Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bruggehoofden Leutkebrug geverfd (07-05-2013)
John,

Ik denk dat je er al dicht bij bent. Alleen vind ik het nog iets te netjes. Ik mis, wat Roy al aangaf, vuilsporen van regenwater en alg aanslag.
Als je nog meer kleur variatie wil dan kun je wat dikkere witte vlekken aan brengen van de kalk uitslag (het stukje Gronings-rood in de gevel van mijn huis heeft daar ook nogal last van), of je kunt stuk gevroren stenen maken. Die zijn weer fel baksteen rood. Wel binnen de voegen blijven en voor extra realisme de steen uitkrabben.

Meer kan ik niet bedenken om dit mooie plaatje nog mooier te maken.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bruggehoofden Leutkebrug geverfd (07-05-2013)
Hallo John,

Ik sluit me aan bij Arjans woorden. Roestsporen vanaf de koppen van de brug, die naar beneden lopen geeft ook een mooi effect.
Verder vind ik het er weer top uitzien :thumbup:

Groeten Ronald   :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bruggehoofden Leutkebrug geverfd (07-05-2013)
Hoi John,

Kleurtechnisch ziet het er in mijn ogen top uit. Ik ben het eens met de opmerking dat de rest nu nog wit is, waardoor alles enorm afsteekt. Wat betreft de extra sporen als water, alg, etc.: dat zou ik pas op het einde doen.

Voor de rest is het machtig om te zien hoe dit zich allemaal ontwikkelt...

Groet,
William
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bruggehoofden Leutkebrug geverfd (07-05-2013)
ziet er top uit zeker met die sporen (de laatste foto) op 3 niveau's

mvg niKo
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
Goedemorgen allemaal,

bedankt weer voor al jullie adviezen en reacties :thumbup:

Jullie hebben ook helemaal gelijk, in het begin is het belangrijk om een goede basiskleur aan te brengen en daarna met verf, poeders, ed accenten zetten.

Vanmorgen vol goede moed gestart met het schilderen van de rotsen. Eerst weer een proefstukje maken om te zien of we ons "prototype" kunnen kopiëren. Helaas, met geen enkele mogelijkheid lukte me dit. Of dit komt door een andere gipssoort?

Maar goed, uiteindelijk besloten om maar te beginnen met één basiskleur gemaakt uit een mengsel van zwart, bruin, rood en groen. Hier een eerste foto:



Op zich ben ik matig tevreden. Er zit nu pas één laag op maar er is toch wel een duidelijk kleurverschil te zien tussen de rotsen en de tunnelportalen en steunmuur. Nu zal dit na het aanbrengen van groen wel minder worden maar toch :?
Langs het bovenste spoor had ik een steunmuurtje gemaakt en heb dit maar gelijk met de rotsen in dezelfde kleur geverfd:



Naderhand hier maar eens accenten aanleggen en eens kijken wat dat brengt. Als dit lukt dat is het makkelijker om rotsen, portalen en muurtjes in één keer mee te schilderen ipv van te voren op kleur brengen. Je weet dan ook zeker dat het bij elkaar past ;)

Tot slot nog een foto van het geheel:



Vanmiddag naar de Action bruine verf halen om de rest van de berg te schilderen en daarna zien we wel weer verder.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
Hallo John,

Ik vind dat de kleuren van de muren nu gelijk beter overkomen, topie :thumbup:

vr.gr. Gunther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
Hoi John,


De basiskleuren zijn mooi rustig, bedenk straks dat al het witte gips in diverse groenschakeringen wordt en het plaatje is compleet.
Dit wordt een schitterend ( rustig) stukje landschap. Succes.

vr gr Arie
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
k vind t zeker GEEN slecht begin.
als r straks groen over ligt is t al n heel ander gezicht...
misschien kan je de rotsen nog n beetje verweren, ze zien r redelijk nieuw uit, naar mijn idee mag t wat grauwer.


suc6 nog!


gr simon
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
De rotsen zien er heel realistisch uit.
Het wordt al erg mooi :thumbup:. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet met groen.

Gr, Myron
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
Niks mis mee, wordt met iedere laag mooier! Tenzij je paars gebruikt...... :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
John.

Je hebt nog geen drybrush gedaan nemen we even aan.Experimenteer daar eens mee.Het klopt inderdaad dat verschillende soorten gips andere resultaten geven.

Harald & Alex
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
Dat is nu het moeilijke aan scenery vind ik. Je kunt nooit voorspellen wat het resultaat wordt ondanks de voorbereidingen en het toepassen van bewezen technieken. Bij de techniek kun je makkelijker eerst iets uitdenken en is het daarna slechts uitvoeren. 't Blijft een spannende hobby!
Re: Tilly?s modelbaanproject: rotsen voorzien van eerste laag verf (08-05-2013)
John,

Ik vind het kleur verschil tussen rotsen en portaal helemaal niet zo groot. Bedenk dat rotsen niet egaal gekleurd zijn. Tien meter verder en er zijn al tint verschillen. Verder zijn de stenen bewerkt, met specie "gelijmd" en komen er iedere keer zware stomers vlak langs, terwijl de rotsen al jarenlang een natuurlijk patina laagje hebben ontwikkeld. Wanneer portaal en rots precies dezelfde kleur hebben wordt het juist ongeloofwaardig.

In mijn ogen is het tunnelportaal beter gelukt qua kleur dan het muurtje. Dat ziet er in mijn ogen uit alsof er iemand met een grote kwast eenheidskleur langs is geweest....
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Goedemorgen,

het is inderdaad wat met die kleuren en zodra je ook maar iets een andere kleur geeft dan heeft dit gelijk weer invloed op het totaal beeld :?

Arjan,

het bovenste muurtje moet inderdaad nog aangepakt worden, mercy :thumbup:

Gisteren nog even deze verf gehaald bij de Action:



Voor ?1,- per fles kun je geen breuk vallen :-)

Donkerbruin hadden ze niet dus dan maar zwart en middelbruin één op één vermengen. Je krijgt dan een soort van "zwarte grond" kleur dat er aangebracht zo uit ziet:



Morgen eens kijken of we hier en daar de puntjes op de "i" kunnen zetten.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Goede morgen John,

Ik vind het er mooi uitzien en wat ga je hard man, werk je niet meer? Wat Arjan ook al zei de rotsen en tunnels moeten toch niet de zelfde kleur hebben. Ik vind het mooi zo, denk er eens de bomen, struiken en gras bij dan word het denk ik heel mooi. John als je rotsen op zijn kan ik ze ook hier gieten voor je, laat het maar even weten.

groeten Martin.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Zeer indrukwekkend geheel.
De rotsen mogen best wat verschillend van kleur zijn, soms zie je een soort van roest kleur in het gesteente.
Ik doe vaak hier en daar een puntje rood, geel en bruin en dan met de grote platte kwast 2 1/2 " uitborstelen tot het overgaat in het geheel.
De rotsen vind ik nu een beetje te ééntonig, maar als er een drybrush overheen gaat dan wordt het wel weer een heel ander gezicht.
Ook mogen spleten naar mijn mening wel wat zwart hebben om wat meer diepte te krijgen, wel weer uitborstelen.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hallo John,

Ikvind het nu al geweldig uitzien, als daar later nog wat dry-brush en bomen bij komen ziet het helemaal top uit :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Citaat van: oosterom op donderdag 09 mei 2013, 10:13:40

Ik vind het er mooi uitzien en wat ga je hard man, werk je niet meer?


Hoi Martin,

helaas, nog 18 jaar te gaan :D

Tom, Piwie,

ik heb de rotsen zojuist gedrybrushed met wit en hier en daar antiek groen. Hier een foto:



Op foto misschien niet helemaal goed te zien maar in het echt ziet het er fantastisch uit :)

Misschien een domme vraag maar moet nu eerst gras/bosgrond aangebracht worden en daarop de bomen of moeten eerst bomen gepoot worden? Het is trouwens niet de bedoeling om complete bossen aan te leggen maar meer hier en daar tactisch aangebrachte begroeïng ;)

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hoi John,

Ik vind het nu al erg mooi. Zelf doe ik altijd eerst het gras en de bosgrond, later pas de bomen. Je kijkt natuurlijk wel eerst waar te plaatsen. Man wat zal dat nij jou een genot zijn om te zien. Veel succes met de verdere bouw.

Gr henk
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Ik doe altijd eerst de bodem bedekken, bomen zet ik meestal in bosgrond (gedroogde koffie en theeprut).
Eerst doe ik de eerste laag groen aanbrengen, daarna een tweede met andere lengte en kleur en hier en daar wat wild gras.
Daarna strooi ik de bosgrond waar nodig, dan krijg je een mooie overloop van gras naar bosgrond.
Ook hier een daar wat grind (grondverschuiving) maakt de boel wat levendiger, kortom er is nog veel te doen.
Strooisel wat overblijft veeg ik bij elkaar en strooi dat nog eens over de groene velden.
Tot slot als het allemaal naar mijn zin is strooi ik er nog wat gele turf overheen met een theezeefje, dan zie je dat met wat kleur de boel gelijk levendiger wordt (geleerd van Jaap Vriend)
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
GE-WEL-DIG John! :thumbup: :thumbup:.
Je gaat echt enorm hard en met deze resultaten.. Kan jij de tijd stopzetten toevallig? ;).

Ook ik begin eerst met het gras/de bosgrond voor ik hogere dingen ga plaatsen, maar dat verschilt per persoon.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
als je nu de rotsen met een roest/roodachtige kleur zou bijwerken met hier en daar wat raar geel (okerachtig voor zwavelhouden/koperhouden  =lichtgroenig) ertussen dan ga je naar het landschapstype van Luxemburg/duitste grens naar Trier op.Daar zijn heel mooie formaties.Ik heb daar ergens foto's van als je een vb wil.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hoi John,

Ik neem aan dat je op het bruine gedeelte gras gaat maken, ik maak de ondergrond waar het gras komt groen. Ik weet niet hoe het eruit komt te zien met een bruine ondergrond. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

groeten Martin.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
CiteerOok ik begin eerst met het gras/de bosgrond voor ik hogere dingen ga plaatsen, maar dat verschilt per persoon

Heb je hier foto's van brian? Wellicht handig voor john.

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Heb helaas geen foto's Roy. Het beginnetje dat ik had is nu afgebroken, zit weer op het nulpunt :?
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Zoiets;







Voor een vergroting klik de foto 2x aan.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hoi John,
Geweeeeeldig gezicht al, nu het al een kleurtje heeft. Ik las dat je al je rotsstukken al gedrybrusht hebt en ga je deze dan nu bekleden met groen? Of maak je de rotsen nog iets donkerder?

Ik heb zelf ook een zakje fiber van Woodland (net vijverfilterwatten) dit spul is heel fijn, als je dit uitpluist en inspuit met spuitlijm en bestrooien met poeder of van Heki. Jaap Vriend heeft vele soorten strooisels welke zeer geschikt zijn om bossages te maken. Scheelt je veel geld!

Succes

Groeten Ronald  :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
 8o 8o
Ik denk dat ik nog even weg blijf.
Over een paar maanden is dit gedeelte af.
Ziet er nu al mooi uit, laat staan als het af is  :D

Gr John.

Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hoi die John,

Man wat heb jij een tempo, John het ziet er
allemaal weer doordacht en fraai uit.
Ik twijfelde eerst aan de uit rode steen gemaakte
bruggen hoofden maar in het landschap tot nu toe
ziet het er gaaf uit. En nu nog even Intratuin inhuren
voor het groen.

Grt Johan
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Goedeavond,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties en Tom bedankt voor het plaatsen van de foto's :thumbup:

Er moet inderdaad nog veel gebeuren maar de snelheid is er helaas even uit. Ik ben me aan het oriënteren op vezels en strooisel dus jullie zullen nog even geduld moeten hebben.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Het ziet er wel errug vet uit!

Heb ik een vraagje: is het baanplan ongewijzigd vergeleken met het 'cabride filmpje' ?

Groetjes
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Citaat van: oosterom op donderdag 09 mei 2013, 13:35:11
Ik neem aan dat je op het bruine gedeelte gras gaat maken, ik maak de ondergrond waar het gras komt groen. Ik weet niet hoe het eruit komt te zien met een bruine ondergrond. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

Ik wel ;)

Zo ongeveer:



... allemaal op een donkerbruine 'earth' ondergrond van latex muurverf.



... de verschillende stadia in beeld. Op de verf gaat ouderwetsch donkerbruin zaagsel strooimateriaal, met een beetje Woodland fine turf in olijf groen er door. Dan 2mm vezels ( wat gaten openhouden ) dan 4mm vezels ( weer wat, evt andere, gaten openhouden ) en dan de accenten zetten met 6mm.

Citaat van: Tilly
Ik ben me aan het oriënteren op vezels en strooisel dus jullie zullen nog even geduld moeten hebben.

Advies:

Noch en Polak. Mooie kleuren en heel goed te verwerken ! :thumbup:

Grtzz en suc6,

Karst
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Citaat van: wesleycockerill op dinsdag 14 mei 2013, 16:43:37
Het ziet er wel errug vet uit!

Heb ik een vraagje: is het baanplan ongewijzigd vergeleken met het 'cabride filmpje' ?

Groetjes

Hoi Wesley,

in grote lijnen is het plan hetzelfde gebleven. In het filmpje zie je alleen het dubbelsporig hoofdtraject. De zijlijn en de stenen boogbrug met slanke bogen waren toen nog niet gebouwd.

Hoi Karst,

wow, wat heb je dat gaaf gemaakt. Het gras op de bovenste foto mag je hier morgen komen leggen :D
Zou je de artikelnummers van de gebruikte vezels prijs willen geven?

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hey John,

Ik heb op het Stummiforum een heel mooi draadje gevonden waar heel mooi word uitgelegd hoe je een mooie bodem kunt maken, de link is  HIER te vinden. Ik ga ook proberen om deze werkwijze te gaan gebruiken omdat het resultaat wel heel erg mooi is. Het enige wat ik niet toe kan passen zijn de struiken van sillhouette omdat die gewoonweg te duur zijn voor mij, maar het ziet er wel prachtig uit.

Groeten Jan Willem
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Citaat van: karst.drenth op dinsdag 14 mei 2013, 22:57:26


... de verschillende stadia in beeld.

Ligt het aan mij dat ik geen plaatjes zie?
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Nee hoor Jos, ligt niet aan jou, ik zie ze ook niet.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Als je even de "citaat" knop indrukt in het bericht van Karst, zie je een verwijzing naar een website, maar als ik die in mijn browser
zet dan kan hij hem niet vinden. Toch raar !
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Website lijkt er uit te liggen :'(
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Dat verklaart natuurlijk e.e.a.  :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Ze zijn er weer :) :P
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Mooi. Zeker als je nog een keer op de bovenste foto klikt! Heel erg fraai!
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Citaat van: Janvis op woensdag 15 mei 2013, 10:03:23

Ik heb op het Stummiforum een heel mooi draadje gevonden waar heel mooi word uitgelegd hoe je een mooie bodem kunt maken, de link is  HIER te vinden.


Hoi Jan Willem,

bedankt voor de link en wat een prachtbaan B) Volgens mij gebruikt hij ook van die dure matjes :?

Citaat van: karst.drenth op woensdag 15 mei 2013, 11:20:30

Website lijkt er uit te liggen :'(


Bedoelen jullie nu de site van sleutelspoor.nl?

Karst,

kun je me nog hierop antwoord geven?

Citaat van: Tilly op dinsdag 14 mei 2013, 23:57:07

Zou je de artikelnummers van de gebruikte vezels prijs willen geven?


Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Zal ze straks thuis even opzoeken.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Karst,

Wat een prachtige baan.

John, dat word flink oefenen met de grasmaster maar ik denk dat het wel goed komt.

groeten Martin.
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hoi,

Nou, daar gaan we dan:

Polak ( The Scenery Shop )

2.0mm:

8203
8204
8214

4.5mm

8302
8307
8311
8313

6.0mm:

8402
8403
8406
8407
8408
8411
8412
8421


Noch

2.5mm Streugras

08320
08340

2.5 - 6mm mix
07074

5mm Feldgras
07086
07088

6mm Wildgras
07101
07102
07106

En een indicatie van hoe ik dat doe met het gras, vind je vanaf hier (klik)

@Martin

Hier en hier en hier en hier en hier en nog wat inspiratie plaatjes van dezelfde baan ;) :P



... en nog eentje voor de leuk. Dan hou ik weer op John's draad te 'vervuilen' ;)

Grtzz,

Karst
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hoi Karst,

met zulke bijdrages is er absoluut geen spraken van "vervuiling"! Wow, wat gaaf gemaakt allemaal :thumbup:

Ik zal het één en het ander eens gaan bestellen. Heb inmiddels ook een proefpakketje en graslegger besteld bij Jaap, kunnen we binnenkort gaan oefenen.

Groetjes en bedankt voor de info, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: berg donkerbruin geverfd (09-05-2013)
Hier hebben anderen (waaronder ik) ook veel aan, bedankt Karst! :thumbup:

En John, maak je eerst een teststukje/diorama om nare verrassingen te voorkomen? Stel dat je vergeet een schroef in de lijm/verf te draaien.. ligt alles plat..
Re: Tilly?s modelbaanproject: weer een stukje verder (17-05-2013)
Hoi Brian,

ik ga inderdaad eerst een proefstukje maken want dit wordt de eerste keer dat ik met deze materialen aan het werk ga. Heb het internet afgezocht en ben tot de conclusie gekomen dat die vezels van Karst best wel duur zijn. Eerst maar eens gaan testen met die van Jaap Vriend.

De afgelopen dagen niet zo heel veel gedaan maar wel de kans gezien om het gedeelte rondom het dammetje dicht te maken. De kon niet met tempex omdat hier een maximale opening gewenst was voor de bereikbaarheid van de achtergelegen opstelsporen. Dit opgelost door gebruik te maken van vliegengaas zoals te zien op de volgende foto:



Vervolgens dit bekleed met enkele lagen krantenpapier die ingesaust zijn met behanglijm:



Daarna weer rotsen aangebracht en het geheel afgesmeerd met gips:



De rots aan de linkerzijde is helemaal over de rand van het gat van het luik aangebracht wat straks de naad al gedeeltelijk zal verstoppen ;)
Rondom de dam moet nog de nodige stenen aangebracht worden.

Ook nog het gemetselde bruggenhoofd "ingebouwd" waarvan hier nog een foto:



Dit was het dan weer voor nu, dit wwekend eens nadenken over de verdere aankleding.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: weer een stukje verder (17-05-2013)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: weer een stukje verder (17-05-2013)
Hoi John, ik vind het landschap mooi in elkaar gaan passen. Het bruggetje met straks de waterstroom er onderdoor is gewoon een goede keuze,
was ik maar al zover :D ;)  vr gr Arie
Re: Tilly?s modelbaanproject: weer een stukje verder (17-05-2013)
Het ziet er weer top uit John :thumbup:.
Heb je ook bij de Sceneryshop gekeken? Het Polak assortiment is daar niet erg duur.. Noch gras daarentegen is wel erg duur in verhouding met J&J Vriend of Polak gras.
Als je wilt kan ik je een foto sturen van een stukje testgras met J&J en Polak gras, dat heb ik toevallig een tijdje terug gemaakt.