Nieuws: Voor de 3railwiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Alpenbahn Feldhäuser | Naar schaduwstation niveau 3
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag

Auteur Topic: Alpenbahn Feldhäuser | Naar schaduwstation niveau 3  (gelezen 14913 keer)

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Naar schaduwstation niveau 3
« Reactie #200 Gepost op: zondag 11 april 2021, 12:13:00 »

Bedankt voor je duidelijke antwoord Arjan omtrent de losse locjes.
Ikzelf zat er ook aan te denken om de bocht zo op te vullen wat jij nu gedaan hebt maar heb het toch anders gedaan met mijn losse locs mede omdat er een loc uit moet rijden dat de rest van het rijschema stil staat voor deze loc.

Ik heb in ieder schaduwstation één spoor verdeelt in 11 blokken (inrijblok-en stopblok) zodat ik daar 11 losse locs kan parkeren en dat maal 3 dus 33 losse locs in totaal die vaak rouleren met de locs voor de slepen.

Maar het zal een leuk gezicht zijn als het gedeelte met locs gevuld staat dat vraagt natuurlijk wel om een foto tegen die tijd dat ze er staan. :P

Groet Michel

Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #201 Gepost op: zondag 11 april 2021, 15:12:59 »

-ARJAN,
Op de bekende sporen bij o.a. het grote station Spiez, staan ook wel eens loks op een kort zijspoor. Dus het is zeker een prachtige oplossing. Vooral als je 'ze' in het zicht kunt gaan zetten. Maar het zijn allemaal gedachtenspinsels zullen we maar zeggen.
Ik heb ooit in 2019 in Venlo een "HUPAC" op doodspoor zien staan! Had blijkbaar een weekend 'rust'! Kijk maar hieronder!
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #202 Gepost op: zondag 11 april 2021, 16:18:33 »

Hoi Arjan,

Wat een mooi project is dit toch  :thumbup: :thumbup:
De spiraal begint al lekker de hoogte in te gaan en ziet er solide uit, als het t.z.t. rijd zou ik graag eens komen buurten, we wonen redelijk dicht bij elkaar  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

ArjanBosman

• Zeer Toffe Gast
  • *
    • Alpenbahn Alpenhaüser
« Reactie #203 Gepost op: zondag 11 april 2021, 19:13:03 »

@citaat
Mooi plan Peter om eens bij elkaar ‘in de keuken’ te kijken. Dat kan er vast eens van komen als de maatregelen het weer toestaan  :)

@citaat  @citaat
Nou Gerard, dank voor de foto van de Hupac met weekendverlof.

@citaat  @citaat  @citaat
Ja, Michel een alternatief met loc’s in een lange rij in het Schaduwstation waarbij first in first out kan worden gereden is ook een mooie mogelijkheid. Binnen TC kan dat door middel van een spoor met 1 blok door middel van een variabele. Ik zal dat eens verder onderzoeken. Een eerste poging op mijn testbaantje van weleer, biedt hoop  :P

Greetz, Arjan
Alpenbahn Alpenhaüser  |  Bouw van een modelspoorbaan volgens Zwitsers voorbeeld | Alpenbahn Feldhaüser | C-rail | CS3 | Traincontroller Gold | Epoche III, IV en V

ArjanBosman

• Zeer Toffe Gast
  • *
    • Alpenbahn Alpenhaüser
« Reactie #204 Gepost op: zondag 11 april 2021, 19:23:12 »

Al doende leert men en gaande de bouw van een baan met wat grotere omvang, kan ik ook proberen dingen iets anders in te richten.

Al tijdens het plannen van de baan - en specifiek de keerlus in het schaduwstation - las ik op het forum opmerkingen dat een bocht met direct aansluitend een tegengestelde bocht problemen kan geven met ontsporingen tot gevolg.
Merendeels van de wagons passeert dit punt probleemloos.

Echter nu ik in het bezit ben van wat langere Roco rijtuigen, werd me duidelijk dat deze moeite hebben met die bocht.
Toch maar geprobeerd om het 3e niveau in het schaduwstation een korte rechte er tussen te plaatsen. Dat vraagt enige aanpassingen: inkorten van de opstelsporen en voor de zekerheid een klein stukje uit de houten palen gezaagd om voor alle zekerheid de wagons en locs voldoende ruimte te geven in de bocht.
De foto’s geven de beelden hierbij.

Uitsparing keerlus by Arjan Bosman, on Flickr

Uitsparing keerlus by Arjan Bosman, on Flickr
Alpenbahn Alpenhaüser  |  Bouw van een modelspoorbaan volgens Zwitsers voorbeeld | Alpenbahn Feldhaüser | C-rail | CS3 | Traincontroller Gold | Epoche III, IV en V

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #205 Gepost op: zondag 11 april 2021, 19:58:06 »

-ARJAN,
Toch wel heel prettig om een decoupeerzaag te hebben!  :-)
Jouw oplossing is er weer één uit 1000!
Suk6 en vooral 'doorgaan'!
Groetjes

Gerard W. Steenhoek
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog