Citaat van: Hansje op dinsdag 08 februari 2011, 14:05:07
je ziet dat de deur van zichzelf geen mooi werkend scharnier heeft
Dus ik vrees het ergste
Hoi hans,
Met een goede Servo en stevige steldraad kan je heel precies de beginstand, eindstand en stopstand instellen. Ik heb net 2 stuks OC32 prints besteld. Met deze door Van Perlo Electronica ontwikkelde print kan je 32 Servo's aansturen, of 32 reedcontacten van het MMC car systeem aansluiten, of seinen, Locloodsdeuren, overwegen, Leds, lichtorgels, stoplichten en servo-treinwissels of servo Carwissels aansturen. En dan elke sequence die groepen Leds moeten laten branden, of curves die de servo's moeten maken vanaf elke stand en elke snelheid heel precies instellen. Je kan dan de deur zelfs open laten gaan, en een klein beetje na laten klapperen alsof hij niet meteen dichtgaat, allemaal door de servo bestuurd. Zo'n print is veel goedkoper dan bijvoorbeeld een servodecoder van de gevestigde merken, waarmee je vaak dan ook slechts 16 of nog minder, of enkel servo's kunt aansturen. Als je dat klapperen wil, zou ik een klein maatje grotere servo nemen omdat de kleinste en allergoedkoopste van conrad wat minder precies zijn, maar die zijn bijv. voor wissels goed genoeg.
De OC32 print kan DCC signaal ontvangen en verwerken van bijv. Rocrail voor de treinbaan, en tegelijkertijd bijv. van Dinamo ism Koploper commando's krijgen voor het car system door elkaar, zolang alles maar zijn eigen adres heeft.
Dus je Locloodsdeuren kunnen dan heel precies worden bestuurd door een Servo. Als je stevige steldraad gebruikt, gaat de deur nooit nergens anders heen dan jij hebt ingesteld. Goeie steldraad is verkrijgbaar bij conrad.
Ik wil zelf ook o.a. de deuren van mijn locloods en de spoorbomen van een overweg automatisch laten werken en ga het op precies dezelfde manier doen.
Succes! groeten Jake