Nieuws: Ken je het bestaan van onze gezamenlijke 3railforum modulebaan? al? Kijk hier voor meer informatie : 3railforum Modulebaan
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 06:38:35 
Gestart door degeluidsman - Laatste bericht door degeluidsman
Hallo allemaal,

Dag Peter,

Gefeliciteerd met het slagen van je dochters.
En ja, dat feestje, daar doe je het toch allemaal voor.  :-) :-)

Die player, heb je die nieuw gekocht?
Zo ja, kun je die dan niet omruilen bij je leverancier?
Als een andere player hetzelfde euvel vertoond dan weet je dat het aan je bestand ligt.
en anders.....

Hoi Henk,

De player is nieuw gekocht, om ruilen zou een oplossing kunnen zijn.
Ik ga ( als ik op tijd uit mijn werk ben ) even bellen en overleggen welke stappen we kunnen nemen.


Gefeliciteerd met het slagen van je dochters, Peter :thumbup:

Hopelijk heb je zelfs weer een "nieuwe" modelspoorder weten te activeren en komt er een mooi vervolg op.
Dat klinkt als het activeren van een sleeping cell >:-D

Dan halen we misschien het nieuws wel Bas  :D


Beiden bedankt voor de felicitaties van onze dochters, we hebben nu twee verpleegkundige in de buurt.
Altijd handig nu we wat ouder worden  :D



 2 
 Gepost op: Vandaag om 04:38:31 
Gestart door eddyflame - Laatste bericht door h0_miessie
Ed,

Ja bezoekjes aan de zuiderburen zuidervrienden is altijd leuk maar vooral zeer hartelijk en gezellig. :)
Je sleep is met de uitbreiding zeer fraai geworden en met de mooie loc ervoor een perfecte combinatie. :thumbup:

 3 
 Gepost op: Vandaag om 04:32:17 
Gestart door h0_miessie - Laatste bericht door h0_miessie
Mooie sleep, Mooie rustige loop in je Helix
Leuk dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan jouw mooie baan.

Het is zeker een mooie sleep Koos. :)
Ja de trein loopt mooi omhoog in het begin stopte hij nog wel eens nu bijna niet meer nu er meer gereden gaat worden. :)
Bedankt voor je bijdrage wordt zeer zeer gewaardeerd door mij en ook bedankt voor de duidelijke foto's ik hou je/jullie op de hoogte als we eraan gaan beginnen.

Wat een mooi filmpje en een prachtige sleep zo  :thumbup:

Dank je wel voor je compliment Alex. :thumbup:

Indrukwekkend filmpje hoor, zie wel nog stickers op de houten regels zitten, ff insmeren met wasbenzine zijn ze er zo vanaf, is ook weer een beter gezicht. Komt er ook nog een uitvalbeveiliging in de Helix want je wil het niet mee maken dat er een trein naar beneden flikkert valt.

Als ik naar de treinen kijk zie ik de stickers toch niet Tom. :D
Straks komt de tafel er nog overheen dus dan zie ik ze toch niet meer mits ik niet op de grond zit.
Er komt zeker een valbeveiliging zie foto van het proefstukje met het köffje.
Van deze doorzichtige plastieke dingen heb ik er ongeveer 150 dus genoeg voor vele stukken in de helix.

Ziet er allemaal heel mooi uit, Michel. Mooie sleep zo ook!!

Ik ben met beiden zeer tevreden Frank. :)

Dat loopt mooi naar boven  :thumbup:
Ik kan me zo voorstellen, dat je regelmatig op je zolder zit te genieten van een klimmende trein.
Het schaduwstation is al een baan op zich, trouwens.

U moet een tevreden mens zijn  :P

Het rijd zeker mooi omhoog maar ook rijd het omlaag erg fraai. :)
Ik ben zeer vaak op zolder dan wil ik verder met de ringleiding maar dan lonken de locs en voor ik het weet zit ik weer een half uurtje te rijden. :P
Ja mooi groot he het schaduwstation. :)
Ik ben een zeer zeer tevreden mens. :) :)

Top voorstelling.
Heb zitten genieten van je mooie lange traxx sleep die zijn rondjes doet in de magestieuse helix,  :thumbup:

Blij dat je net als ik genoten hebt Jørg. :thumbup:
Ja het is best indrukwekkend als de lange trein zo omhoog rijd het geeft mij weer een enorme boost om verder te gaan met de baan want dit smaakt naar meer veel meer. :)

Dat zijn mooie vorderingen. Het begint al wat te worden. :thumbup: :thumbup: Leuke aanwinsten ook weer, veel plezier ermee. Mooi filmpje ook.

Alleen vind ik het toch jammer dat je zo'n ns high speed traxx locomotief voor een goederentrein zet. Je hebt zo'n mooie railion 1601 die er toch beter voor staat. Het zou toch mooier zijn als je achter de traxx de laatst uitgekomen ICD rijtuigen hangt. Of een sleepje ICR's :P

Het begint zeker wat te worden nu Tim. :thumbup:
Ja de aanwinsten zijn weer erg mooi en zullen een mooie plek krijgen op de baan en in de vitrine. :)
Gaat helemaal goed komen met het plezier.

Ik had de Traxx voor wat NS rijtuigen gezet maar vond de gele kleur van de Traxx te geel veel donderder als de rijtuigen daar komt de 1773 voor te rijden daarom vindt ik de Traxx mooier voor de zelflossers dan de 1601 Amsterdam die gaat lekker los rijden door Michelstadt.

Jij mag trots zijn op alle werkzaamheden om zo'n baan te maken. En nu nog zo'n fantastische mooie film erbij! Man, man, wat bent jij een tevreden man. Ja, natuurlijk het is nog lang niet af (om jouw woorden maar eens te hergebruiken). Maar het resultaat tot nu is meer dan voldoende!!  :thumbup:

Trots ben ik zeker op mijn bouwmaat(je) René en op de tot nu toe gemaakte vorderingen. :thumbup:
Ja de film is fantastisch en geeft mij en als ik jullie reacties bekijk veel kijkplezier. :) :)
Nee inderdaad we zijn er nog (lang) niet maar we schieten nu lekker op en dat geeft weer moet voor de rest van de bouw. :thumbup:

Dat ziet er indrukwekkend uit, Michel! Mijn complimenten voor het gemaakte werk tot nu toe. Alleen al in de helix kun je heel wat slepen kwijt. Dat wordt een zeer gevarieerd treinbedrijf vermoed ik. Heel veel succes verder!

Dank je wel Hans. :thumbup:
Ja in de helix kunnen eventueel 18 treinen staan 9wendingen x 2 sporen moet voorlopig genoeg zijn. ;)
Bedankt voor je succes wens. :)

Heel gaaf! Het blijft altijd imposant zo'n railspiraal.

Het blijft zeker imposant zo'n spiraal waar de treinen omhoog rijden. :

Ziet er goed uit ! Michel !  :)
Zou wel een valbeveiliging eraan maken...

Dank je wel Wim. :thumbup:
Voor de valbeveiliging zie antwoord Itom en foto.

Wat is ie mooi geworden die helix. En ook het schaduwstation. Is het per spoor in meerdere blokken verdeeld?

Leuk dat je hem mooi vindt Henk. :thumbup:
Het schaduwstation is zeker mooi en groot en voor de toekomst voorbereid wat treinen betreft. :P
De sporen 6 sporen in één schaduwstation worden inderdaad verdeelt in 4 blokken dus 24 blokken en dat maal 3 = 72 blokken in de schaduwstations.
Het voorste spoor naast de inrij spoor wordt gereserveerd voor de losse locs daar kunnen 10 stuks staan die ook maal 3 = 30 losse locs kunnen er geparkeerd worden.

Mooie helix Michel.
Ik zag alleen bij de verbindingsplaten de punten van de schroeven er doorheen komen.
Hou dat even in de gaten als je je bovenleiding gaat monteren.


Dank je wel Henk. :thumbup:
Klopt van die schroeven de helix gaat nog uit elkaar ivm het aanbrengen van de bovenleiding daar worden nieuwe schroeven voor gekocht en dan worden meteen de schroeven in de verbindingsplaten vervangen.
Bedankt voor je scherpheid. :thumbup: :thumbup:

Ik bekeek net je filmpje van je helix. Schitterend.
Dus ging ik op zoek naar de maten.
Ik begrijp uit het ontwerp dat de helix circa 130 cm diep is?

Leuk dat je het filmpje schitterend vindt Jan. :thumbup:
Ik ben net naar boven gestrompeld en ik meten 80 centimeter hoog een wending is 9 centimeter hoog maal 8 = 72 plus de onderste wending dan kom ik uit op 80 centimeter.

Prachtig werk Michel,
De slepen zijn zo wel een tijdje onderweg, geeft veel vernieuwing aan treinen dan op je bovenbaan.

Dank je wel Luc dat je ons werk prachtig vindt. :thumbup:
Ja de trein is lekker lang onderweg en als ik er naast zit bij mijn commandocentrum kan ik heerlijk naar de treinen kijken tussen de wendingen door. :P

Bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Leuk om te zien hoe zo'n sleep zich langzaam omhoog werkt door de helix. Want andere ook al zeggen, dacht ik ook al aan. Een valbeveiliging voor het mooie materieel.

Graag gedaan hoor het filmpje. :)
Het blijft zeker een leuk gezicht om deze prachtige sleep er doorheen te zien rijden.
Voor de valbescherming zie antwoord aan Tom en de foto.

Duimpjes zeggen meer dan woorden Michel, dus:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik ga er van blozen Hans bedankt voor de duimpjes. :) :thumbup:


Verder zal er denk ik weinig gereden worden omdat ik zondagmiddag een paar uur in het ziekenhuis gelegen heb door een niersteenaanval heb nu zware pijnstillers gehad en men hoopt dat het via de natuurlijke weg zijn weg gaat vinden.
Heb sinds gistermiddag veel heel veel pijn en heb vannacht weinig kunnen slapen kijken hoe we de werkdag doorgaan komen ziek melden zit niet gauw in mijn aard en ook omdat er 2 van de 5 chauffeurs op vakantie is wil ik mijn werkgever niet met problemen opzadelen.

Zal wel aan mijn chef vragen of hij de komende tijd zolang ik pijn heb mijn rit wil aanpassen zodat ik geen overwerk hoef te maken en lekker op tijd naar huis kan zodat ik weer wat kan uitrusten op de bank. 

 4 
 Gepost op: Vandaag om 01:56:34 
Gestart door Kaleb - Laatste bericht door huub
Ja Anne, je hebt een goede booster en die zou ik nooit weg doen.

Al die flauwekul zoals MFX en Railcom, het dient m.i. nergens voor, behalve om je als ¨gewaardeerde¨ klant veel meer geld uit de zak te kloppen.
1. het is vaak een reden om het spul veel duurder te verkopen terwijl het nauwelijks meer kost om te fabriceren
2. er zijn regelmatig de meest gekke problemen die voor leken nauwelijks op te lossen zijn

Ik bouw ESU 54610 decoders (of 54614) in alle loc´s en die stel ik dan eenmalig in met de ESU lokprogrammer op een bepaald adres onder DCC.
Dit werkt tot nu toe altijd, er zijn nooit problemen.

Je zou zeggen dat ik als technicus steeds het nieuwste van het nieuwste zou willen hebben, maar dat is steeds minder waar, omdat het steeds vaker onzinnig is.....

grv Huub

 5 
 Gepost op: Vandaag om 00:47:46 
Gestart door Paul Jansen - Laatste bericht door hmmglaser
ik heb een ombouwer bij mij in de buurt die dat wel heeft gedaan en daarom een Märklin  lok met een SDS motor kon voorzien van een Esu Lokpilot, dat ondanks het feit dat Märklin zich niet houdt aan de normering van zijn eigen MTC 21 decoder.
Ik heb meerdere marklin decoders uit meerdere jaren en ze zijn allemaal identiek(ben ook door meerdere mensen gewaarschuwd over pin bezetting maar nog nooit een afwijking kunnen vinden)dus ik weet niet wat de problemen zijn?
De enigste verandering die ik heb kunnen waarnemen is het uitbreiden van programmeerbare mogelijkheden.
Heb zelf zowel de lokprogrammer van ESU als Marklin want naar mijn ervaring is programmeren via CV waarden een hele tijdrovende aangelegenheid die je al met een decoder kunt terug verdienen door ipv een zaterdag middag te gaan programmeren te gaan beunen ;)

 6 
 Gepost op: Vandaag om 00:31:00 
Gestart door Paul Jansen - Laatste bericht door Paul Jansen
Da's niet zo moeilijk hoor, daar komt geen functiemappen aan te pas. Regel cv's conform motortabel  en aux 3 en 4 aanzetten.

 7 
 Gepost op: Vandaag om 00:05:55 
Gestart door Anne W - Laatste bericht door Anne W
Eén grote tijdslurpende klus is achter de rug: campings zoeken en analyseren, dus wat meer vorderingen:

De tweede zijwand zit er in





Begonnen met de "hoekstenen", het is nu tijd om op te merken dat de ontwerpkwaliteit van dit gebouw mij wat tegenvalt, bij deze hoekstenen hebben ze een extra ribbeltje gemaakt, waardoor de hoekstenen niet helemaal lekker aansluiten als de hoek van het gebouw niet helemaal perfect is.

De recente kerk had in de beide torens ook veel hoekstenen, maar geen extra ribbeltjes, ging dus wel 100% goed



De isolatiewerken, ik moest wat rommelen omdat één van de wanden bij de kapper inmiddels alufolie had, dus daar moest nog wat anders over heen, en de plaats is moeilijk bereikbaar voor mensenvingers in 1:1.



Het dak is inmiddels ook geschilderd, de eigenaar heeft net nieuwe pannen gelegd in een uitgesproken kleur.



De laatste achterwand staat nu te drogen en vereist nogal wat maatregelen om alles haaks en vlak te krijgen.



Groet, Anne W

 8 
 Gepost op: zondag 20 augustus 2017, 23:47:01 
Gestart door Paul Jansen - Laatste bericht door Anne W
Beste Paul,

Daar ga ik me voorlopig nog niet in verdiepen, ik heb een ombouwer bij mij in de buurt die dat wel heeft gedaan en daarom een Märklin  lok met een SDS motor kon voorzien van een Esu Lokpilot, dat ondanks het feit dat Märklin zich niet houdt aan de normering van zijn eigen MTC 21 decoder.

Groet, Anne W

 9 
 Gepost op: zondag 20 augustus 2017, 23:14:05 
Gestart door VIRM - Laatste bericht door VIRM
hmm bijzondere keuze maar ik ben al begonnen met een frame en wat rails leggen achteraf heb ik een keuze gemaakt om toch m rails te gebruiken en die dan zorgvuldig te kiezen omdat ie soms nog al slecht zijn

 10 
 Gepost op: zondag 20 augustus 2017, 22:54:17 
Gestart door Paul Jansen - Laatste bericht door Paul Jansen
Hallo Anne, nee, dat is gewoon de bijgeleverde manual met slechts een beperkte range cv's. Voor function mapping is er nog deze https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/decoder-updates/mLD3_mSD3_Zusatzanleitung_0716.pdf
maar daar kwam ik ook niet uit. Heb dus een hardwarematige oplossing gekozen ;-)
Ik neem aan dat het met een programmer een fluitje van een cent is, wacht nog op antwoord van Marklin. Jammer dat de marklin tool niet de gewijzigde cv's kan laten zien zoals de esu dat wel kan...

mvgrt Paul

Pagina's: [1] 2 3 ... 10


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.13 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.037 seconden met 17 queries.