Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Märklin M83 losse voeding

Gestart door Dreburwar Vandaag om 13:58:31

Goedemiddag allen,

Na lang twijfelen heb ik recent de knoop doorgehakt om te starten met de treinenhobby.
Een tijdje bezig geweest met een banenplan van 240x120, en sporen liggen nu eindelijk
Ik beschik over een MS2, en mijn volgende stap is om de wissels te voorzien van aandrijvingen (74491).
Op mijn baan liggen 7 wissels, dus ik wil een tweetal M83's aanschaffen.
Nu is mijn vraag: is het voor mijn formaat baan nodig om de M83's apart te voeden, of kan dit gewoon via railaansluiting?
Ik verwacht met maximaal twee treinen gelijktijdig te rijden, en eventueel één locomotief opgesteld.

Bedankt!
Re: Märklin M83 losse voeding

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Je kunt gewoon de wissel schakelen met de digitale spanning bij slechts twee rijdende treinen

Groet, Anne W

graag een glaasje wijn

neem de viessman 5211 die kan je apart voeden en werkt evengoed als de marklins of dit trucje : https://forum.3rail.nl/index.php?topic=84415.0
Ik zou de M83's niet apart voeden. Baanspanning is genoeg. Ik heb 5 M83's gewoon op de baanspanning aangestuurd, weliswaar met een CS3+, maar soms wel 3 treinen tegelijk rijdend.
Op de CS3+ kan je ook het stroomverbruik aflezen, en ik heb nooit problemen gehad.