@Peter,
Dus bij jou draait ook alles op een relatief lage spanning ook alles probleemloos. Ik heb ook alleen maar de voedingsspanning aangepast ivm problemen.
@Koos,
Ik hoop idd dat het definitief is opgelost. Plannen op dit moment zijn om de koploperbaan eerst te herstellen. Ik had een laptopje waar koploper op draait, maar die is alweer opnieuw ingericht met een nieuw OS ivm een andere toepassing. Helaas blijkt nu dat ik bij die actie niet alle bestanden veilig heb gesteld, maar gelukkig staat er een koploper backup van de testbaan in mijn eigen topic

Dus ik zal eerst even een ander systeempje in orde maken om de testbaan aan te sturen, er ligt al een mooi Dell laptopje klaar op deze taak op zich te nemen. Verder wil ik de testbaan uitbreiden. Al was het maar om iets meer materiaal kwijt te kunnen, nieuwe aanwinsten moeten tenslotte toch altijd even getest worden op een baan(tje).
Wat me wel leuk lijkt, is om als volgende stap te kijken of ik (een deel van) het sporenplan van het station Erstfeld kan nabouwen. Ik heb daar diverse malen de zogenaamde 'fitnessfahrten' gezien, en het lijkt me wel leuk om als oefening dat tafereeltje te automatiseren. Het is niets meer of minder dan een stuk of 3-4 (oude) zwitserse loks die in een periode van 1-2 uur tussen al het doorgaande treinverkeer door het station heen-en-weer rijden, en regelmatig van spoor wisselen.
Je kan (veel) oudjes en ook veel nieuw materiaal lekker door het station laten rijden. Het is van zichzelf al een erg druk station, dus er gebeurd altijd wat. Vrijwel elke goederentrein in dubbeltractie, maar ook opduwloks, en zelfs 3 of 4 loks voor een trein is de normaalste zaak van de wereld.

Zeg maar een soort van bewegende vitrine c.q. materiaalshow

Dat lijkt me echt geweldig!
De lengte van de sporen en van de doorgaande treinen zal dan een compromis zijn, maar het is een maximum aan lok- en treinbewegingen op een relatief klein oppervlak!

Ik heb ook niet als doel een 'grote baan' oid voor ogen. Ik maak en bouw wat me nu leuk en haalbaar lijkt. Als vervolgstap zou ik dan onder Erstfeld wel een schaduwstation kunnen bouwen. En welk idee daarna komt, zien we wel.
@Wiebe,
Ik draai altijd op de nieuwste firmware. Vanmorgen na de test met de originele Esu voeding versie 4.0.2 RC1 erop gezet.