Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bouw van Rhineland 2

Gestart door rvooyen woensdag 12 juni 2013, 08:09:37

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
- Robert,
Het is weer een pracht van een update. Heel goede en duidelijke uitleg. heb weer zitten genieten van jouw werkzaamheden. We zullen nog veel van jou verwachten, dat is zeker!
Bedankt!  :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van Rhineland 2

Dat was weer smullen, Robert  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dankjewel weer Robert. Vooral de graffiti vind ik erg leuk.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dag Robert.

Wederom een leerrijk filmpje! :thumbup:
Echter geen schoolvoorbeeld van veilig werken met een dremel ... :confused: :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hi Robert,
Weer een erg leuke vlog. Maar idd, dat ging maar net goed met die dremel, of is de binnenkant van je hand geraakt?

Toch goed dat je de filmpjes authentiek laat zien, daar kunnen we allemaal weer van leren (ook van fouten  :D). Verder volg ik de bouw met veel belangstelling, omdat ik je aanpak , bouwmethode en uitwerking van het thema erg origineel vind.

groet, Gertjan
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank weer an allen die een reactie hebben gegeven.

Hier weer een update. Gezien het weer de afgelopen tijd wordt er heel veel binnen en in de treinkamer doorgebracht.
Dan schiet het een en ander toch op. Ik post een film als er wat te melden is, dus soms kort, soms langer tussen de fimpjes.

Deze keer, het opzetten van de VAM fabriek. Eerst een maquette voor het gevoel en het inpassen. Ruimte is maar beperkt.
Dan het aankoppelen en verbinden van de Almere (naam?) module die ook afgehaald kan worden bij bouw aan de baan.
Hier de link naar Vlog 62:



Plezier bij het kijken. Het maken vind ik ook best leuk!

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dag Robert.

Weer zo'n interessante film over de opbouw van jouw Rhinelandbaan :thumbup:
Maquettes / mock-ups pas ik ook toe (ik noem het dan 'impressie' :wink:),
die werken erg prettig, geven inzicht en verbeteren de gewenste resultaten!

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Dank weer voor het plaatsen van een zeer interessante video,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Mooie voortgang weer Robert, bedankt voor het delen.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hi Robert,
Volg je bouw (en film) activiteiten al heel lang, maar met tussenpozen. Ik zie nu dat je de layout veranderd hebt.
Klopt het dat station Rotterdam is vervallen en is vervangen door Maastricht? Of was dit tijdelijk en is dat station nu toch weer Rotterdam?
Ik heb het misschien gemist, maar wat is de maat van het gehele project?

groet, Gertjan
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank aan een ieder voor hun commentaar.

In antwoord op Gertjan doe ik bijgaand een update van de schemtaische baanplan.

Hoofdspoor is nu A'dam-Eindh-Venlo-Europa. Dit is logischer daar Venlo ook een emplacement heeft voor het rangeren van treinen van/naar Duitsland. (Jaren 70).
Er zijn wat industrie aanpassingen hier en daar.  Kamer is 6x3.

Ruweg zullen de volgende treinen rijden in een dagschema (fast clock).

Forenzen treinen 2 stuks in pendeldienst:  A'dam(kop)-Eindh-Almere-Eindh-A'dam-Ijmuiden-A'dam-Eindh-Almere-Eindh-A'dam(kop)
Intercitys 2 stuks:  Schaduw-A'dam-Eindh-Venlo-Eindh-A'dam-Schaduw
Duitse IC 1 stuk;  Schaduw-A'dam-Duitsland-A'dam-Schaduw  (Of omgekeerd)
Autoslapptrein: Schadus-A'dam-Europa-A'dam-Schaduw )of OMgekeerd)

Deze treinen rijden automatisch en op dienstrgeling (starttijd).

Goederenbedrijf wordt groetendeels op de hand gedaan maar bij gebruik hoofdspoor wordt bestemming opgegeven. Treinen rijden dan automatisch naar de bestemming.

Goederenteinen. Onder bedrijfsvoering dmv wagonkaarten en vrachtbrieven:

- Shuttles Venlo-Kijfhoek en Kijfhoek-Venlo. Gestart door rangeermeesters na bouw van trein op rangeertrerrein.
- Buurtgoederen treinen:
   Laag2 vanuit Kijfhoek. Ophalen en wegzetten van wagons dmv treinpakket kaarten gebouwd samen met rangeermeester.
    - Kijfhoek-Zeehaven-Kijfhoek.
    - Kijfhoek - Staal/Vopak/PEN - Kijfhoek
    - Kijfhoek - Veendam (bieten/Mengvoer) - Kijfhoek evt ook Grolleman/Mebin - Kijfhoek

   Laag1 vanuit Venlo: Ophalen en wegzetten van wagons dmv treinpakket kaarten gebouwd samen met rangeermeester.
    - Venlo - SU Rosendaal/VAM evt Almere Inds - Venlo
    - Venlo - Europoort raf/chem - Venlo
    - Venlo - Nedcar/DSM Kolen/Arnhem ZandGrint - Venlo

Zo wordt een "treinen dagdienst" die ergens in de 70er jaren afspeellt nagespeeld.
Met fast clock die soms 6x en som3 3x(rangeren) sneller loppt kan een dag van 16u in ongeveer 3 uur nagebootst worden.
Zo doen ze dat in N.Amerika, wat ik probeer na te doen met een NL achtige baan.

Dit zijn de ideeen in iedere geval. De baan moet immers nog verder gebouwd worden.

Groeten.

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hoi Robert,

uiteraard zie ik alle updates van jouw project ook regelmatig opduiken.
Bij de module Venlo-Keerlus zag ik dat je nog wat aansluitproblemen had bij het spoor.

Bij de M-Track hebben wij op de module-overgangen afgesproken dat we een zg. zoekertje aan de binnenzijde van het spoor maken. We vijlen dus ong. 0,5 mm af van elke spoorstaaf zodat een V-vorm ontstaat. Door dat aan beide zijden te doen, voorkomen we ontsporen door de ongelijke ligging van een spoorstaaf t.o.v de andere modeule.
Misschien ook wel bij jou toepasbaar.

Gr. John
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Aan John,

Gebruik je dan ook spoorstaaf verbinders bij het koppelen?

Gr.

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Nee, dus helemaal niet. Het koppelen doen we met M8-bouten ein relatief ruime gaten. Hiermee ontstaat een klemverbinding via het kopschot.
Richten doen we voor het vastschroeven (met de M13-sleutel)

Bij jou kun je gebruik maken van de zoeker (tapse constructie van jouw module bij de aansluiting)
Het oversteken van een "gap" van 1,5-2 mm is bij ons geen enkel probleem, mits de spoorstaaf maar haaks op de naad staat.


John
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hier de link naar Vlog 62Xtra, met daarin een update mbt de aanschaf van een CS (oude Intellibox 65000).



Er waren een aantal redenen om de Mrdirect die ik al jaren met plezier heb gebruikt, te vervangen op de baan.

Belangrijkste redenen:

1. Ik wilde 128 rijstappen hebben. Dit maakt het optrekken/afremmen van locs heel soepel zonder merkbare snelheidsstap.
2. Betrouwbaarheid. Dit is zowel op hard/software gebied (Mrdirect nu op leeftijd als ook de PC (P2!) zelf met DOS.
    Ik merkte ook af en toe dat een commando niet door kwam bij veel activiteit op de baan.
3. Het makkelijker programmeren en bijhouden van de decoders. Bijv gebruik van JMRI Decoderpro. Ook het speedmatchen voor dubbeltractie enz.

In het flimpje ook een test/demo van de schakeling met de lamp mbt kortsluiting. Heel handig als je zoals met de IB steeds een reset moet geven bij zelfs een heel korte kortsluiting.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hier het tweede deel van het inpassen van een Intellibox CS (65000) voor de baanbesturing.
Er waren zeker wat zaken op te lossen rond de massa detectie. De ingangen flipperde behoorlijk.



Gelukkig heb je fora zoals deze waarin deze zaken al eens aan de orde zijn geweest.
Na wat leeswerk vond ik dat het aan te raden was om de lokale massa aansluitingen te lozen.
Ik had Traintech S88N decoders die wel met zo'n massa waren aangesloten zoals hun instructie aangaf.

Nadat ik de massa draden had losgemaakt waren de ingangen stabiel. Blijkbaar heeft de IB z'n eigen referentie in tegenstelling tot de MrDirect booster die ik gebruikte.

Helaas blijkt dat de RS232 computer interface niet goed is geimplementeerd in de IB1, daar het niet goed met data om kan gaan - te kleine buffer enz.
Ik zie dat er af en toe een sein en erger nog een wissel niet wordt gezet.
Volgens de experts zou ik een Loconet interface moeten gaan gebruiken, wat weer tig euros gaat kosten. Balen.

Wordt vervolgd.

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Ja alweer een Vlog van de bouw van de Rhineland baan.

Dit is Vlog 63 met daarin:

- Module Station Almere kan nu verwijderd worden, kijk hoe.
- Venlo rangeerterrein is goeddeels gelegd, er wordt een proefstuk ballasten/airbrush-kleuren uitgevoerd.

Kort maar krachtig.

Hier de link:



veel plezier bij het kijken.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Dank voor het plaatsen van weer een zeer educatief filmpje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van Rhineland 2

Met dat plezier bij het kijken, zit het telkens helemaal goed, Robert  :thumbup:

Jouw geheel eigen benadering en bouwwijze zijn altijd inspirerend !

Grtz Tony
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hier een discussie mbt het open en/of gesloten blok signallering mbt baanvak beveiliging.

In Rocrail kunnen blokken nu open of gesloten geconfigureerd worden.
Filmpje laat voorbeelden zien.

Is misschien ook algemeen van toepassing. 

Hier de link naar Vlog 64Xtra:



Nogmaals - ik heb geen 1e hands ervaring met signalering behalve als modelspoorder.

Misschien interessant.

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
 :) Hoi Robert, ik heb net even gekeken naar Vlog 63.
De V vorm aan de module is eigenlijk zo simpel, maar bedenk het maar. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het is uiterst doeltreffend, maar ik zie het (bijna) nooit op tentoonstelling banen, die zouden het ook goed kunnen toepassen.
En leuk dat jij ook de villa hebt van Herman Faller, die misstaat niet in Almere. B)

Dirk-Jan
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Dank voor het plaatsen van een mooie tutorial over het blok systeem,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert,
Ik heb er weer wat van opgestoken! Bedankt voor plaatsing!  :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Interessant draadje om te volgen  :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Weer dank aan allen voor jullie comments.

Dit is Vlog 64 en is een korte update van de voortgang van de baan.

Er wordt wat extra verlichting aangebracht zodat alle delen van de baan voldoende licht hebben, ook voor het filmen.
Er wordt verder gewerkt aan de Almere module.

Er wordt (voor mij voor het eerst) een zg Facia (NL woord?) of afwerking van de baan constructie aangebracht.
Deze facia zal straks rondom zijn en de benamingen van de baandelen/steden/emplacementen tonen en de lokale bedieningspanelen huizen.

Hier de link:



Plezier bij het kijken EN tips altijd welkom!

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Dank voor het plaatsen van weer een mooie video update,  de valbeveiliging is zeker nodig op sommige plaatsenom je kostbare spulletjes te behoeden van een crash met de harde grond,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert,
Zojuist jouw video bekeken. Prachtige uitleg en vooral heel duidelijk, wat jij er nog voor werk aan hebt. Plan is goed doordacht en de valbeveiliging is zeker een 'must' ter voorkoming van ongelukken aan voertuigen, hetgeen "Jørg" al mededeelde. De verlichting is een duidelijk geval van verbetering! Dat zal nog een hele klus gaan worden, maar - jou kennende - wordt het binnenkort 'zichtbaar'.
Suk6 met jouw werkzaamheden en kijken uit naar de volgende video!
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Top update weer!  :thumbup: Dank voor het delen  :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Zo Vlog 65 van de bouw van Rhineland baan is er.

In deze vlog:
- Verbeteren van de baanverlichting gaat door.
- Een voorbeeld van het rekening houden met de wet van Murphy.
- Een rangeer test van een van de laatste spoor toevoegingen voor de baan - het petrochem terrein.

Hier de link: 



Veel plezier bij het kijken.

En zoals altijd: Kommentaar en suggesties zijn zeer welkom!

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert,
Dat is een hele duidelijke video; vooral de "Wet van Murphy" hebt jij heel goed uitgelegd en laten zien. Dank daarvoor.  :thumbup: Ook de situatie op "Kijfhoek/Venlo" (vergissing is menselijk) is mij heel duidelijk voorgesteld.
Jij hebt aan alles gedacht zie ik en vooral de verlichting in jouw kamer is prima uitgevoerd. Compliment! :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dag Robert.

Zoals altijd weer een vermakelijk filmpje :thumbup:
De nieuwe verlichting is bijzonder effectief!
Het escape-from-Murphy luik is mooi gebouwd en duidelijk uitgelegd.
Daarna heb ik enorm genoten van het rangeren :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hoi Robert,

Genoten van de vlog  :thumbup:
Zoals jij in het filmpje rangeert, doe ik het ook  :P
Lekker handmatig en dat houd ik ook zo! Heerlijk relaxed en nooit geen haperende wissel.

Ik zou wel voor de mooi, de plankjes bij lampen aan het plafond een wit kleurtje geven.

Grtz Tony
Re: Bouw van Rhineland 2
Hallo Robert,

Weer een prachtige flog van je baan, goed dat je rekening houd met Murhpy.

Gr.
Piwie.
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Weer enorm genoten van je educatief filmpje, en de verlichting eens dat de plankjes wit zijn, super indirekte verlichting,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank voor jullie kommentaar.

Hier volgt Vlog 66 met de bouw van een petrochemische complex, een beetje Europoort voorstellend.

Hier kunnen de tankwagons ingerangeerd worden, gevuld en opgehaald worden voor distributie over de baan  naar bijv. Vopak tank terminal, Duitsland/Eu, brandstof centra zoals deze vroeger bestonden - tegenwoordig is alles in pijpleidingen.

De link:


Plezier bij het kijken.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert,
Wederom bedankt voor jouw uitleg over dat deel van jouw baan. Het is inderdaad een priegel karweitje om alle leidingen over dat deel van jouw "chemie" te leiden. Jawel: "Geduld is een schone zaak" luidt een oud-hollands spreekwoord. En alles behoeft ook niet in één keer af te zijn! Nogmaals bedankt en toch veel suk6 met jouw 'Chemiebedrijf'.  :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dag Robert.

Duidelijk hoe je de illusie tot stand laat komen :thumbup:
Met name de overgang naar de achtergrond is
slim bedacht en uitgevoerd: erg goed resultaat!

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Weer enorm genoten van je update, een echt goed knutselwerkje die chemieafdeling van je baan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Gerard, Erik, Jorg dank voor jullie commentaar.

Hoewel het nu hoog zomer lijkt te zijn en de bouw stil ligt (warmte), heb ik toch een update filmpje kunnen maken.
Hierin, de bouw van een (lokale) bedieningspaneel (deel 1), het gebruik van een laminator, nog een frieslijst en een algemene update.

Hier de link:



Veel plezier bij het kijken en zoals altijd, commentaar zeer welkom.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dag Robert.

Alweer een interessante film van jouw hand :thumbup:
Ik heb het eerste bedienpaneeltje ook met
een geplastificeerd sporenplan uitgevoerd.
Dat werkt erg prettig naar mijn smaak :wink:

De aangebracht fries maakt het wel netjes en af!
En de Ketchup-fabriek is zeer smaakvol en heeft
een mooie dieptewerking met een mooie overgang
naar de achtergrond :thumbup:
Hoe is dit gebouw tot stand gekomen?

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank Erik.

Gebouw is een Metcalfe kartonnen bouwpakket, (small factory) met de foto van een fabriek (google) erachter geplakt.
Ik weet niet of het Heinz blijft, hoewel ik van ketchup hou, is een biertje (brouwerij) op z'n tijd ook erg lekker.  ;)

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Weer een mooi leerzaam filmpje, knap hoe je met simpele materialen alles tot stand brengt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hoi,

Ik zit vol interesse naar je vlogs te kijken. Lekker leerzaam en het ziet er goed uit allemaal.
Houd ons vooral op de hoogte!
Re: Bouw van Rhineland 2
Hallo Robert,

Weer een leuk filmpje van je vorderingen op de modelkamer.

Je toepassing van het lamineer papier als glas voor de ramen in gebouwen vind ik geweldig, staat dan ook op mijn lijstje om toe te passen.

Gr.
Piwie.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Weer dank voor jullie commentaar!

Hier Vlog 68 met de verdere voortgang van voornamelijk Venlo station en emplacement.
Het paneeltje wordt geinstalleerd en er is een begin met het simuleren van Venlostad als achtergrond.

Hier de link:



Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Dank voor het plaatsen van weer een zee mooi en duidelijk filmpje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert,
Weer een fase achter de rug! Mooie en duidelijke uitleg; met filmpje erbij fantastisch om te volgen. Als jij je verveelt, pak dan maar de 'hockeysticks', maar denk aan de tafel, want die 'ballen' zijn erg hard.  >:-D Mooie achtergrond hebt jij gemaakt en past bijzonder mooi bij het totale geheel! Bedankt voor deze update!   :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank Gerard en Jorg.

Hier Vlog 69 van de bouw van Rhineland baan.

Venlo stad wordt gesimuleerd op de achterwand. Ik ga mijn eerste bomen schilderen.
Venlo rangeerterrein aankomst en retour sporen worden voorzien van bovenleiding waardoor...

De eerste vrachttrein met e-loc kan arriveren vanuit Kijfhoek.

Hier de link:



Veel plezier bij het kijken.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert:
Weer genoten van een zeer mooi en onderhoudend instructief filmpje, kijk al naar de volgende uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
-Robert,
Wederom met erg veel belangstelling jouw "productie" bekeken. De wijze waarop jij de bomen in Venlo maakt, mag je bij mij ook eens komen doen. Ziet er in kleur heel goed uit Het eindresultaat is heel erg goed en ik kan het niet verbeteren. Dieptewerking van de bomen langs de weg, die het stadje uit verdwijnen zien er heel goed uit; goede perspectief! De bovenleiding hebt je goed voorbereid en de camera in en aan de trein doet prima zijn werk. Duidelijker kan het niet! Je hebt zelfs het geluid erbij gemaakt en klinkt net 'echt'! Compliment daarvoor! Alleen het sluiten van de spoorbomen vind ik zelf wat te snel gaan, maar ik voorzie, dat jij dat gaat aanpassen. Kortom: ik ben er helemaal van 'ondersteboven' !  8) 8)  :-)
:thumbup: :thumbup: