Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin Insider club 2025 Insider News und Märklin Magazin

Gestart door trein-ice3 maandag 27 januari 2025, 21:51:36

Re: Märklin Insider club 2025 Insider News und Märklin Magazin
Citaat van: Baanloos op maandag 28 april 2025, 11:50:33Vermoedelijk word Märklinmagazin nr.3-2025 het 1e exemplaar wat jij en ik toegestuurd krijgen als nieuwe Insideleden.

Dat zou kunnen inderdaad, dat het van de ingangsdatum van het gratis abonnement afhangt. Alleen wel apart dan dat Magazin nr.1 wel als nazending toegezonden werd.

Citaat van: Hans V200.0 op zondag 27 april 2025, 00:45:44Welke Insider heb je, de Duitse of de Nederlandse?

Ik heb gekozen voor de Duitse versie.

als er maar een "v" voor op staat

Dat is tenminste lekker leesvoer als je de taal kunt lezen.
Soms kijk ik naar de plaatjes, maar vaak ook naar de tekst, en advertenties.
Voor nu kijk ik in het nieuwe boek over de CS3,  dus ik heb de Insider al bijna gelezen  B)
Heb over de Shay-lok gelezen,  maar toch....deze eenling ga ik niet in de verzameling opnemen.
Zie #50 en antwoord #51:

Hmmm, ingangsdatum op mijn brief is 23-03, nr. 2 valt wel in deze periode.
Wat staat er op jouw brief vermeld Harrie?
Citaat van: Baanloos op dinsdag 29 april 2025, 09:05:08Hmmm, ingangsdatum op mijn brief is 23-03, nr. 2 valt wel in deze periode.
Wat staat er op jouw brief vermeld Harrie?

Bij mij ging het in op 19 maart. Wellicht toch te laat voor nummer 2? In ieder geval nog niets ontvangen.
Nummer 2 is kennelijk toch niet voor ons bedoeld als nieuwelingen in de club. Nu denk ik dat nummer 3 wel binnenkort uit zal komen zeker nu het nieuwe insider model is gepresenteerd, de 66 002? Waarschijnlijk zit bij dat nummer een bestelformulier voor deze lok en de bijbehorende wagons.
Ook al zit het bestelformulier er niet bij uitgave Insider #3. Je moet dit clubmodel bestellen voor 15 augustus 2025, nog tijd genoeg dus. De levering staat gepland in vierde kwartaal 2025.
EN zonder bestelformulier kun je ook als Insider deze modellen bestellen via je handelaar in het clubgedeelte op de Duitse Märklin website want de locomotief #39665 en wagenset #41329 staan er al. Je handelaar kan je bestelling alvast invoeren tenminste als deze zonder bestelformulier maar aan de hand van je e-mail of mondelinge afspraak dat wil gaan doen. Veel handelaren willen immers nog analoog eerst jou bestelformulier onder ogen zien en in hun bedrijf in een klappertje of zo bewaren en je kunt pas je bestelling afhalen als je de bestelbon voor clublid inlevert. Zouden er ook handelaren zijn die eerst je clublidmaatschapskaart of zelfs identiteitsbewijs willen zien? :-) 
Dirk :-{)
De Duitse bureaucratie of is het Gründlichkeit?  :D

zonder fantasie ook geen creativiteit

Vanmorgen even naar The Read Shop geweest, hier in het wijkwinkelcentrum. Het viel mij op dat in het tijdschriftenschap het Märklin Magazin nr. 3 (juni/juli 1015) lag. Losse verkoopprijs € 16,80. Het zal dus wel niet lang duren eer dat die ook op de deurmat ploft. Maar wel typisch dat die eerder in de losse verkoop verkrijgbaar is dan voor abonnees.
Plof - een vaktijdschrift; ritsel ritsel - 2 blauwe enveloppen; klapboem - de Dikke Duitser 3/2025
Hij is in Utrecht gearriveerd - leuk om in de vakantie te lezen...

Groet, Paul

Try not. Do or do not. There is no try.

Ook hier de dikke Duitser  :D  te samen met 1 blauwe enveloppe  :-(  binnengekomen.
Die blauwe heb ik al weken terug mogen ontvangen en het daarin beloofde geld ook al.
Hier in het noordoosten is de DD nr 03/2025 ook binnen. Wel bijzonder dat abonnees geen voorrang hebben boven de losse verkoop. De folieverpakking was trouwens wel bij de plaklaag op diverse plekken losgelaten. Of er is grof mee gegooid of af drukkerij niet goed verpakt denk ik.
De Insider e-mail bracht ook een bericht met overzicht van de pas verkrijgbare modellen. Als je zo de opsomming ziet schrik je toch wel van de prijzen.
Goedkoopste wagonnetje is € 9,95 voor een gele lage bakwagen en daarna loopt het al ras op. 
Leuk extraatje: bijlage spoor 1, 12 bladzijden Edelweis-express. In het Magazin een groot en aardig artikel over een spoor 1 verzamelaar. 
Ook een artikel over de Osgemeos kunstenaars en hun wagens. Misschien wordt het wat met een waardestijging, ik heb de wagen niet aangeschaft. Wie van jullie wel?

samen staan we sterker

Ja, de prijzen rijzen de pan uit...

zonder fantasie ook geen creativiteit

En eerder vanmiddag is ook hier de DDD (duitstalige Dikke Duitser) bezorgd.

als er maar een "v" voor op staat

Hier ook de Duitse versie beland in mijn postbus. Dus voor straks, onee ik moet zingen bij een mannenkoor, dan maar wat later erin lezen.
2 dagen later als aangekondigd in de post.nl app is de dikke Duitser eindelijk op de deurmat geploft.
Lekker weer veel leesplezier dit weekend. :thumbup:

Groet Michel
Hier (Hoofddorp) ook een dikke Duitse plof vanochtend.
Heerlijk leesvoer voor dit naar koeling smachtende lijf.

Vrgr,
Wilko
heren , hier in Grootebroek niet bezorgd , waar moet ik zijn om te reclameren ??

Met vriendelijkeS groet Treinen Nico
Dat is casueel , half uur na mijn bericht ploft de dikke duitser binnen , !!  magisch he , een week later als anderen in mijn omgeving .....
Ach net te laat om op 25 juni te posten. Hier kwam dus de NL Insider woensdag binnen. Met een bestelbon voor de BR 66 en catalogus plus een folder over de 66er.
De NL is daarmee net als de vorige keer precies een week na de DE Insider binnengekomen.
Fraaie vertaling van het Duitse woord 'Anlage', wordt nu opeens vertaald met 'installatie' in plaats van baan. Toch maar een native, is eigenlijk ook weer een buitenlands woord, inheems is ook weer raar om te gebruiken, dan maar zo> geboren Nederlands sprekend persoon in dienst nemen Märklin die ook nog eens verstand heeft van terminologie van treinen!
Dirk ;-{)
Gisteren is de NL versie op de mat geploft

groetjes uit beetje krom
opa cees
Insiderpakket ontvangen hier, lag keurig tussen de stapel "vakantiepost".
Al even doorgebladerd bij de ochtendkoffie vanmorgen.
Frons ook bij de vertalingen..AI? installaties enz.
Wat is die Franse stoomloc mooi in spoor 1, evenals de rijtuigen.
Met het Magazin was ik snel klaar, al na de 2e koffie, weinig baanplannen en verder geen informatieve artikelen die mij zo boeiden.
Meer plaatjes kijken....
Een beetje laat, maar het pakket met de dikke Duitstalige versie was bij mij ook twee weken geleden binnen. Heb nog geen tijd gehad om alles te lezen, maar er lijkt toch wel meer inhoud in de Duitse versie te zitten. Had hiervoor namelijk Nederlands jaargangen middels Marktplaats gekocht en daar ergerde ik mij ook reeds aan de slechte vertaling hier en daar. Zie nu ook hoe het werkt om de clubleden bij de Märklin winkel te krijgen want je moet voor de gratis catalogus sowieso weer een bon inleveren bij de dealer.
Hallo Harrie, over de Insiderbonnen. Je kunt bij veel handelaren ook per e-mail of telefoon je lidmaatschapsnummer en naam doorgeven plus het gewenste artikel om een Insiderartikel te bestellen. Ik kreeg daar zelfs een e-mail van een dealer over. Je hoeft dan niet naar de dealer toe. Voor mij is dat een goede optie want in de stad waarin woon zit al jaren geen dealer meer. En bij dealer moet ik sowieso langs om het artikel op te halen dus kom ik door mijn lidmaatschap toch wel bij de dealer. En als het te doen is om wat extras te kopen, ja, dat negen van de tien keer wel lukken.
Hallo dirk, bedankt voor het antwoord, maar de dealer moet dan toch die bonnen ook doorsturen naar Märklin? Of scan je dan het formulier in en email je hem dat? Ben pas één keer geweest voor de insider Jahreswagen en dan moest er ook handtekening en stempel op van die winkel.
Bij de Store (in Utrecht) wordt dat gewoon via de computer doorgegeven door de Store naar Märklin. Ik krijg (als ik er toch ben) het formulier in zijn geheel (alle 3 delen) mee retour (met een computer/kassa bestelbonnetje). Daarna volgt een per e-mail een bevestiging van Märklin, dat het besteld is.
Dat zou jouw dealer ook moeten kunnen doen, lijkt me.

Groet, Paul

Hallo Harrie, e.a.
Ik geef het te bestellen artikel door en de dealer zet dan de bestelling zoals Paul dat aangeeft per computer in het bestelsysteem van Märklin. Geen enkele papieren beweging, ook niet als ik het artikel ophaal.
Dan krijg je vervolgens van de Clubverwaltung een bericht met soortgelijke inhoud als dit:
Geacht clublid, Vandaag hebben we via uw dealer (naam) uw bestelling ontvangen en deze vastgelegd in ons systeem. Het betreft de volgende exclusieve artikelen als onderdeel van uw clublidmaatschap:
(bestelnummer en naam Insider artikel). In het Clubnews hebben we u al geïnformeerd over de verwachte levertijd.
Uw dealer neemt contact met u op zodra de gewenste artikelen opgehaald kunnen worden.
Met vriendelijke groet,
Het Märklin-Clubteam.

En dan kan het wachten beginnen, zo heb ik 3/4 jaar op de catalogus gewacht, Dirk :-{)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.