Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Programmeur gezocht

Gestart door flyerman dinsdag 02 mei 2023, 16:44:50

Programmeur gezocht
Ik zoek een programmeur, zoals de titel van het topic al aangeeft.

Waarom? Dat zal ik uitleggen.

Ik gebruik zelfbouw kleine printjes met een Attiny 2313A voor het schakelen van de lichtseinen en andere dingen op mijn baan.

Ik gebruik daar open source firmware voor.

Ik gebruik ze onder andere ook voor de verlichting van de gebouwen op de baan. Werkt prima maar ik mis één ding en dat zou ik er graag bij willen hebben.

Aangezien ik heel weinig kaas heb gegeten van programmeren en er ook geen tijd in wil steken om het te leren, want daar gaat me te veel tijd inzitten en die heb ik niet.

Ik heb de source code, en daar moet iets bijgemaakt worden. Wat dat is gaat me hier te ver om allemaal op te schrijven, dat vertel ik wel aan degene die dat zou willen doen.

Voordat ik commentaar krijg dat het ook allemaal met een Arduino kan, dat weet ik, maar ik heb nog heel veel van die printjes liggen en die kosten me niets.

Ik wacht met spanning af. Merci.
Re: Programmeur gezocht

Attiny 2313a is een microcontroller... wat bedoel je met 'die printjes' die je nog hebt liggen?
Snap ik niet...
Dat weet ik, ik kan ze alleen niet programmeren, althans niet de firmware aanpassen, daarom zoek ik iemand die dat wel kan.

Er is niet veel aan te snappen, ik heb nog een heleboel van die verlichtingsprintjes liggen, zonde om niet te gebruiken.

Heb je het weer over een printje... de 2313 is een microcontroller ic.. zo een zwart blokje met metalen pootjes eraan...geen printje... maak anders een fotootje van dat printje....

Ok, ik zal het dan maar simpel uitleggen, belangrijk voor het verhaal is het niet, maar vooruit.

Ik heb een pcb, waar onder andere een Attiny 2313A op zit, met nog meer componenten. Door de verschillende firmware
te flashen kan ik mijn PCB, of te wel verlichtingsprintje, gebruiken om bijv. seinen aan te sturen, straatverlichting en nog een aantal 
andere mogelijkheden.

Nu mis ik een bepaalde optie in de mogelijkheden voor de verlichting van mijn huisjes, daar zoek ik iemand voor omdat voor mij toe te voegen.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Is dat dan een assembler programmeur, python script writer, of wat?
Oftewel, waar begeef je je in?
Al sla je me dood, ik heb al geschreven dat ik er geen verstand van heb, dus geen idee.

Als iemand die kan programmeren leest dat het om een Attiny 2313 gaat, en daar wat van weet, dan zal deze persoon ook wel weten welke programmeertaal het is, althans dat neem ik aan.

Flyerman,
Nee, dat neem je verkeerd aan...sorrie. die attiny is alleen maar de microcontroller, dat printje waar die op zit daar gaat het om, zonder te weten in wat voor omgeving die attiny zit, voeding io systeem enz kan niemand er iets mee, soms staat er op zo een printje een type of naam en aanduiding, anders ff een fotootje?
Dat weet ik allemaal wel, alles wat gedefinieerd moet worden staat in de source code. Daar staan de pinnen etc vermeld.

Dat is allemaal al gedaan. Ik zoek alleen iemand die er iets bij kan maken.

De output van de Attiny gaat rechtstreeks naar een 2803 die 8 outputs verzorgd.

De source code eindigt op .c Neem aan dat het in C is geschreven.
Meerdere mensen vragen om een fotootje, maak dat dan ff en zet het erbij!!! Zo moeilijk kan dat toch niet zijn als je geholpen wilt worden?
Wat heeft een foto voor zin, doe me een lol en iedereen die niet kan programmeren stop met reageren.

Moderators, zet er een aub een slot op en iedereen die weet hoe die een Attiny 2313A moet programmeren, graag contact opnemen via een PB. 

Merci