk fanclub dag de hele dag mijn Fyra rijtuigen achter Alex zijn Piko Fyra loc gereden, Helaas zijn de rijtuigen niet te koop in de korte Marklin afmeting en Alex heeft besloten zijn Piko loc een andere standplaats te geven  :)

Ik ben nu dus in het bezit van twee Fyra loc,s zodat een gegarandeerde dienstregeling gegarandeerd is  :D
Aankomende week mag de loc voor het eerst mee rijden op de baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Fyra loc van Piko geijkt en nieuwe pc.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Fyra loc van Piko geijkt en nieuwe pc.
Hallo allemaal,

Vanavond was het eindelijk zo ver, ik had tijd voor de modelbaan  :)
Als eerste heb ik de Fyra loc van Piko geijkt in koploper, de ijking was er een uit het boekje  :thumbup:
De loc heeft al even mee gereden op de baan, de sleper verdient nog wat aandacht maar voor de rest een prima loc.

Ook is vandaag de nieuwe 2e hands  :? :O >:-D pc binnen gekomen, deze gaat de baan aansturen, er komt windows 7 op te staan zodat de pc ook weer via de switch aan het internet kan hangen.
Op de huidige pc draait windows xp en hangt niet meer aan internet i.v.m. de veiligheid.

We hadden op de oude pc nog geprobeerd om windows 7 te installeren maar de cpu stond al op 100% zonder dat er maar een programma actief was  8o
Op zich een prima pc voor koploper maar ik miste de internet verbinding voor de nodige update's.

Aanstaande zaterdag is er weer een beurs in Houten, ik had drie rijtuigen besteld en hoop dat ze binnen zijn.
Natuurlijk mag een broodje kroket niet ontbreken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Fyra loc van Piko geijkt en een nieuwe pc.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Fyra loc van Piko geijkt en een nieuwe pc.
Hallo allemaal,

Vandaag naar de beurs in Houten geweest, enige maanden geleden had ik drie wagons besteld om mijn Berlijnse trein uit te breiden.
Het zijn drie 2e klas rijtuigen, verder had ik al een vierdelige set van deze rijtuigen liggen hier zit ook een stuurstand in maar die heeft volgens mij niet gereden in Nederland?

Van een handelaar had ik nog iets te goed  :) het zijn drie setjes Marklin kalkwagons geworden  :D

Van de week zal ik er wat plaatjes van schieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Fyra loc van Piko geijkt en nieuwe pc.
Citaat van: degeluidsman op donderdag 03 juli 2014, 22:05:01

Op zich een prima pc voor koploper maar ik miste de internet verbinding voor de nodige update's.


Denk niet dat er nog Koploper updates komen. Alhoewel: met Paul Haagsma weet je het maar nooit. :D

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo Ben en alle anderen,

Ik denk dat Paul altijd met het programma in de weer is, alleen is hij ( en terecht ) het gezeur zat.
Zo af en toe zal er wel wat komen maar de druk is van de ketel.

Niet alleen koploper staat op de pc maar ook de software voor mijn Esu programmer en voor het updaten van mijn ECoS is een internet verbinding wel handig  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Je zal ook de updates van iTrain in de gaten moeten houden natuurlijk  :-) :-) :-) :-) :-)
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Geen idee wat je bedoeld Tom  >:-D :D >:-D

Hallo allemaal,

Net voor het eerst op eBay geboden en gewonnen  8o,
Nu nog even uitzoeken hoe de rest in zijn werk gaat  :)

Leuke site waar je niet al te vaak moet komen  :O de verkoper zit in België dus er zal wel een weekje overheen gaan voordat hij binnen is.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Dat winnen op ebay kan heel verslavend zijn, met al die koopjes!
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Vraag maar vast hulp aan Peter, want mijn zus vindt dat ook zo verslavend........ :D.

Sinds ze die knop heeft gevonden op MP en E-bay, is er een heel spoor ontstaan van de bus die de bestellingen komt brengen :P

Hoop dat je nog te redden bent :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Als je gerichts iets zoekt, kan je op ebay en met name de duitse site, hele leuke zaken doen.
Ik was in het begin huiverig met dat paypal gedoe en komt het wel pakketje wel aan, maar tot nu toe ben ik heel positief.

gr. Ruud 
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Hallo allemaal,

Ik heb net de betaling naar de verkoper overgemaakt, gewoon via mijn bank maar lees ook iets over paypal daar zal ik me eens in verdiepen.
De betaling zal wel snel bijgeschreven staan bij de verkoper of zit er nog een paar dagen tussen omdat de verkoper uit België komt?
Weet iemand hoelang een pakketje onderweg is vanuit België.


Citaat van: frank-103 op maandag 07 juli 2014, 22:32:18
Dat winnen op ebay kan heel verslavend zijn, met al die koopjes!

Hoi Frank,

Het is een gokkast die site, ik geloof zeker dat er een verslavend effect in zit.
Voorlopig wacht ik eerst de levering van mijn loc af  :)


Citaat van: Hans V200.0 op maandag 07 juli 2014, 23:11:08
Vraag maar vast hulp aan Peter, want mijn zus vindt dat ook zo verslavend........ :D.

Sinds ze die knop heeft gevonden op MP en E-bay, is er een heel spoor ontstaan van de bus die de bestellingen komt brengen :P

Hoop dat je nog te redden bent :-)

M.v.g.

Hans V200.0

Hey Hans,

Tuurlijk ben ik nog te redden  >:-D als je geen geld overmaakt komt er niets behalve boze verkopers en dat wil ik niet  :D


Citaat van: RuudH0 op dinsdag 08 juli 2014, 12:14:32
Als je gerichts iets zoekt, kan je op ebay en met name de duitse site, hele leuke zaken doen.
Ik was in het begin huiverig met dat paypal gedoe en komt het wel pakketje wel aan, maar tot nu toe ben ik heel positief.

gr. Ruud 

Hallo Ruud,

Ik schreef het net al, dat ik me in paypal  ga verdiepen.
Ik heb ook gelijk een zoek opdracht ingesteld, als het goed is krijg ik dan een email als het gene wat ik zoek aangeboden wordt.

Ebay, er gaat een wereld voor mij open  :? :-)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
PayPal is zeker aan te raden.
Werkt erg makkelijk en je blijkt ook nog een soort bescherming te hebben.
Wel betaald maar niet geleverd, dan kan je je geld terug krijgen.

Volgende week zal de trein wel binnen komen rijden >:-D.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Hoi Peter,

Geen enkel idee, en waarschijnlijk ben je op dit tijdstip de enige die zich dit afvraagt :D

Weet niet hoe groot de bestelling was in België, want ze doen daar wel eens moeilijk, net zoals ze hier bij de douane weleens moeilijk doen >:-D

Maar een pakketje zal toch zeker twee dagen minimaal nodig hebben, niet dat de reis op zich zo lang duurt, maar het wachten in verzamelpunten zal je parten gaan spelen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Hoi Peter !

Er zijn ook creditcards , die het geld van de bestelde goederen dekken.
Het blijft altijd spannend natuurlijk, je betaalt een wildvreemde en hoopt maar, dat je krijgt wat je koopt.
Ik krijg er bijna altijd de zenuwen van, ga ook nooit boven de 100 euro.

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Ik heb tot op heden geen enkel probleem onder vonden met PayPal.
Super makkelijk, eigen account en geen rare fratsen met transponders of andere moeilijke dingen.
Gemak dient de mens, dus ook een treinenliefhebber. :)
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Hoi Peter.
Ja man, prachtig al die verkoopsites en zeker verslavend maar "gelukkig" raakt de geldkist meestal gauw leeg! :D
Paypal is erg goed maar ook nogal duur, de verkoper betaald ongeveer 4% per transactie maar dan is zowel koop- als verkoopbedrag goed verzekerd.

Vanuit België kan pakketje ook in 1 dag binnen zijn maar duurt ook weleens 5 dagen.

Veel plezier en succes met je nieuwe (en toekomstige! :P) aankopen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Hoi Peter,

Heb al jaren PayPal werkt uitstekend en heb nooit gedonder gehad ermee. Doe ook mijn meeste aankomen en dat zijn er nogal wat op Ebay zowel op DE, USA en NL. Bevalt me prima maar je moet erg goed uitkijken op hoe en wanneer je bied. Meestal doe ik een schot voor de boeg om te kijken wat de prijs doet. Daarna probeer ik te achterhalen wat bijvoorbeeld de werkelijke nieuw prijs is of de waarde op dat moment zo kan ik op het laatste moment nog een bod doen op het maximum bedrag dat ik er voor uit wil geven. Maar soms kies ik ook voor direct kopen en ik koop niet alleen modeltreinzaken op Ebay(wel het meest).

Fred Vonk
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Hallo Allemaal,

Ik vind het prachtig dat jullie zulke goede ervaringen hebben met PayPal, maar ik had ook een account en die heb ik laten blokkeren!
Ik kreeg een betaling op mijn bank rekening van 455 euro naar een rekening in Duitsland.
Ik snapte er niets van, want alle items die ik gewonnen heb/had op Ebay en Marktplaats heb ik keurig bij gehouden. En daar kwam de naam van deze persoon niet in voor.
Ik heb toen het geld bedrag laten terug storten, dat is allemaal prima natuurlijk dat het kan. Maar toen kreeg ik een mailtje van deze Duitse meneer, waarom ik het geld had terug geboekt.
Ik vroeg hem toen, wat ik had aangeschaft bij hem en waar hij het naar toe had gestuurd? Ik had een IPhone 4 gekocht bij hem en hij had het al verstuurd naar de Oekraine.
Toen vroeg ik hem of hij begreep waarom het een en ander fout zat, daar ik in Nederland woonde en waarom zou ik die Iphone dan naar de Oekraine laten sturen.

Daarna heb ik hem maar aangeraden om de Politie in te schakelen en te kijken wat hij er nog aan kon doen. Voor mij verder geen rompslomp mijn geld was terug, maar voor deze Duitse meneer een groot verlies.
Nu is mijn PayPal account geblokkeerd, omdat ik geld heb laten terug halen. Dat laat ik zo, want nu kan er niemand meer iets met dat account doen. Opheffen heb ik gevraagd maar op de een of andere manier wil dat niet lukken.
Ik weet niet hoe het afgelopen is, voor deze Duitse meneer, want hij reageert niet meer op mijn emails.
Ik waarschuw alleen maar, kijk uit met PayPal een account is schijnbaar zo gehacked. En let dus goed op je bank afschriften.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn ervaring is zeer negatief met PayPal.

Voor mij geen PayPal maar een gewone bankoverschrijving dat werkt net zo goed!

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Deel de mening van Peter volledig
Voor mij ook geen PayPal meer, al meer dan acht jaar geleden laten blokkeren en niet meer gebruikt.
Doe alle betalingen alleen nog maar met internationale overschrijvingen.
Binnen de EU al enkele jaren kosteloos.
Wanner ik niet op die manier kan betalen zie ik af van aankopen

Cees
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Ik heb, even als 2 van mijn zoons, een paypal account en geen van drieën hebben we ooit problemen gehad.
Maar dit alles lezende, zal ik extra opletten,
:arrow: :thumbup: bedankt voor de waarschuwingen.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Ik koop geregeld wat op de (Duitse) Ebay en gebruik geen paypal. De betalingen binnen de Eurozone kun je gratis doen met het IBAN nummer.
Betalingen doorgaans razendnel. Deze week zondag een aankoop gedaan, kreeg meteen na de aankoop het betaalverzoeken, onmiddellijk betaald, donderdag werd het pakje afgeleverd.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay.
Doe al jaren zaken op Ebay Duitsland en betaal met Pay-Pal
Nooit een probleem.
Ook nooit een extra toeslag in Duitsland in tegenstelling tot Nederlandse handelaren.
Wel regelmatig je paswoord wijzigen. :important:
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties  :thumbup: :thumbup:
Er zijn dus voor en tegenstanders wat Paypal betreft, ik heb deze aankoop via een bankrekening met iban code betaald.

Vandaag kreeg ik een mailtje dat het pakketje onderweg is vanuit België, met een beetje mazzel komt het morgen binnen.

Een track en trace code heb ik niet gehad misschien staat dit in mijn ebay?

Fijn weekend.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Dag Peter,

Onder jouw 'mijn  eBay' kun je de status van je aankoop zien en ook of het verzonden is. Vaak zie je daar ook - als de verkoper het heeft ingevuld - het track&tracenummer.  Zo jiet: de afzender verzoeken om het t&t alsnog te verstrekken.

Afhankelijk van je instellingen kun je om verzending van statusberichten verzoeken:

Ga naar Account en kies vervolgens Communicatievoorkeuren. Dan onder de kop KOPER zie je bijna onderaan: Object verzonden. Stel deze in op realtime.


P.S.: je asjes passen en de wagens rijden als een ..... ;-)
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Dank voor de info Henk,

Alles staat op realtime, ik zie nu dat de verkoper het track en trace nummer niet heeft ingevoerd.
Net gelijk een mailtje gestuurd, ik ben wel benieuwd waar de loc zicht op dit moment bevind  :D

Ik hoop dat ik de loc dit weekend onder stoom kan zetten  :)

Ps. mooi dat de assen goed onder je wagons passen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Hangt er vanaf hoe de afzender het pakket heeft verstuurd.
Lang niet altijd is er track en trace mogelijk.
Of tegen een duurder verzendbedrag
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Hoi Jaap en alle anderen,

Ik heb geen idee met welke vervoerder het pakketje verzonden is, tot op heden heb ik nog niets gehoord van de verkoper.
Misschien staat de postbode vandaag wel op de stoep, België is naast de deur dus met twee dagen zou het toch hier moeten / kunnen zijn?

Door op zoek te gaan op ebay kom je steeds verder hoe het allemaal werkt, wat een spullen worden er aangeboden.
Ebay is een leuke site maar je moet goed weten wat iets waard is, ik zou zeggen kijken kijken ......... :D


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Belgie gaat minder snel dan wat wij hier gewend zijn hoor Peter.
Hou maar rekening met minimaal het dubbel aantal dagen , dan zit je dichter in de buurt....dus je kan nog ff de deur uit..... :D
Spreek uit zeer goede ervaringen.
Vandaar dat een kennis die veel door Belgie toerde regelmatig als postbode functioneerde.
Het is in ieder geval niet helemaal wat we hier gewent zijn.
Er zullen misschien streken zijn waar het anders is , maar ik heb nooit anders mee gemaakt dan minimaal het dubbel aantal dagen.

Mvg: Alex
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 12 juli 2014, 07:58:34

Ik heb geen idee met welke vervoerder het pakketje verzonden is, tot op heden heb ik nog niets gehoord van de verkoper.
Misschien staat de postbode vandaag wel op de stoep,

Mvg,

Peter Degeluidsman.

Gewoon rustig afwachten, zal best wel goed komen.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Ja hoor ,

De Belgische Post , is het vandaag niet is het morgen .
Soms iets doen maar altijd rustig , is hun leuze  :D .
En als je aan het loket sta en er staat 10 man voor , zullen ze ook geen tandje bijsteken hoor.
Spreek uit ervaring.
Dus Peter, nog eventjes geduld nog want het pakketje komt zo.

Grtz
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Hallo allemaal,

Ik ben net thuis en helaas er is nog niets binnen  8o
Dus zetten we in op maandag  :)

Vandaag een dagje bij Hobby In Praktijk geweest, het was gezellig druk en we hebben een aantal mensen weer op het juiste spoor gezet.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
En daar was ik er een van,
ik moet zeggen het blijft altijd een echte vriendenclub die je met raad en daad te hulp schieten

in alle soorten van hulp


gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Bpost is niet super snel met internationale zendingen (vanuit NL naar BE eens meer dan 2 weken gewacht) maar nog nooit een probleem met hun gehad.


Groeten Dylan
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Ik heb anders al drie keer een Belgische koper gehad voor spullen waarbij ik het hier in Nederland op vrijdag verzond en het reeds op zaterdag in België werd bezorgd.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Hallo Allemaal,

Helaas heeft de postbode mijn huis niet gevonden vandaag, ik ben net pas thuis en bij de buren ligt niets  :-( :-(

Morgen weer een dag / kans  :)

Ed, Dylan en Dennis bedankt voor jullie reacties  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Peter.

Je had ondertusen beter naar België kunnen rijden en het gewoon ophalen.Jouw vertrouwen en geduld is groter als die van ons.De verkopende partij is nog wel "bereikbaar voor commentaar" ???

Harald & Alex
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Peter,
hou er rekening mee dat het vrijdag een feestdag was in Vlaanderen.
Het pakje is misschien pas gisteren of zelfs vandaag, bij teveel werk door het lange weekend, vertrokken uit België.

Ronald
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
normaal wordt elke internationale zending ingeschreven.Als je het eind van de week geen nieuws hebt kan je altijd bellen naar de post.Moet het wel met hun verstuurd zijn hé.Anders eens via Ebay een mail sturen of als je eind deze week niets hebt ontvangen een dossier openen "pakje niet ontvangen".Dan gaat het meestal snel met antwoord van de verkoper omdat hij dan een negatieve feedback riskeert.Ik betaal steeds met paypal want dan heb je snel het geld terug via ebay als er wat misgaat (tot 500 euro).Hopelijk ontvang je hem snel want wachten is soms lang.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Jongens, het pakketje is pas net verzonden... wat een stress, waarschijnlijk om niets. Ik heb de afgelopen 3 jaar zo'n 200 transacties via eBay uitgevoerd en nog nooit is het misgegaan. Dat zal nu bij Peter niet anders zijn.

Over alle onveilige verhalen van PayPal heb ik ook nog een mening: het is gewoon belangrijk om goed met je wachtwoord om te gaan. Inderdaad kan PayPal gevaarlijk zijn als je een zwak wachtwoord hebt. Dus kies een sterk wachtwoord dat je niet op andere sites gebruikt.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
De 30e bijdrage over iets wat er nog niet is komt van mij. :D Het handigste is:

Citaat van: iTom op zaterdag 12 juli 2014, 08:13:15

Gewoon rustig afwachten, zal best wel goed komen.


Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Er is natuurlijk ook een niet geringe kans dat de postbode een trouw bezoeker van dit forum is, dat hij weet wat er in dit pakje zit en dat het pakje op geheel onverklaarbare wijze (kaboutertjes?) verdwenen is!

Hachelijk, dat is het!   ;)
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Zou die er al zijn?????

Je weet maar nooit met de post >:-D >:-D.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
En volgende maandag is weer een feestdag in België :D ;
We zouden beter de post verzorgen ipv te feesten.
De post doet mee met al deze feestdagen bijna zo erg als het eindejaar :D.

Pakje komt zo

Grts

Johan
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- gewonnen op Ebay pakketje is onderweg.
Ik denk dat het straks met de kerst- en nieuwjaarskaarten zal worden bezorgd, kan het mooi onder de kerstboom als cadeautje voor Peter de geluidsman. :)