Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Ecos beelden zelf maken

Gestart door Jasperkc maandag 02 juni 2025, 00:11:23

Ecos beelden zelf maken

mooie 44er bij de VSM

Ecos beelden zelf maken
Hallo allemaal,
Ik bezit een Ecos2. Nu wil ik een foto toevoegen als loc beeld van het roco stuurstand rijtuig van Toshiba echter deze is niet op het internet te vinden. Zelf maken of een afbeelding van internet is niet moeilijk alleen het omzetten naar een bmp bestand en dan ook nog in de grote van 190 x 40 lukt mij echt niet. Ik zag op Stummis-Forum ook al een vraag hierover maar die voldeed niet echt aan mijn vraag. Dus hoe nu verder?
Groet, Jasper
Re: Ecos beelden zelf maken

Light My Train

graag een glaasje wijn

doe je gewoon in paint.Afbeelding inladen en formaat aanpassen (vinkje weg bij verhouding bewaren) en dan opslaan als bmp
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Zoiets?

Toshibastuurstand.jpg

Ik mag hier geen bmp uploaden, dus dat moet je er zelf nog even van maken:
1. Openen in Paint;
2. Kies "Opslaan als";
3. Kies voor 24-bits bitmap / bmp.

mooie 44er bij de VSM

Ha Albert,
Wat een duidelijke uitleg heb jij gegeven en wat eenvoudig. Ik heb een plaatje op internet gevonden en die volgens jou procedure verkleind en omgezet naar de opgegeven waarde. Nu kan ik hem in de ecos zetten en dat is inmiddels gelukt! Wat is dit leuk! En ik heb het beeld nog gefinetuned. Ik heb gebruik gemaakt van de internetsite: www.remove.bg nou is de afbeelding nog mooier. Wel erg klein. Maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik vind het erg mooi zo!
Groet, Jasper.
Hoi Jasper,
Bedankt voor je reactie en compliment. Fijn te horen dat het gelukt is.