Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic of bestel gelijk in onze webshop!
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 20:19:08 
Gestart door ROMiJo - Laatste bericht door ROMiJo
Moeilijk om te reageren, op zoveel plannen, en toch out-of-the-box te blijven.
Dat lukt me maar op 1 manier, andere merken wissels toepassen:
bijvoorbeeld Peco Code 100 SL (streamline) of Piko-A Code 100.

Ik zit te kijken naar hoe de BW aftakt van het station. Vermoedelijk achter het stationsgebouw langs,
(of ligt dat juist aan de overzijde?), maar dan met een standaard wissel na een C-rail-kromme.
....
Ik heb er nooit aan gedacht andere wissels te gebruiken; het ontbreekt dan aan kennis/ervaring. Wel creatief idee en een goed moment om de kennis uit te breiden :thumbup: Het stationsgebouw (en bijbehorende kleine stad) had ik gedacht aan de voorzijde. Dan kan ik er voor de scenery makkelijker bij.

 2 
 Gepost op: Vandaag om 20:08:34 
Gestart door ROMiJo - Laatste bericht door ROMiJo
....Is het ook mogelijk om een dubbellaags schaduwstation te creëren?...
Als je dit bericht bekijkt Chris, zie je dat er aan de rechterzijde van het plan twee schaduwstations zijn gepland. En inmiddels is er ook een gebouwd :thumbup:

 3 
 Gepost op: Vandaag om 19:59:04 
Gestart door ROMiJo - Laatste bericht door ROMiJo
Terwijl ik -naast het ophangen van de kerstverlichting en zo 8o- afgelopen dagen bezig was met de Bouw van een BW en Station: revived! zijn er in mijn topic weer vele ontwerpen -doorontwikkeling Station en ook van het BW- en ideeën geplaatst. Nog geen uitgebreide inhoudelijke reactie nu, maar zeker veel dank :thumbup: :thumbup: Komende dagen ga ik mijn tijd verdelen tussen experimenteren met het schaduwstation zoals het er nu ligt en het volgende conceptontwerp van de rest van het baanplan. Zo gauw ik weer een versie heb zal ik die hier posten natuurlijk.

Hartelijke groeten,
Rob.

 4 
 Gepost op: Vandaag om 19:54:40 
Gestart door peterke33 - Laatste bericht door Martijn
Beterschap gewenst! Dat lijkt me een nare val :O hopelijk geneest het voorspoedig

 5 
 Gepost op: Vandaag om 19:49:40 
Gestart door peterke33 - Laatste bericht door v200marklin
Beterschap Peter, hoop dat je niet geopereerd moet worden.

mbt schade (scooter, jij niet kunnen werken) kind rent zomaar fietspad op , elke ouder heeft aansprakelijkheids verzekering, in NL dan , weet niet hoe het bij jullie is geregeld.

Mvg Gert

 6 
 Gepost op: Vandaag om 19:45:30 
Gestart door BeerBot_3000 - Laatste bericht door BeerBot_3000
@bas,

Er is maar een bepaalde ruimte die je tot jouw beschikking hebt. En daarmee zul je het moeten doen.
De baan staat of valt met de bereikbaarheid er van. In het railplan kun je daar rekening mee houden.
Zoals; wil je een schaduwstation en 1 niveau of een baan met 4 lagen? Hoe meer lagen je neemt,
hoe moeilijker de bereikbaarheid wordt. Ook de breedte van het schaduwperron speelt een rol. Hoe breder,
hoe lastiger je er bij komt. Deze kan je bv 50 cm breed houden en de laag er boven breder.

Ook trapsgewijs werken kan veel schelen. Dus vooraan laag en achteraan hoog. Dan voorkom je dat je
veel meters in tunnels hebt maar meer in het zicht hebt.

Het schaduwperron kan je ook vooraan maken ipv achteraan. Dan hoef je er niet onder maar kun je er zo bij. Nadeel is
als je er onder moet, is het wel lager.
Zorg dat je wissels op bereikbare plekken liggen, want daar gaat het meestal mis. (ontsporingen)

Maak een stopverbod in tunnels (pc aansturing) die moeilijk bereikbaar zijn. Als treinen langzaam rijden is de kans het grootst dat ze stil vallen. Dus met optrekken en afremmen.

De reden dat ik de tafel smal hou op het lange gedeelte is juist zodat je er overal bij kunt. In de bochten is het ruimer zodat je een grotere boogstraal kunt gebruiken. Over het rechter stuk ben ik nog niet uit of ik dat zo hou.
Dat pas ik eventueel tijdens het ontwerp nog aan. Zo ben ik persoonlijk ook geen fan van een helix.
Daar moet je er omheen kunnen om er goed bij te komen en het is veel afstand die gereden wordt wat je niet ziet. Geeft dus ook
veel slijtage aan je treinen.

Als je rekening houdt met deze punten kan het je veel kruipen schelen.

Mvg,

Jan

 7 
 Gepost op: Vandaag om 19:42:06 
Gestart door peterke33 - Laatste bericht door Schienenbus2012
Beterschap Peter. Doe rustig aan. Hopelijk geen operatie voor je. Houd ons op de hoogte.

 8 
 Gepost op: Vandaag om 19:32:08 
Gestart door BW Rheine - Laatste bericht door 1200Blauw
Er zijn dealers die hem toch kunnen bestellen. Heeft volgens mij maken met nummers die mogen gebruiken van klanten die ze niet bestellen en wel lid zijn
Gewoon een kwestie van geduld ook lijkt me. Märklin kan zich niet permitteren dit model exclusief voor de Insider-leden te produceren, dus ga er maar vanuit dat dit model, ongetwijfeld met een ander bedrijfsnummer, ook in de reguliere catalogus terecht gaat komen.

 9 
 Gepost op: Vandaag om 19:22:36 
Gestart door toledo85 - Laatste bericht door toledo85
iemand een linkje met welke relais ik zou kunnen gebruiken?
of er eentje over waar ik mee kan proberen
ik gebruik de digikeijs dr4018 schakeldecoders

 10 
 Gepost op: Vandaag om 18:57:01 
Gestart door Gertjan H - Laatste bericht door frenkievee
Dat komt omdat de geometrie van het Engels wissel 2275 niet overeenkomt met de geometrie van de wissels 22715 en 22716. Dat scheelt een (heel) klein stukje. Over dit fenomeen is al een topic gewijd, waarin gezegd wordt dat het afbuigende deel van de Engelsman ca 3,5 mm te kort is.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.046 seconden met 19 queries.