Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van A3aan; mini diorama projectje

Gestart door Adriaan_Berg dinsdag 22 april 2025, 12:43:44

Re: De baan van A3aan; mini diorama projectje
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

AI is niet altijd een schot in de roos, maar in dit geval geeft het wel een mooi effect aan je diorama Adriaan, jij bent al verder dan ik  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

US rail .. what else?

Adriaan,

Lekker aan het stoeien en knoeien! Dat doe je goed en wat je zelf al zegt: van proberen kan je leren. Zelf ben ik nu voor het eerst met die AK potloden van Tom in de weer 8o.

Groeten,
Wico
Leuke update! Achtergrond past perfect bij dit stukje diorama van je. Je bomen zien er ook top uit!
Doe zo verder

Waar een wil is, is een spoor

Citaat van: Wico op dinsdag 29 september 2026, 21:09:29Zelf ben ik nu voor het eerst met die AK potloden van Tom in de weer 8o .
Die heb ik ook wel eens van hem gekregen, maar ik vind het nog best lastig ;)
Bedankt Kenny!

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Adriaan_Berg op dinsdag 29 september 2026, 16:11:50
Citaat van: iTom op dinsdag 29 september 2026, 15:57:54Of je het wel kan, daar zelf op oordelen mag maar het heeft meerwaarde als andere bouwers dat doen.  :-)
Ik refereerde naar een uitspraak van Pipi Langkous ( in het duits nog leuker als PipiLangstrumpf) Het is ook een kwestie van proberen.
Henk, bedankt en ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar dat is toch altijd dat het niet om het plaatje draait maar om het diorama toch? Tenminste, je probeert het niet op te laten vallen dat er een achtergrond tegen zit door wat bomen ervoor te plaatsen toch? Huib Maaskant kan dat ook goed: KLIKKIE

BLIJ dat ik analoog RIJ

Lekker bezig Adriaan, en erg mooie bomen van Kattenkruid (hier nog niet eerder tegen gekomen volgens mij...).
En die achtergrond valt juist mooi weg op de foto. En dát zijn de betere; achtergronden die je eigenlijk niet ziet maar die het totaalplaatje wel afmaken!

:offtopic:
Citaat van: Adriaan_Berg op dinsdag 29 september 2026, 16:11:50Ik refereerde naar een uitspraak van Pipi Langkous
Één van de bekendste misquotes: een uitspraak die zo vaak herhaald is dat iedereen gelooft dat Pipi dit ooit gezegd heeft. Niets is minder waar, want dit heeft ze nooit gezegd.
Een andere hardnekkige misquote als men het over Startrek heeft: beam me up Scotty; ook dit is nooit zo gezegd in de series/films.

Enne, succes met je VWO; goed dat je het daar naar je zin hebt, dat maakt het allemaal wel wat makkelijker ;) !

Waar een wil is, is een spoor

Citaat van: Hanzi op donderdag 01 oktober 2026, 06:31:12Één van de bekendste misquotes: een uitspraak die zo vaak herhaald is dat iedereen gelooft dat Pipi dit ooit gezegd heeft. Niets is minder waar, want dit heeft ze nooit gezegd.
Een andere hardnekkige misquote als men het over Startrek heeft: beam me up Scotty; ook dit is nooit zo gezegd in de series/films.
Voor het gemak blijven we die uitspraken dan maar toeschrijven aan de genoemde personages; aan wie moet je anders je citaat danken? Dat is namelijk onbekend :D
Op Reddit vond ik een plaatje wat goed illustreert wat ik bedoel, de uitgebloeide punten of als het door schiet, ik weet het niet zo goed. Die grijze uiteinden zijn de stukjes waar ik bomen van heb gemaakt. De gewone plantjes zijn niet goed genoeg hiervoor denk ik.
Schermafbeelding 2026-10-01 075702.png

Burgemeester van de gemeente Luntershoven

Hoi Adriaan

nu volg jij mij al eventjes, toch ook eens bij jou gaan kijken en meteen gaan volgen want wat een mooie module heb jij gemaakt!!

Dit beloofd nog wat te worden als je je grote baan weer een keer kan gaan opbouwen ;)

MVG Thomas