Beste forumleden.
Ondertussen toch maar verder gegaan om deze scheepjes schommel weer aan het schommelen te krijgen!
Met allerlei middelen geprobeerd om dit hard geworden vet zacht te krijgen maar dat is bijna onmogelijk.
Dus daarom gedeeltelijk gedemonteerd en opnieuw gekeken wat er nu eigenlijk vast zit.
En dat is niet alleen de schommels op het metalen asje maar ook het metalen asje in het koperen busje.
Dus ook de schommels eraf om daar bij te kunnen komen maar de laatste schommel (middelste) zat zo vast dat het leek of deze gelijmd was! (zie foto)
Bij een eerdere tip al gelezen om dit warm te maken en dat gedaan met een hete soldeerbout tegen het asje te houden en ja hoor, het hard geworden plakkerige vet werd zacht en ook de laatste schommel kon ik verwijderen.
Daarna koperen buisje en metalen stang uit elkaar en nu dus schoonmaken en daarna alles weer in elkaar zetten.
Ook bleek tijdens het demonteren dat deze schommel nooit geschommeld heeft want de tandwiel aandrijving van motor baar schommelstang was per ongeluk vastgelijmd!
Wel weer een vraag:
Waar kan ik nu het beste de koperen, metalen en kunststof onderdelen mee schoonmaken, ik heb nu alles los. Wordt dus nog vervolgd.