Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

Draad infrezen/snijden gipsen en zo voorts

Gestart door Adriaan_Berg vrijdag 20 februari 2026, 08:36:33

Waar een wil is, is een spoor

Hallo allemaal,

Ik heb het startset met de MB Sprinter gekocht en was enthousiast begonnen met de draad insnijden maar het bleef niet echt zitten. Schilderstape leek mij dé oplossing en het werkte wel maar met gips later ging dat rafelen enz. Ik loop dus vast en mijn busje ook... Hoe hebben jullie het gedaan en hebben jullie tips? Bedankt!
mvg,
Adriaan
Re: Draad infrezen/snijden gipsen en zo voorts
hoi ,  zat  er geen wegenverf van faller bij,  dat smeer je er over,het is een dun laagje en het  is stroef dat rijdt goed.
Doe jezelf een heel groot plezier en gebruik magneetband in plaats van de dunne draad, dat is vele malen betrouwbaarder.
Je moet het alleen wel infrezen.

Groet,

Guus

Waar een wil is, is een spoor

Hoi Klaas, ja er zat verf bij, maar voordat je dat erop smeert wil je het toch eerst glad hebben? Dat is namelijk mijn probleem...
Guus, heb jij ook FCS en magneetband gebruikt? k'Ga het gelijk opzoeken hoor. Waar kan je dat kopen? Bedankt voor de tip!,
mvg,
Adriaan
Een goede werkmethode is:
= Je werkt in etappes.
- Het draadje met schilderstap tijdelijk vastzet met tape. Niet in zijn geheel maar met stukken er tussen.
- Dan doe je eerst de delen tussen de tapedelen. Goed laten drogen.
- Daarna haal je de tape wel en smeer je die aan.
- Je kan dan licht de boel schuren om vlak / gelijk te maken.
- Dan kan je de boel schilderen.

De magneetband wordt vaak gebruikt om voor te zorgen dat het magneetje van de as niet op de weg te laten drukken. Zie ook Miniatuura - Magneetband. Dan blijft de magneet boven de weg zweven minder slijtage en minder weerstand. Dus beter rijden.