Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) drie gele monsters !
Ho ho Robert, dat moet allemaal nog! Maar wel bedankt voor je reactie. En ik ga zeker proberen er iets leuks van te maken!
Bedankt Myron :thumbup:
Bedankt Tim :thumbup:
Bedankt Peter, had ik even niet aan gedacht, deze foto zit eigenlijk in het verkeerde draadje  :D
Bedankt Harald :thumbup:
Bedankt Wim :thumbup:
Dank je wel Maarten :thumbup:
Bedankt voor je compliment Tom, altijd fijn als een professioneel bouwer onder de indruk is van mijn probeersels
Bedankt Ed! Ik ben zelf ook benieuwd!
Dank je wel Danny :thumbup:
Ja gaaf hé! Bedankt Martin!
Bedankt voor je aanmoediging Freek.
Hoi Manus, bedankt voor het vermelden van het bedrijf, ik heb het meteen gegoogled! Ziet er goed uit: Nóg meer inspiratie.
Bedankt Harald en Alex! De kraan kan wel bewegen hoor! Maar de aandrijving is met de hand. Als je handig bent zou je dit met motortjes kunnen doen maar dan moet er nogal wat aangepast worden hoor. Ik ga dat zeker niet doen!
Bedankt Guus voor je compliment!
Hoi Michel, dank je wel! Je hebt me weer aan het denken gezet en ik heb een naam gevonden!
Erik, bedankt voor de complimenten, en foto's zullen zeker blijven komen.

Ik zal proberen vanavond nog met een update te komen, en ik beloof dat het bijzonder wordt !!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) drie gele monsters !
tijd voor wat foto's van mijn lood probeersels....
eerst wil ik nog wel even melden dat ik dit idee een tijdje terug op internet al eens ben tegengekomen...
lood kun je makkelijk met een schaar bewerken en het geleid stroom...leuk spul voor de hobby.
op de tweede foto zie je een smal strookje lood als middenrail, daarnaast 2 strookjes karton die nog in beton kleur geverfd gaan worden.
Op de derde foto een overweg van lood, gewoon met onverdunde houtlijm op de c-rail geplakt, strak tegen de middenrail aan (wel even iets blank gemaakt) later wat houtlijm er tussen om het middelste kiertje op te vullen en later weer afschuren.

En tot slot een test met een (analoge) marklin loc. Filmpje!
groet Arend.

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Hoi Arend,

Wat een briljant idee, dit ga ik zeker ook eens uit proberen op mijn nieuwe baan. Ik ben het zelf nog nergens tegen gekomen en ben dus blij dat jij het hier plaatst met bewijs dat het ook inderdaad werkt, super mooi>  :thumbup:

Groet,
Erik
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Zijn jullie niet bang dat de slepers vervuild raken door het lood en dat er overal residu achterblijft op de baan. Lood is namelijk een zeer zacht metaal en heeft een wat smerende eigenschap. Lood is ook nog eens een niet echt veilig materiaal het behoort tot de groep zware metalen.

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Wat een geweldig idee

Als ik deze vakantie bij je langs kom wil ik dat wel is bekijken want dit kan ik prima gebruiken voor mn sloperij :D

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Citaat van: M.user op vrijdag 14 juni 2013, 22:06:15
Zijn jullie niet bang dat de slepers vervuild raken door het lood en dat er overal residu achterblijft op de baan. Lood is namelijk een zeer zacht metaal en heeft een wat smerende eigenschap. Lood is ook nog eens een niet echt veilig materiaal het behoort tot de groep zware metalen.

Groet, Ronald
Sluit mij aan bij Ronald, dit gezegt dat lood gewoon een zeer slechte geleider is als er geen tin/zilver wordt toegevoegd en een zeer vervuilende eigenschap heeft betreft het woord lood.
Lood zonder toevoegingen is zelfs kankerverwekkend daar dit onder zwaarmetalen valt, denk maar terug aan het verleden met de auto's en merk je wel als je daarachter rijdt met de auto's van nu.
Tja zwaarmetalen zijn het en niet gunstig toch, maar goed het is een ieder gegund hoor en je kan er misschien er van leren toch niks mis mee hoor.
De toekomst zal het uitwijzen en horen het wel hoe het gaat worden, en daarom vindt dit bijzonder wat dit gaat opleveren en het leuk vindt dat dit is opgesteld.
Je kan van alles weer leren en daarom veel succes en ben benieuwd. :P :thumbup:
Met vr groet,
Theo.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Hi Arend,

Zelf gebruik ik bijna altijd messing strips maar dit ziet er een stuk beter uit dan een goudkleurige middenstrip.
Ben direct maar even de schuur ingedoken want daar heb ik nog een mooi stukje lood liggen van het dak.
(Voor de hobby bewaart).
Dit is wel erg dik, volgens mij gebruik jij dunnere lood, hoe kom je daaraan ?

groet
Harald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
ziet er erg mooi uit  :thumbup:  handig voor op een industrie terrein of zo dan kan je het geheel grijs verfen
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Hi

Ik gebruik messing omdat het sterker is om grotere overspanningen te maken t.b.v. Slakkenkuilen en inspectieputten.
Voor op "straat" niveau lijkt mij lood best wel handig.

groet
Harald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) drie gele monsters !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) drie gele monsters !
Dag Arend.

Citaat van: firstborneagle op vrijdag 14 juni 2013, 21:40:21
tijd voor wat foto's van mijn lood probeersels....
eerst wil ik nog wel even melden dat ik dit idee een tijdje terug op internet al eens ben tegengekomen...
Citaat van: EKdesign op vrijdag 14 juni 2013, 21:54:37
Ik ben het zelf nog nergens tegen gekomen en ben dus blij dat jij het hier plaatst met bewijs dat het ook inderdaad werkt, super mooi>  :thumbup:

Nou, ik weet wel waar dit idee vandaan komt . . . :wink: Het idee had ik al eens verder uitgewerkt, maar nog (steeds) niet getest.  :confused:
Ook ik had hierbij de bedenkingen die Theo en Ronald opmerkten, dus ik ben zeer benieuwd wat jouw bevindingen zijn.
Het lood is ook geschikt om er straatmotief in te drukken, iets wat met vertind koper dus niet zo eenvoudig zal gaan . . .

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
Bedankt Erik  :thumbup:
Hoi Ronald,  Ik gebruik het lood alleen op het industrie terrein dus niet op de doorgaande sporen.
Hoi Danny, ik heb nog wel wat extra lood liggen! Houd er wel rekening mee dat het loodzwaar is :)
Hoi Harald, het lood heb ik bij de loodgieter gehaald. Zij hebben het op rol in verschillende diktes.
Dank je Robin, verven heb ik al geprobeerd maar dan rijdt de loc niet meer. Als je 60 a 80 % van de verf weer afschuurd is het contact weer voldoende.
Erik bedankt, het is een super idee!!

Samengevat gebruik ik slechts 4 strookjes lood van 1 meter lang en 3mm breed, totaal zo'n 200 gram (kosten 1,20 euro)
Dit zal hopelijk geen schokkende gevolgen hebben voor mijn gezondheid,
Maar ik wil jullie wel bedanken voor de bezorgdheid!!

Nu ga ik verder met "beton storten" , een toegang maken, en ik ga proberen van karton een kantoorgebouw te maken die bij de toegangspoort moet komen (voor de administratie en dergelijke)
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) middenrail van lood !
gister eens begonnen met het snijden van een kantoor gebouw om bij de toegang te plaatsen van de container overslag.
Persoonlijk besteed ik weinig aandacht aan de binnenkant van de huizen/gebouwen. Lampjes e.d. is aan mij niet besteed.
Toch kwam er gister een idee opborrelen van een "receptionist/portier. Deze komen straks bij de voordeur te zitten (binnen)
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Ik ben benieuwd naar het resultaat

Word wel een groot kantoor zo te zien :D

Mvg  Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Prachtig die portier. Echt het type ervoor  :D
Ik kijk uit naar het vervolg
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Ik ga dit maar eens volgen benieuwd hoe deze terminal er straks uit gaat zien.
Komt er ook nog een aansluiting op een haven?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Hoi Danny, inderdaad een groot kantoor met een heeeeele grote voordeur!

Hoi Alexander :thumbup: en hier is alweer een vervolg: vandaag kozijnen en glas gezet.

Hoi Hermanus, ik ben voorlopig niet van plan een haven aan te leggen. Maar in het sporenplan van dit stukje spoorbaan zit wel 1 extra wissel verwerkt,dit extra spoor zou in de toekomst een verbinding kunnen worden naar een haven(tje)

Maar bij dit bedrijf in aanbouw zal enkel een container uitwisseling plaats vinden tussen trein- en vrachtverkeer.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
De voordeur is geplaatst.....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Gisteravond het dakleer aangebracht, zie foto.

Straks na de koffie maar eens aan de weegbrug knutselen... morgen weer een foto.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Hallo Arend,

Complimenten voor je gebouw  :thumbup:
Kijk ik even een paar dagen niet staat er een compleet gebouw, is het ingericht en de huurders kunnen er zo in  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Hi Arend,
Ziet er mooi uit zeg. Dit vraagt toch wel om een lampje bij de receptie lijkt me  ;).

Groet, Marcel
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Heel mooi Arend

Die ingang heb je echt creatief bedacht zeg!

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Dag Arend.

Citaat van: MarcelA op donderdag 20 juni 2013, 21:42:15
Dit vraagt toch wel om een lampje bij de receptie lijkt me
Inderdaad! :thumbup: En als de elektricien toch bezig is: nabij iedere nooduitgang
behoort ook een buitenlamp :idea: . . . .
Die nooduitgang brengt je vervolgens bij de trap: wat een mooi exemplaar!
Is dat zelfbouw of afkomstig van een bouwpakket?

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kantoorgebouw maken !
Hoi Arend
Als je een tijdje niet op forum ben je geweest, zie je pas wat je gemist hebt. Er is weer een hoop bij jou gebeurd, ik ben onder de indruk.  :thumbup:
Prachtig om zien, en vooral krijg ik bij jou altijd inspiratie en ideeën die je ook op je eigen baan kan realiseren.
Binnenkort kan ik ook weer aan de slag, ideeën heb ik op iedere geval genoeg.

Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelfbouw weegbrug !
Bedankt voor je compliment Peter! :thumbup:
Marcel ook bedankt, voorlopig geen lampjes maar het dak ligt er los op dus ik kan altijd nog wat aanpassen en/of toevoegen.
Bedankt Danny, ik ben er zelf ook wel blij mee. Als je met dit soort dingen begint weet je nooit van te voren of het een wenselijk resultaat oplevert .Best wel spannend dus...
Hoi Erik, bedankt  :thumbup:....en voor een nep buitenlampje wil ik nog best even in de knutseldoos grabbelen!
Die trap komt uit de onderstaande bouwdoos. Foto1.
De voordeur van het pand is gemaakt van een stukje dak uit deze doos, en een tijdje terug heb ik nog een lift gemaakt uit deze doos!
Ook de hoofdingang van de voetgangerstunnel is overkapt met een stukje "sporthalle"
Bedankt voor je reactie Hubert, ik ken dat gevoel ! Als ik namelijk al dat moois op andere draadjes zie, gaan de ideetjes borrelen.

Bij deze 2 foto's van de weegbrug. Het zijn er 2 geworden voor een vlotte afhandeling . De bruggen heb ik eerst uitgesneden en voorzien van een eigen kleurtje (beton met een drupje asfalt) en een roestig randje.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelfbouw weegbrug !
Netjes!

Het ziet er steeds echter uit zo

Misshien is het nog een tip om je weg wat te wheateren zoals het opschuren van de weg zodat hij wat ouder lijkt en hier en daar een reparatie omdat die vrachtwagens nog wel wat wegen

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelfbouw weegbrug !
geweldig mooi :thumbup:

gr ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelfbouw weegbrug !
Prachtig. Wat heb je gebruikt om de vangrails te maken?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelfbouw weegbrug !
Je hebt gelijk Danny, het ziet er nu nog behoorlijk "ongebruikt" uit. Gaan we wat aan doen!
Bedankt voor je compliment Ronald  :thumbup:
Bedankt Alexander! Ik moet bekennen dat ik te lui was om zelf vangrails te maken! Deze zijn van Faller(180535) Ze zijn tegenwoordig standaard grijs, ik heb ze lichtjes bewerkt met flat yellow.

De bestelde strookjes karton zijn binnen, dus we gaan weer verder met het terrein waar straks de containers overgeladen en gestapeld gaan worden!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelfbouw weegbrug !
Hoi Arend.
Gebouw en weegbrug zijn prachtig geworden! :thumbup:
Mooie grote gebouwen zijn er weinig en zo'n zelfbouw is toch een uniek bouwwerk en samen met de weegbrug een prachtige blikvanger.
Bijzonder leuk om al jouw creatieve vondsten te kunnen bewonderen.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) zelfbouw weegbrug !
Zeer mooi wat u tot hier toe al gemaakt heeft  :)
Ga je draadje zeker volgen!!
Veel succes nog.

Groetjes Stephanie...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) Aankomst Marklin NS dubbeldekker !
Eindelijk heb ik de gele dubbeldekker donderdag in ontvangst mogen nemen ( volgens mij ben ik hiermee bijna de laatste in Nederland )
Bij deze een foto, binnenkort volgt er uiteraard een filmpje !

De werkzaamheden aan de baan hebben gedurende de zomer stil gelegen, maar door de nieuwe aanwinst voel ik al weer inspiratie opborrelen. Vandaag aan de slag gegaan met de container overzet. Een plaatselijke ondernemer heeft de klus aangenomen om het gehele terrein te verharden met betonnen platen die hij zelf stort. De platen zijn groter en dikker dan de wel bekende stelconplaten.
Prijs technisch gunstig en gezien de oppervlakte van het terrein wel passend. 
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) Aankomst Marklin NS dubbeldekker !
Veel plezier met je aanwinst! Nu sparen voor de ddm 1 van artitec? :P
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) Aankomst Marklin NS dubbeldekker !
Hoi Davio, is ook een prachtige trein ! je weet maar nooit! (staat vast wel leuk achter de 1773, en dan natuurlijk 6 rijtuigen!)

Gister weer geruime tijd met de betonplaten bezig geweest, hier even 2 foto's van de tussenstand...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) ruim 1000 betonplaten !
Ha die Arend.
Wat een prachtig project om zo'n enorme order uit te mogen voeren en dat in deze tijd van crisis! :D
Een modelspoorkennis van mij doet een "soortgelijk" project, alleen dan uitgevoerd in houten platen van 2.44x1.22 om hier één grote treintafel van te bouwen!  :roll: 8o

Je nieuwe aanwinsten zijn prachtig, ook het bijpassend geel van station Bonn is schitterend gekozen! O:-D

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) ruim 1000 betonplaten !
Bedankt AlbertJan ! Dat van dat geel past inderdaad wel aardig, nu moet ter zijner tijd de DB nog maar eens vervangen worden door NL in passend blauw.
Gisteravond de eerste betonplaten vastgelijmd.
De onderkant en de randjes ingesmeerd met houtlijm, vervolgens de randjes "gedipt" in een berg groen en dan vastplakken maar!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) ruim 1000 betonplaten !
Iedere dag weer een stukje verder, ik ben ook alvast begonnen met het opleuken van de saaie beton.
De tijd begint te dringen want aankomend weekend komen de eerste vrachtwagens met containers aan !

(Hopelijk kunnen dan volgende week de eerste treinen rijden!)
wordt vervolgd, groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) ruim 1000 betonplaten !
Hoi Arend.
Ziet er al heel goed uit en de belijning en belettering is erg goed en netjes uitgevoerd! :thumbup:
Wist je trouwens dat (ik dacht Busch) voor de belijning en belettering hier prachtige setjes voor uitgebracht heeft? :idea:
Met de hand schilderen is enorm veel werk en is soms erg lastig uit te voeren.

Ik ben zo'n setje ergens tegengekomen maar kan deze "even" niet vinden.

Veel plezier en succes met jouw prachtige "beton project".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) ruim 1000 betonplaten !
Bedankt voor de tip AlbertJan. Ik ken die setjes wel maar eigenlijk vind ik het veel leuker om het zelf te doen. Bovendien kan ik het nu precies zo maken zoals ik in gedachten heb. Ik weet dat het met die setjes het geheel er net iets strakker uit ziet maar dat vind ik niet erg, ik ben er blij mee. Met de hand vind ik niet veel werk hoor, het meeste doe ik zo uit de losse hand en meet bijna niets uit. Zo bespaar je veel tijd, een beetje vaste hand is wel handig ;)
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) brugje en heel veel gras !
De beton platen liggen, nu de omgeving aankleden. Vandaag vooral veel gras geplant en de eerste struikjes. De bedoeling is rondom nog bomen te planten.
Het spoorgedeelte met de wissels ligt nog niet vast omdat ik de wissels ooit nog eens een keer van electrische aandrijving ga voorzien. Pas daarna zal ik dat gedeelte gaan afwerken (met ballast etc.)
Hieronder enkele luchtfoto's van het totale project....
Vriendelijke groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) brugje en heel veel gras !
Ziet er netjes uit ;)

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) brugje en heel veel gras !
Schitterend  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen planten.
Bedankt heren voor de waarderingen! Zoals aangekondigd ga ik een poging doen wat bomen te planten.
Het slootje heb ik even gedemonteerd en de knotwilgen die ik vorig jaar gemaakt had, hier langs geplant.

Vanmiddag even het land in om wat fotootjes te maken...
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen planten.
Hoi Arend,

ziet er als gewoonlijk weer goed uit, zoals we van je gewend zijn.

GZD  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen planten.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen planten.
Hallo Arend,

Dit wordt / is een mooi stukje scenery wat jij aan het bouwen bent, zo,n slootje doet het altijd goed, zeker met dit hekwerk langs de kant.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen planten.
Wordt een mooi stukje scenery zo Arend! Ben erg benieuwd of het 'lood' goed gaat werken? En het geen vervuiling geeft.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen planten.
Ahrend.
Schitterend draadje dit.
En zeker voor mij , heb er geen geduld voor , en ook totaal geen gevoel voor dit mooie werk.
Strepentrekken schitterend toch , en mijn persoonlijke mening  , mooier dan die setjes hoor.
Dat is te nieuw , en kom je weinig tegen dat alles zo mooi wit is.
Jouw witte verf springt er uit , en komt veel dichter bij de praktijk.
Je foto's zijn om te genieten.... :thumbup:
Echt om jaloers op te zijn.

Mvg: Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen planten.
Bedankt heren ! Morgen meer foto's !
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Vandaag een drukke dag op de baan, de eerste containertrein is gelost! en enkele vrachtwagens gelost en geladen.
Mede dankzij de inzet van de nieuwe containerheftruck kunnen er straks 3 treinen (of delen van een lange trein ) gelost worden.

Hier enkele overzicht foto's van de werkzaamheden van vandaag.
Vriendelijk groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Zeer mooi om te zien!! Zoiets heb ik ook in mijn gedachten om later op me'n baan te maken. Als u enige tips heeft mag u het mij altij zeggen  O:-D Nee ik vind het werkelijk prachtig!!!

Vele groetjes van Stephanie!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Beste forum leden, bedankt voor de waarderingen !
Ik heb nog wat foto's gemaakt, en ben vanavond begonnen met een nieuw project(je).....(laatste foto)
vriendelijke groet Arend