Hallo,
Mijn zoontje is bezig met een soort van diorama voor zijn Bruder-spullen. Om grond na te bootsen, leek me koffiedik wel een geschikt materiaal. "Schat, nog een koffie?" (ik drink het namelijk zelf niet) en hoppa, twee pads ter beschikking. Open geknipt, gedroogd en na enkele uren een mooi fijn poeder met nog altijd de heerlijke geur van koffie!
Proefstukje 1:
XPS insmeren met houtlijm en de koffie erop strooien. Tja, dan plakt er wel wat, maar het is zeker niet dekkend.
Proefstukje 2:
XPS insmeren met houtlijm en de koffie erop strooien. Vervolgens aandrukken en wachten. Nu plakt er beduidend meer koffie, maar echt vast zit het dan niet.
Proefstukje 3:
XPS bedekken met de koffie en vervolgens verdunde houtlijm erop, met een beetje afwasmiddel. Dit blijft er dus gewoon op liggen! Vervolgens een gedeelte natgemaakt met water, maar ook water blijft er gewoon op liggen. Met best wel wat extra afwasmiddel wil het enigszins, maar het gedraagt zich maar vreemd, die koffie.
Hebben jullie hier ervaring mee, danwel suggesties hoe dit te doen?
Daarnaast: is koffie wel geschikt? Ga dit op den duur niet schimmelen? Ik heb vernomen dan bij een relatieve luchtvochtigheid van > 42% dit kan gebeuren.
Anders gaan we gewoon aan de synthetische grond van Noch, Busch etc.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en/ of input!
Groeten,
William