Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

DR5052 basis ext

Gestart door peteranje donderdag 26 december 2024, 20:35:19

DR5052 basis ext

DR5052 basis ext
Hallo Trein fanaten.

Ik weet dat het achteraan lopen is met mn vraag, maar heb jullie hulp even nodig.

Ik rijd marklin 3 rail en wil mn draaischijf besturen met de Dr5052.

Op de basis instelling werkt het perfect.
zodra ik 1 stap hoger wil, de basic plus, draait de schijf maar stopt niet meer, het is net of hij dan de sporen niet meer vindt.
Aangesloten namens de beschrijving. de schijf draait ook alleen maar rechts om.
Vindt het vreemd dat de 2 sporen gescheiden aangesloten moeten worden op de bezetmelder. wat dan met de + (pukkos)?

Heeft er iemand een aansluitschema van de D5052 op een marklin draaischijf en de D5000 centrale?

Ik houd het mee geleeverd schema aan, maar mn centrale vindt de 5052 niet. ook via usb werkt het niet altijd.
In de beschrijving staat, als de 5052 via usb ingesteld staat, de bediening ook via locnet loopt, dus de usb eraf kan.
Misschien doe ik iets fout en moet ik de 5052 nog aanmelden op de D5000?
Met het erug opstarten van de pc, werkt de usb vaak niet (wordt niet herkend).

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

gr peter
Re: DR5052 basis ext

Ik heb even geen idee, ik heb het voor test even aangesloten gehad en dat gaf bij mij geen problemen. Volgend jaar :D zal ik de set tevoorschijn halen nog eens testen voor je, ik wil uiteindelijk naar de pro (de spullen heb ik al).

graag een glaasje wijn

Trein fanaten, wat een k.t systeem om aan de gang te krijgen zeg die DR5052.

Al 2 weken bezig en nog werkt het niet . Zo niet veel zin meer in

Is er iemand die met marklin 3 rail rijdt, de Dr5000 (met Yamorc update) , de Dr5052 en Itrain software?

Hallo Peter,

Heb jij ook een Märklin draaischijf en heb jij het aangesloten volgens onderstaand schema? Dit is het schema van 'Basic-Plus' zoals het in de handleiding staat.

DR5052 schema.jpg