Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Zolderbaan Zuid Duitsland, ander projectje

Gestart door Falcon zaterdag 26 september 2009, 15:35:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zolderbaan Zuid Duitsland, ander projectje
Hallo,

Hier mijn eerste foto's van mijn nieuwe baan. De vorige heb helemaal afgebroken (deze zomer). De 1e foto is van het schaduwstation.

Dit zijn de huisjes voor de stad. Die staan nu nog rechts opgeslagen. Als links het schaduwstation klaar is, kan ik ze daar tijdelijk neerzetten en de rechterkant verder afbreken.

Bij de deur wil ik een hoge berg maken waar je onderdoor kan lopen (onderkant 1.60m hoog). Daar komt geen spoor maar alleen scenery. Maar je krijgy dan wel het gevoel er middenin te staan. Ik denk dat ik me voorlopig wel weer vermaak.


Hier nogmaals het sporenplan.




Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2009

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hoi Olaf,

Dat ziet er al goed uit!

Mooi baanplan overigens! Ga jouw bouwkunsten in de gaten houden!

Groeten, Yuri
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hoi,

Hier nog een beetje wat zichtbaar is en globaal de indeling van de scenery.



Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2009

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Goede start.
Achter de deur zie ik overigens ook iets wat verdacht veel op modelspoor lijkt?
Wat is de reden om die ene meter links niet van sporen te voorzien?
Re:Nieuwe zolderbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hallo Olaf.
Goed dat ik even geen tijd had om mijn vragen te stellen.
Ik zie nu dat je op de plattegrond al aangeeft, waar station, stadje en de grote berg gaat komen.
Mooie ruimte, waar je een behoorlijk grote baan in kunt bouwen.
Houd je wel rekening met de (dak)schuinte boven je tafel?
Zelf heb ik dat ook, en na het opbouwen van mijn beide railspiralen, bleken deze niet onder het schuine dak te passen! :(

Weet je al hoe jij de baan gaat besturen?
Handmatig zal niet gaan lukken, lijkt mij!? :lol:

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
     
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hoi Albert Jan,

Ja ik houd rekening met de schuine spanten (ook door schade en schande geleerd in het verleden). Het laagste niveau komt op 55 cm, het stationsgedeelte op 67 cm en het hoogste gedeelte ongeveer op 80 cm en er blijft overal genoeg ruimte over boven de trein (mn. de houten spanten van boven naar beneden is precies rekenen). Ik ga hem verder programeren met IB en koploper. Dit had ik op mijn oude baan ook al. Ik ben al begonnen met de programering in koploper, baan, etc zit er al in. Maar eerst ga ik het schaduwstation testen. Aan het einde van de rechte rails maak ik een lus. Daarvoor heb ik een aparte baan in koploper getekend om te testen. Dan kan de bovenbouw erop.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hoi PAB,

Achter de deur zit Trix Express. Zie ook mijn andere draadje: Zolderbaan. Die heb ik vorig jaar gemaakt. Ik zit er echter over te denken om Trix express geheel te verkopen. Het wordt toch een beetje duur beide systemen te onderhouden (loks, loks). Ik heb Trix met name uit nostalgie gehouden.

Links zit ik met een spant. Daar blijft weinig ruimte over, die spant staat ver naar voren. Het lukte mij niet daar iets fatsoenlijks van te maken. Het is te klein voor een station o.i.d.. Ik ga dat stuk met name gebruiken voor de berg en waarschijnlijk een klein alpendorpje.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan
peterke33
gast

Re:Nieuwe zolderbaan
hallo falcon,

ziet er mooi uit je begin,veel succes met je verdere bouw van je baan.


groeten peter
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
wel weer heel erg mooi
ik zou ze bijde houden ze staan er nu toch
en je hoefd niet altijd loc's te kopen !!!
succes trouwens erg mooie ruimte zo !!!
groet robert
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2009

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hallo Olaf,


dat is een mooi baanplan wat je hebt zeg
kom er niet helemaal uit nog maar komt wel nog  :? :oops: :roll:
maar een behoorlijk ruimte heb je ervoor
en ook een aardig aantal huisjes om een stad te maken weer

en erg he, om je baan af te breken, weet er alles van
Maar je krijgt er wel iets moois voor terug weer


succes met de bouw ervan


mvg Frans
Re:Nieuwe zolderbaan
Varekamp
gast

Re:Nieuwe zolderbaan
Hoi Olaf,

Wat een geweldig mooi banenplan heb je. Daar zal wel heel wat rails in gaan zitten en nog maar te zwijgen over al het draadwerk, maar dat is de uitdaging van de hobby vind ik.
Ik wens je veel succes toe en je begin is er al. Ik zal je blijven volgen.

Groet Ronald  :D
Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hoi Ronald,

Inderdaad veel rails. Dat draadwerk is voor mij het minst leuke. Er gaat veel tijd in zitten en je ziet er niets van terug (behalve als je er onder kijkt). Maar ja dat hoort erbij. Het leukste vind ik zelf de baanopbouw en de scenery. Ik zal proberen regelmatige updates te maken.

Olaf

Re:Nieuwe zolderbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuwe zolderbaan
Hallo,

Ik heb de wissels van het schaduwstation aangesloten, en het werkt. Verder heb ik het controle centrum aangesloten (boosters en Intelli box). Bovendien de houten constructie aan de linker bovenkant heb ik opgebouwd. Zaterdag naar Houten om te kijken of er nog wat leuks te vinden is. Ik zal kijken of ik van het weekend weer wat fotos kan plaatsen. Heeft iemand nog een goede tip voor kabels. Ik ben op zoek naar 0,75 mm2 en 1 mm2. Ik heb op Conrad al iets gezien, maar zoek nog naar een goedkopere oplossing. Ik heb nogal wat nodig.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-10
Hállo,

Even een update. De aanwinsten van vandaag (o.a. Houten, en de poppetjes van Albert Jan), de voortgang van de afgelopen weken en wat fotos van mijn Trix Express baan die je door de deur kon zien.

Houten, ik heb daar een leuk setje goederewagons gekocht en veel bochten 2241 en 2251 (voor 1,50 p/s), enkele 2231 en een bochtwissel.



De voortgang, mn de opbouw aan de linker bovenkant begonnen, wissels aangesloten, de terugmelddecoders aangebracht en het commandocentrum gemaakt.




Hier nog wat fotos van de TE baan. Toch ga ik hem verkopen. Ik wil echt alleen nog naaar marklin gaan.






Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-10
Hallo Olaf,

Mooie ruimte die je hebt, het baanplan ziet er ook indrukwekend uit :lol:.
Lekker veel rijplezier.

De onderbouw ziet er goed stevig uit, hoe groot zijn de open ruimtes tussen de spanten, op de foto's lijken mij die klein om doorheen te kunnen als er een probleem is?

Ik blijf de bouw van je baan zeker volgen.

Groeten,
Piwie.
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-10
Hoi Piwie

De spanten zitten op ongeveer 50 cm van elkaar. Dus de gaten zijn minimaal 48 x 48 cm (50 - 2 cm van de spanten). Ik pas er nog goed tussen, maar het is een goede motivator om goed op mijn gewicht te letten (is wel nodig hoor) :lol:

De luiken heb ik ingeplanned op 55 x 60 cm om echt wat bewegingsruimte te hebben.

Groetjes,

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-10
Hoi Olaf,

Baanplan ziet er erg indrukwekkend uit.
Veel succes met de opbouw!

Wat gebruik jij als isolatie onder je rails?

Groet Jos
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-10
Hoi Jos,

Ik gebruik daarvoor de blauwe isolatie vloerplaten van Gamma. Die hebben gelijk een mooie hoogte voor de bedding. Verder zijn ze relatief goedkoop. Bijgaand voordeel is dat ze kleine perforatiegaatjes hebben. Als je dik houtlijm onder gooit, gaat de lijm door de gaatjes en zorgt voor extra hechting.

mvg.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 17-10
Hoi,

Geen foto's, wel een update. Gisteren en vandaag een stuk elektra gedaan. Vrijdag bij toeval bij een bedrijf op bezoek geweest dat 1,0 mm2 flexibel draad gebruikte. Daar kon ik een rol van 100 m van meenemen. Het blijft moeilijk om draad te vinden voor een aanvaardbare prijs (bij diverse winkels, internet varieerde van 30, - tot 70,- euro per 100 m). Het schaduwstation is bijna geheel aangesloten. Nog 1 spoor en dan kan de bovenbouw beginnen.

Olaf

Ondertussen mijn Trix Express aan het verkopen. Als er nog geintereseerden zijn... 8)
Re:Nieuwe zolderbaan
Varekamp
gast

Re:Nieuwe zolderbaan
Citaat van: Falcon op donderdag 08 oktober 2009, 20:15:42
Hallo,

Ik heb de wissels van het schaduwstation aangesloten, en het werkt. Verder heb ik het controle centrum aangesloten (boosters en Intelli box). Bovendien de houten constructie aan de linker bovenkant heb ik opgebouwd. Zaterdag naar Houten om te kijken of er nog wat leuks te vinden is. Ik zal kijken of ik van het weekend weer wat fotos kan plaatsen. Heeft iemand nog een goede tip voor kabels. Ik ben op zoek naar 0,75 mm2 en 1 mm2. Ik heb op Conrad al iets gezien, maar zoek nog naar een goedkopere oplossing. Ik heb nogal wat nodig.

Olaf

Olaf,

Ik heb nog wel een tip voor je: Kijk eens bij Mecktronis op desite. Deze mensen ken ik en ik koop er ook regelmatig draad en andere zaken. Ze staan ook op de beurs in Houten. Een rol van 100m van 0,14mm2 kost daar ? 6,50. hier is de link: http://www.mecktronics.nl/N_frame.html?http://www.mecktronics.nl/.

Verder heb ik nog de raad: Bundel je draden mooi bijelkaar en maak mooie aansluitingen naar je decoders toe, anders wordt het zo'n spaghetti boel en als er ergens storing voordoet dan zoek je een ongeluk naar je draad. Ik heb mijn draden gebudeld in boekenbinders (je weet wel van die zwarte kunststof ringen die koop je bij de bruna voor ongeveer ? 3,50. Met hetelijm plak je die zo vast aan de onderkant van je baan. Kijk maar eens op mijn draadje: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp.

Succes verder en ik ben weer benieuwd naar je nieuwe up-date/vorderingen.

Groet Ronald
Re:Nieuwe zolderbaan update 17-10
Hoi Ronald,

Ik had al contact gehad met Mecktronis, maar ze hebben tot 0,5 mm2 terwijl ik 1,0 mm2 wilde hebben. Tioch bedankt voor de tip. Ik bundel met draadspijkers. Dit heeft als voordeel dat je direct toegang hebt tot de draden. Ik maak daarbij niet te grote bundels om het overzicht te houden. Ik had jouw voorbeeld al gezien. Ziet er ook mooi uit.

mvg.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Hoi,

Eindelijk weer een update (eindelijk tijd gehad). Ik ben begonnen met de constructie van de baan te maken:




Verder gekeken of een stuk van de stad past zoals ik dat in gedachte had bij het ontwerpen van de baan. Dit komt links bovenop de stellage die ik heb gebouwd. De plaat die ik heb gebruikt moet weer worden gefatsoeneerd dus is niet representatief (hergebruik van een oude plaat).



Volgende week weer naar Houten. Kijken of er nog wat leuks is.

Olaf

Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Hoi Olaf, ook aan het puzzelen met huizen zie ik, mooie huizen heb je ook, kijk even op mijn topic, ben toevallig ook aan het puzzelen, vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Hallo Olaf,

Ziet er stevig uit, leuk die huizen zo.

Succes met bouwen.

Gr.
Piwie.
Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Hoi Piwie,

Bedankt. Ik volg jouw baan ook al een tijdje. Volgens mij heb jij ook een stevige basis.

Dolphin.

Zie mijn reaktie bij jouw topic.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Hey Olaf,

Een goede basis is belangrijk voor je modelbaan, daar kun je beter niet op besparen :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 01-01-2010
Citaat van: Falcon op vrijdag 01 januari 2010, 22:35:00
Dolphin.

Zie mijn reaktie bij jouw topic.

Olaf

Hoi Olaf,

Mijn basis moet wel sterk zijn, omdat ik de baan eventueel in 4 delen wil kunnen demonteren/verhuizen, ieder gebouwd deel moet uiteindelijk een doosconstructie zijn.
Het valt nog niet mee, kost veel meer tijd met bouwen, 1 keer niet opletten en ik schroef bijv. een parker door een ander deel heen.

vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 03-01-2010
Zo nog een update van gisteren en vandaag. De onderbouw verder gemaakt en vervolgens de platen van het stationsniveau neergelegd en daarop de isoleerplaten van de Gamma voor het maken van de bedding. Daarna heb ik een groot gedeelte van de rails voor het station uitgelegd. Deze moet ik nog recht uitlijnen en dan kan ik de bedding uit het isoleer materiaal snijden. Als laatste nog even gekeken hoe het hoge stuk van de stad staat. Bevalt me wel. Het voordeel van deze Vollmer huisjes is dat ze meerdere leuke kanten hebben terwijl de Faller huisjes aan de achterkant alleen maar een leuke voorkant hebben.




Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 03-01-2010
Lid sinds: 2009

KAN NIET IS EEN UITDAGING

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 03-01-2010
Hoi Olaf

Ziet er goed uit die nieuwe baan. Een mooie stevige onderbouw en een railplan met veel mogelijkheden. Veel bouwplezier en ik ga jou baan eens in de gaten houden.

Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Hallo,

Even een update. Gisteren naar Houten geweest. Zoals door anderen aangegeven het was heel rustig dus je kon alles goed bekijken, maar helaas waren een aantal handelaren er niet. Sneeuw viel mee behalve bij Roermond.

Vandaag het stationsgedeelte verder uitgewerkt en de onderlaag deels uitgesneden. Tevens de stad een beetje opgesteld om te kijken of het past. Ik overweeg toch een groter station te kopen omdat ik deze te laag vin in vergelijking met de huizen eromheen. Ik ben nogal gecharmeerd van het Baden station van Vollmer. Verder maar even wachten waar ze dit jaar mee aankomen.





Tevens de aankopen van gisteren en de laatste tijd op marktplaats.









De Br01 komt voor de Riviera Express. Ik zoek daar nog 1 of 2 losse wagens voor.

Tot zover

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Voor de riviera rijtuigen past best een 37080 zijnde een BR 10. Heb je het catalogus nummer van die set caramel wagons?
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Hoi,

De wagonset is 46753. De 37080 was er gisteren ook, maar ja die kostte nogal wat centjes meer. De volgende keer misschien.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Wat een mooie aanwinsten, je hebt dezelfde smaak als ik  :lol: , vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Hoi Arie,

Dat had ik ook al gezien. Ik vind die klassieke wagons gewoon veel uitstraling hebben vooral ook die goederenwagons. En die stoomloks zijn gewoon juweeltjes.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Hoi Olaf, mooi he die C, alleen is er een probleem bij deze loc, hij blijft niet staan op een helling, omdat de motor geen weerstand heeft. Ik heb zelf het nieuwe set met geluid gekocht afgelopen jaar, machtig mooi, maar niet of beperkt inzetbaar op mijn baan,
zie link:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=19697.msg323446#msg323446

vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Hoi,

Ik ken het probleem, daarom heb ik de nieuwe set niet gekocht, dit was een stuk goedkoper en er is relatief weinig uiterlijk verschil tussen de oude en de nieuwe. Vandaag heb ik deze los uitgeprobeerd. Een helling op 10% gemaakt en erop gezet. Hij bleef staan. Mijn hellingen zijn maximaal 3%. Ik zie wel of het lukt met de wagons erachter. Anders gaat deze op het rangeerterrein in het lok onderhoudsgedeelte en komt er een andere lok voor.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Citaat van: Falcon op dinsdag 26 januari 2010, 21:52:37
Hoi,

Ik ken het probleem, daarom heb ik de nieuwe set niet gekocht, dit was een stuk goedkoper en er is relatief weinig uiterlijk verschil tussen de oude en de nieuwe. Vandaag heb ik deze los uitgeprobeerd. Een helling op 10% gemaakt en erop gezet. Hij bleef staan. Mijn hellingen zijn maximaal 3%. Ik zie wel of het lukt met de wagons erachter. Anders gaat deze op het rangeerterrein in het lok onderhoudsgedeelte en komt er een andere lok voor.

Olaf

Hoi Olaf, Gelukkig dat je het al wist, anders is het wel een zware tegenvaller, bij mij staat er nu een groene BR 17 voor, ook heel mooi  :D , vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Hoi Olaf, er is wel een oplossing door een forumlid geopperd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://i596.photobucket.com/albums/tt44/Wasmi01/Russland_Einsatz_des_Schienenwolf.jpg

vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Mijn hemel !! WAT is DAT !!  :shock: :?:

Gr Peter
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Interessante oplossing. Maar ik ben bang dat dit op termijn toch niet de oplossing gaat worden.  :shock:

Wel stond er iets interessants in de beschrijving, de lok zou uitgerust zijn met een anti-slip systeem tegen het doordraaien van de aandrijfwielen. Dit suggereert toch dat hij niet achteruit zou mogen rijden op een helling of zouden ze alleen anti slip bandjes bedoelen. Dat lijkt me het vermelden niet waard want dat hebben ze allemaal.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 10-01-2010
Citaat van: Falcon op woensdag 27 januari 2010, 19:16:13
Interessante oplossing. Maar ik ben bang dat dit op termijn toch niet de oplossing gaat worden.  :shock:

Wel stond er iets interessants in de beschrijving, de lok zou uitgerust zijn met een anti-slip systeem tegen het doordraaien van de aandrijfwielen. Dit suggereert toch dat hij niet achteruit zou mogen rijden op een helling of zouden ze alleen anti slip bandjes bedoelen. Dat lijkt me het vermelden niet waard want dat hebben ze allemaal.

Olaf

Hoi Olaf, je zou haast wel denken dat ze de anti-slipbandjes bedoelen, want hij blijft echt niet staan, vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi,

Daar ik niet veel kan doen vanwege mijn knie operatie, ben ik maar begonnen met station Bonn van Kibri. Ik was benieuwd naar de kwaliteit van Kibri want ik heb al jaren geen model meer van hun gemaakt. Dit is me deels meegevallen en deels tegen gevallen. De plastik onderdelen zijn kwalitatief goed van pasvorm en heel stevig. Ook zitten ze op een doordachte manier in het raamwerk (vind ik bij Faller nog wel eens een probleem, kwetsbare onderdelen die dan op 4 plekken aan het raam zitten). Wel zag ik regelmatig vliesjes op de onderdelen, iets in hun proces of de mal is niet meer goed. Ook goed vind ik de opbouw van de onderdelen. Geen overbodige onderdeel splitsing om maar aan veel onderdelen te komen. Dit gaat vaak ten koste van een mooie detailering (groffer en meer spleetjes). Wat tegenvalt is de raamdecoratie en het afplakken van de muren. Geen mooi bedrukt papier maar een goedkoop uitziende velletjes met grauwe kleuren. Daar steekt Faller toch echt boven Vollmer en Kibri uit. Ook de binneninrichting was mager. Daar heb ik zelf wat met andere onderdelen aan gebouwd. Als laatste minpunt vond ik dat er geen mooie lichtpunten waren voorzien. Ook die zelf gemaakt. Faller en vooral Vollmer zijn daar wel goed in .
Hieronder vast wat foto's.



Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
hoe groot is je hele treinbaanruimte? wel ruim volgens mij  :D
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi,

De baan wordt 4,80 bij 3,60. Ik had graag iets meer lengte gehad, maar dan moet ik de zolderkamers veranderen (muur verwijderen. Dat vindt mijn vrouw niet goed. Maar het is een mooie ruimte.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Ik weet niet hoe gehecht je bent aan je vrouw anders doe je die eerst weg en dan kan je de muren toch slopen. :shock:
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Tja, maar de vraag is of na de scheiding ik nog in dit huis woon. Kwestie van geduld hebben. Komt nog wel een keer. Voorlopig is dit voldoende groot.

mvg.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hebben jullie de zolder gedeeld of is de gehele zolder van jou? Mocht de zolder wel van je zijn, maar wil ze alleen niet dat de muren weg gaan, kan je er een ga in zagen, dat zie je wel meer.

Ik heb zelf dat probleem niet, mijn zolder is 6,20 meter bij 5 meter, alleen zit de CV lomp in het midden ipv aan de zijkant.
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Ha, zo werkt het niet hoor, dit is van jou, dat is van mij. Het huis is van ons. De andere helft wordt nu door de kinderen gebruikt als speelkamer. Tot voor kort stond daar mijn Trix Express baan. Die heb ik afgebroken en verkocht. Werd me iets teveel, 2 soorten. Nee hoor ik ben verder tevreden met mijn ruimte. Voorlopig is het genoeg.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
erg mooi allemaal, mooie stad en heel mooi station.

gr. Henk
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi Olaf, beterschap met je knie, mooi station en perfect gebouwd, vr gr Arie